Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#31 Bericht door PE2AAB »

Peltor maakt inderdaad ook Aviation headsets. Verder doet Peltor ook aan gehoorbescherming voor gebruik op de bouw, platform (op een vliegveld) en andere lawaaierige omgevingen. Ze hebben zelfs versies met een radio erin ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#32 Bericht door bubbe »

PE2AAB schreef:Peltor maakt inderdaad ook Aviation headsets. Verder doet Peltor ook aan gehoorbescherming voor gebruik op de bouw, platform (op een vliegveld) en andere lawaaierige omgevingen. Ze hebben zelfs versies met een radio erin ;-)
Ja zie het en ook met een pmr446 porto . En met porto aansluiting voor bijna alle merken porto's
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PA3FBO
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#33 Bericht door PA3FBO »

Jaren geleden heb ik een headset voor een IC-02E gekocht en aangepast voor mijn TR2400.
De headset heeft een microfoon en maar één speakertje, hierdoor blijft het andere oor vrij voor veilig gebruik in de auto.
De TR2400 heb ik jaren geleden vervangen door een C-520.
De headset heeft het onlangs opgegeven.
Het blijkt dat JBE de headsets voor deze porto nog op voorraad heeft.
Het type dat bijna gelijk is aan die van de IC-02E is de CHP-111 (heeft een PTT schakelaar in de kabel).
Degene met VOX (gebruik ik nooit) is de CHP-150 (met PTT, PTT-lock en VOX in de kabel).
Deze headsets zijn ook voor andere porto's beschikbaar en kosten een paar tientjes.

PD0OPN
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 okt 2014, 11:20
Roepletters: PD0OPN

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#34 Bericht door PD0OPN »

Hallo alemaal,

Ik heb een schema gevonden en wil vragen aan jullie "pro's" of ik dat kan gebruiken voor mijn David Clark headset.
David Clark schema.jpg
Mag het zo zijn dat ik er naast zit dan hoor ik graag hoe ik e.e.a. zou moeten veranderen.

Groet Gerrit.
Bijlagen
DC hft telefoon web.jpg

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#35 Bericht door pe1rea »

Hmmm, jaren terug gebruikte ik oude leger headsets, werkte prima, zat nog een schuifje aan de buitenkant om de omgeving al dan niet binnen te laten en de kostprijs lag rond de 5 euro.
Zat redelijk tot goed.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#36 Bericht door PD0Q »

Die met dat schuifje zijn waarschijnlijk Amplivox/Racal van de clansman sets ..stalen beugel en 2 katoenen bandjes ..beetje omslachtig in dracht ..(of misschien is de mijne een speciale uitvoering met dat 'hoofdharnas'?) maar die schuifjes kan idd handig zijn in sommige situaties..
Gebruikte ook heel vaak de wat oudere Amplivox groen bakelieten gesloten halve eitjes ..ex KL phones .. sluiten goed af , klinken goed , maar de beugel zit wel wat strak..beetje nadeel als je deze set langdurig ophebt. ..
Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk het meest een iets nieuwere Britse militaire surplus headset waar ik de bedrading van heb aangepast (en de mic tijdelijk heb verwijderd )..een Astrocom .. draagt erg comfortabel vergeleken met Amplivox en Racal sets , puik audio !
Zit goede mic bij die je in alle mogelijke standen kan verstellen ..stukje luxer als de vorige twee ..kosten ? paar euro max ..

Afbeelding

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#37 Bericht door pe1rea »

Inderdaad die uitvoering met een stalen beugel langs je achterhoofd en een stoffen band over je hoofd.
Nu heb ik een groot hoofd, maar van strak zitten heb ik geen last gehad....
Uiteraard de aansluitingen aanpassen.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PD0OPN
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 okt 2014, 11:20
Roepletters: PD0OPN

Re: Headset of koptelefoon: wat moet ik nemen en welk merk?

#38 Bericht door PD0OPN »

PD0OPN schreef:Hallo alemaal,

Ik heb een schema gevonden en wil vragen aan jullie "pro's" of ik dat kan gebruiken voor mijn David Clark headset.
David Clark schema.jpg
Mag het zo zijn dat ik er naast zit dan hoor ik graag hoe ik e.e.a. zou moeten veranderen.

Groet Gerrit.
Wie geeft mij het antwoord of het schema werkt?
Ik wil graag e.e.a. realiseren.

Groet Gerrit.

Plaats reactie