Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

#31 Bericht door pa5cal »

Er wordt me hier te veel met modder gesmeten en te grofstoffelijk ook. U kunt zich als gewaarschuwd beschouwen. Tevens verwacht ik dat de negatieve uitlatingen aangepast worden. Bij geen gehoor worden ze door ons aangepast.



-P

pd3sat
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 sep 2006, 18:08
Roepletters: Pd3sat
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

#32 Bericht door pd3sat »

Hoi,

Neen, er staan geen schakelaars verkeerd.
Alles voor de zekerheid nog eens nagelopen en mijn conclusie blijft dat enkel fm wide werkt.

Heb hier een zeer sterk signaal op 169.750 welke zelfs zonder antenne nog te ontvangen is denk dat het trunking is, op normaal fm vol signaal, elke andere mode niets dan ruis.

Zal dit weekend de ontvanger eens dag en nacht aanlaten op fm n om te kijken of er toch wat leven in komt als eventueel een condensator hersteld.

Wat ik vreemd blijf vinden dat dit fenomeen op elke mode is behalve fm wide.
Dus 3 modes defect en een goed, had het eerder anders verwacht.

Zal het schema eens nader bestuderen en kijken of ik achter wat meet tips kan komen.

Alvast erg bedankt voor het mee denken.

Gr.,

Mario
wetenschap is onderzoeken wat nog niet is onderzocht.

Theo

Re: Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

#33 Bericht door Theo »

pa5cal schreef:Er wordt me hier te veel met modder gesmeten en te grofstoffelijk ook. U kunt zich als gewaarschuwd beschouwen. Tevens verwacht ik dat de negatieve uitlatingen aangepast worden. Bij geen gehoor worden ze door ons aangepast.



-P
Je kunt wel in rood gaan schrijven, maar niemand heeft zijn teksten aangepast.
Maar dat ga je nu dan doen?
Je hebt er geen tijds limiet bij gezet, en om wie het gaat.
Ik zou voor diplomatie hebben gekozen, een pb naar de auteur.
En hem vertellen waarom jij zijn bericht in de prullenbak hebt gezet.

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

#34 Bericht door PA0LMD »

Voor wat betreft de werking van de R-7000 :

Wide FM heeft een eigen separate middenfrequent versterker en FM demodulator.

Alle overige modes maken gebruik van een andere MF , smaller dus.

Het probleem kan dus niet aan het ingangscircuit liggen maar ergens vanaf het punt waar de MF wordt omgeschakeld.
Meten is (z)weten

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Icom r7000 zeer zwak antenne signaal

#35 Bericht door pa5cal »

In rood is bedoeld als moderate, kijk naar John bijv. Ik doe het niet altijd dat toegegeven.

Verder is een tijdslimiet instellen niet echt mogelijk indien de gebruiker niet eerder zijn of haar neus laat zien. Zo te zien is de persoon nog niet opnieuw ingelogd geweest. Ik had het met name over dhr/mevr starpoint die uitingen richting pa0lmd doet. Deze zijn naast off-topic niet netjes. Als je een probleem hebt moet dit op zich bespreekbaar zijn, maar dan niet op deze manier. Helaas zijn de berichten alweer gequote dus het verwijderen van een enkel bericht is alweer niet meer handig.

Ik zou het afdoende vinden als starpoint zijn eigen posts aanpast of een nuance aanbrengt in een nieuw bericht. Dan hoef ik zelf niet te gaan zitten rotzooien.

-P

Plaats reactie