Yaesu FRG-100

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2007, 22:51

Yaesu FRG-100

#1 Bericht door Jeroen »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een FRG-100 aangeschaft van Yaesu. Helaas is deze zonder enige documentatie, maar verder zo goed als nieuw. Heeft iemand ervaring met deze ontvanger, of beter nog een copy of PDF bestand van de manual? Ik ben ook reeds in contact gebracht met de shematheek e.d., maar tot dusverre geen reakties op gehad.

Ik ben lid van de VERON en ben van plan om me eens een tijdje te gaan bezighouden als luisteramateur.

Alle info is welkom,

Groetjes,

Jeroen

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

#2 Bericht door PD5DJ »

Joi Jeroen

Stuur me even een Email

Dan stuur ik jouw de pdf even toe.

Gr. Bjorn PD5DJ
www.pd5dj.com
Laatst gewijzigd door PD5DJ op 27 jul 2007, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#3 Bericht door wbeekman »

Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

nl10855
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2007, 20:26

#4 Bericht door nl10855 »

Hoi Jeroen,,,

Persoonlijk vind ik het een hele goede ontvanger met zeer goede ontvanger eigenschappen en dan spreek ik uit ervaring na veel ontvangers te hebben gehad.
Ook bij oversturingen blijft hij lekker rustig je zal er dus weinig problemen mee krijgen als er teveel sterke signalen aanwezig zijn.
Verder is mijn ervaring dat het geluid zeer duidelijk is op AM en SSB ook ligt de tuning knop lekker in de hand tijdens het instellen op LSB en USB.
Helaas een nadeel is het FM unit deze is erg krakerig, maar goed misschien zit hij er bij jou niet in want die moet je er eigenlijk los bij kopen als opti.
Verder niets anders dan lof over deze ontvanger ik gebruik hem nu ongeveer 2 jaar samen met een langdraadje van ca 20 meter gaat het allemaal zeer goed.
Heb wel iets minder ontvangst vanaf de 11 meter maar goed het FM gebeuren daar hoeft niet zo nodig voor mij kun je ook een gewoon bakkie voor nemen hi hi.
Ik hoop dat je veel ontvangst genot hebt daar met je aanwinst het is een goede keuze.
Bij deze nog een foto van buiten een jaar geleden met een zelfbouw loopje ontvangst vanuit de tuin vanuit alle hoeken uit de wereld waren toen te horen op moment van opname een mobiel station op 80meter in Nederland.
http://members.home.nl/contactradio/DSC00215.JPG

vr gr Pieter

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#5 Bericht door wbeekman »

En hoe bevalt de FRG-100 Jeroen ???
Nog leuke landen gehoord ???

Ben benieuwd naar jou ervaringen
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie