Sony XDR-F1HD radio tuner

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Sony XDR-F1HD radio tuner

#16 Bericht door PA2OLD »

Maar inslagen komen wel voor!
Afgelopen zomer is er bij een hevig onweer 2 keer zeer nabij een inslag bij ons geweest.
Eerst op het antenne van een amateur 'buitendienst' zo'n 30 meter verderop.
Daarna achter het blok huizen tegenover ons huis, allemaal binnen zo'n 30 seconden.
De hele straat had schade aan het een of ander, meestal KPN apparatuur.
Tegenover de buurman met de inslag op het antenne, een Comet 2 bander, lag ook alles van UPC eruit.
Het blok huizen waar het insloeg waren de meeste verwarmingsketels stuk plus nog wat kleinere schades.
Ik had alle antennes er uit getrokken en de radio's losgekoppeld van de voedingen, buiten 2 switches en het KPN modem hadden we verder geen schade.
Na 3 dagen had ik al een nieuw modem en weer internet.
Voor sommige in de straat duurde het veel langer voor ze weer TV hadden.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Sony XDR-F1HD radio tuner

#17 Bericht door andre »

Tja, das een geval van stomme pech.... in de jaren 70 stonden er 8 miljoen antennes op woonhuizen, daar zullen best indirecte dan wel directe inslagen tussen hebben gezeten op antenne's...Maar op 8 miljoen....Niets om je druk over te maken, doe ik ook niet. Ik heb meer de bibbers bij natuurgeweld als gister met windkracht 10 tot 11, dan met een forse onweersbui. En dan heb ik het over 12 meter antenne mast hier op het dak.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie