Kiwi-SDR

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Goos
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:45
Roepletters: pa0sir

Kiwi-SDR

#1 Bericht door Goos »

Hallo allemaal

Web-SDR ontvanger
Jullie mening graag.
Persoonlijk vond ik het zo nu en dan nog niet helemaal lekker reageren , vooral als je helemaal ingezoomd bent op een hard station, maar het kan ook de onbekendheid zijn met: hoe de kleurtjes reageren etc.
Er zijn nu drie proef exemplaren online, lijkt me nog niet helemaal af , maar verder geen echt gekke dingen gezien. Lastig om op afstand te beoordelen of de fluitjes hier en daar uit de ontvanger komen of lokaal zijn, vermoedelijk het laatste.
Maar het lijkt me zeker een aanwinst !

https://www.kickstarter.com/projects/15 ... o-sdr-with

http://www.jks.com/KiwiSDR/


gr
Goos
Peilen is het omgekeerde van een antennediagram opmeten.
pa0sir

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Kiwi-SDR

#2 Bericht door EA5JEX »

Voor dat geld zou ik een RedPitaya aanschaffen, dan heb je een meetapparaat en tranceiver.

Kees

Gebruikersavatar
PA3DES
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:02
Roepletters: PA3DES

Re: Kiwi-SDR

#3 Bericht door PA3DES »

pa5cw schreef:Voor dat geld zou ik een RedPitaya aanschaffen, dan heb je een meetapparaat en tranceiver.

Kees
Red pitaya is een heel ander apparaat met een heel ander doel, de AD converters ruisen en zijn ongevoelig en de ingangen zijn hoogohmig wat het als ontvanger zonder preamp redelijk onbruikbaar maakt. Voor een snelle check van je antenne is het ook een leuk ding maar om het een meetapparaat te noemen gaat me een beetje te ver.
Het sterke van kiwisdr is dat het een bijna kant en klare websdr is, de geïntegreerde soft gps ontvanger zorgt voor tijd en frequentiecorrectie als je observaties tussen verschillende websdrs wilt synchronisren.
Heb hier meerdere hpdsr boards maar om die als websdr in te zetten vind ik een beetje teveel van het goede, zo'n kiwisdr zou een oplossing zijn.
Maar het lijkt inderdaad nog niet helemaal af en ik twijfel nog om er één te kopen.

Plaats reactie