Degen DE1103

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Degen DE1103

#1 Bericht door pa0sjm »

Misschien is er iemand die , net als ik , een Degen DE1103 ontvanger heeft . Het gaat mij om het feit dat er diverse wijzigingen zijn doorgevoerd .
Er is een uitgebreide beschrijving van tips om de ontvanger te verbeteren . Dit artikel heeft de naam :Correcting the errors . Hierin wordt uitgebreid aangegeven hoe de ontvanger kan worden uiteen genomen . Enkele modificaties worden voorgesteld , zoals verandering aan de antenne jack . Ook wordt er een filter ( LW-MW-SW ) modificatie behandeld , waar ik me nog maar niet aan heb gewaagd , hi . Makkelijk te veranderen is de AGC tijd constante . Slechts een elco verkleinen . Ook nog ... en dat is wel belangrijk .. aanbrengen van 3 afschermplaatjes op de print . En ... daar komt mijn vraag ..
bij mijn ontvanger zat er al reeds één afschermplaat van fabriekswege gemonteerd . En dat komt omdat de print een later type is , er staat MKIIIV op . Dus hoefde ik slechts 2 afscherm plaatjes aan te brengen .
In mijn ontvanger is bijv. de staafantenne anders aangesloten als in de vorige uitvoering .
Maar .. via internet kwam ik nog meer wijzigingen tegen ... bijv. :
>>>> Er is een extra fet toegevoegd ( Q 28 ) in de FM - IF trap .
>>>> Er zijn enkele diodes aangebracht , zoals 2 stuks antiparallel over de antenne input .
>>>> R 125 zou zijn vervallen en C127 zou overbrugd zijn .
>>>> Er wordt een trimmer ( TC3 ) zijn toegevoegd waarmee U 6 kan worden afgestemd ( 55 MHz )
Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die hier ook wat meer van weten . En misschien enkele wijzigingen heeft uitgevoerd . Lijkt me tamelijk lastig om een extra trimmer aan te brengen op de print .
Met dank voor evt. reacties . Het zou interessant zijn om over deze zaken wat te kunnen "praten ".
73 , Stef pa0sjm
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

Plaats reactie