Vreemd geluid bij : Handic 0050 Basis scanner..

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vreemd geluid bij : Handic 0050 Basis scanner..

#16 Bericht door PC1TK »

In tussen weet ik dat als iemand 50 euro bied hij verkocht is Men neemt hem mee zo dat ik kan testen of die ook echt oké is .
Hulp diensten zijn weg ..alleen brandweer zo bij aanvallen nog de ouderwetse porto gebruiken .

Maar voor de rest is er nog meer als genoeg te beleven .
Ik heb bv een ubc 3000 vol gepropt met alle frequenties die gebruikt worden door het vlieg verkeer boven Nederland . We hebben een vliegveldje in de regio op fiets afstand , wat veel doet met valschermspringers en skydivers .
Dan hebben we in de provincie nog ons eigen vliegveld en een vliegveldje voor ultralite en die frequenties brachten nog wel eens interessante verhalen op . Maar ook de marifoon kanalen dat was tijdens de sinterklaas storm bv nog heel interessant . Ontvang hier volgelvlucht gezien in Winschoten de zee sluizen van Duitsland en die had het een partij druk . Gek genoeg ontvang ik de Hollandse wal amper .

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Vreemd geluid bij : Handic 0050 Basis scanner..

#17 Bericht door PA2LAD »

Nederlandse walstations voor de marifoon gebruiken richtantenne`s en maar mW aan zendvermogen. Je moet echt binnen de bundel zitten om daar nog wat van te horen. Ook bij vuurtorens is dat zo. AT verplicht namelijk het zendvermogen met een bepaalde openingshoek over het vaargebied uit te stralen. Zelfs bij rivieren moet het radiosignaal zo veel mogelijk de rivier volgen.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Vreemd geluid bij : Handic 0050 Basis scanner..

#18 Bericht door PC1TK »

PA2LAD schreef:Nederlandse walstations voor de marifoon gebruiken richtantenne`s en maar mW aan zendvermogen. Je moet echt binnen de bundel zitten om daar nog wat van te horen. Ook bij vuurtorens is dat zo. AT verplicht namelijk het zendvermogen met een bepaalde openingshoek over het vaargebied uit te stralen. Zelfs bij rivieren moet het radiosignaal zo veel mogelijk de rivier volgen.
Dat richt antenne wist ik niet maar wel het weinige vermogens .
Maar woon vlak aan het winschoterdiep . Hoor nog genoeg .
Ook wel handig al ik aan het vissen ben kan horen wanneer ik nog effen wachten moet met voeren .

Plaats reactie