Yeasu FRG 7700

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Yeasu FRG 7700

#1 Bericht door PC1TK »

Ik heb mijn 7700 compleet met actieve antenne , antenne tuner en converter voor de 2 meter band .
Toen ik dat alle maal kocht werd mij verteld dat ik wel de antenne tuner en de actieve antenne tegelijk aan mocht sluiten .
Maar dat ik niet gebruik mocht maken van de tweede antenne aan sluiting. Ik zou het een en ander kunnen op blazen .

En dat leek mij nou zo handig als ik mij basis antenne niet op de ontvanger aangesloten heb .
Maar in tussen heb ik vaker gehoord dat dat onzin is . Maar ik durf het gewoon niet aan te sluiten want de verkoper was er toch stellig van over tuigt dat dat echt niet kon .
Heb wel eena wat op internet gezocht maar echt een betrouwbaar antwoord vond ik niet .
Ik heb het idee dat men hier wel goed bekend is met deze ontvanger . En wellicht wel weet of dit wel of niet kan .

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Yeasu FRG 7700

#2 Bericht door PH2LB »

Hallo Johnny,

Als je gelijk gebruik wilt maken van de active antenne en een convertor kun je die het aansluiten zoals hieronder is aangegeven op het plaatje (scan vanuit de orginele manual).

Zo heb ik het zelf ook altijd gedaan en werkte prima.
Bijlagen
Screenshot-FRA-7700_Active_antenna_manual.pdf - Mozilla Firefox-1.png
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Yeasu FRG 7700

#3 Bericht door PC1TK »

Dat heb ik ook al gedaan en werk ook goed . Maar ik wou de actieve antenne gebruiken en de antennetuner . FRT 7700 .
Gebruik ik de antenne voor iets anders dan zou via de antennetuner kunnen schakelen naar de Actieve antenne .
En dat zou dus niet kunnen zei de verkoper want dan blaas je de ontvanger op , maar zegt een ander wat een onzin .. Wie heeft er nu gelijk ?Wil mijn ontvanger er niet aan wagen als ik niet zeker weet dat het kan .

Plaats reactie