230 volt plug voor Racal R17L

Alles over ontvangers en toebehoren.
Bericht
Auteur
C.J. Boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:43
Locatie: Schiermonnikoog

Re: 230 volt plug voor Racal R17L

#16 Bericht door C.J. Boer »

Inderdaad bij AM gebruik (dus de BFO uitzetten) kan de AVC wel of niet worden gebruikt. Ja en ik gebruik de Racal eigenlijk alleen voor SSB ontvangst.

Mijn FRG7, die geen smal SSB filter heeft, gebruik ik voor AM ontvangst, omdat deze een prachtig vol geluid heeft. Dit vanwege een grote speaker in een ruime kast. De Yaesu FRG7 is niet bepaald een kleine ontvanger.

Maar goed, dan is dit "misverstand" dus opgelost.


Gr.

Kees.

dc2dc

Re: 230 volt plug voor Racal R17L

#17 Bericht door dc2dc »

Inderdaad Kees.
Suc6 :lol:
Groeten, Daniel.

C.J. Boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:43
Locatie: Schiermonnikoog

Re: 230 volt plug voor Racal R17L

#18 Bericht door C.J. Boer »

De pluggen e.d. zijn gemonteerd en gesoldeerd door Ben Korbeeck en de Racal ontvangt weer als vanouds. Dus perfect. Dat wou ik toch nog even terugkoppelen. Er kan een slotje op dit topic.

Bedankt voor je hulp Daniel!

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: 230 volt plug voor Racal R17L

#19 Bericht door pe1ioc »

Leuk te lezen dat er nog zo veel Racal buizenfans zijn.

Nu de kids het huis uit zijn weer voorzichtig begonnen het spul maar weer eens op te bouwen
Bijlagen
image.jpg
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

C.J. Boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:43
Locatie: Schiermonnikoog

Re: 230 volt plug voor Racal R17L

#20 Bericht door C.J. Boer »

Ja, dat ziet er goed uit. Niet alleen de Racal Ra 17L, zie ik. Maar ook andere versies. Kun je wat meer info geven over deze ontvangers?

Prachtige ontvangers. Eerst afstemmen, dan de BFO instellen (eigenlijk eerst alles kalibreren, zowel de BFO als de film schaal) en luisteren maar.

De Racal van mij heb ik al 30 jaar en sinds kort weer volledig in bedrijf. Wel heb ik er een Kenwood SP 50 speaker op aangesloten, omdat het interne speakertje niet meer werkte. Maar verder qua ontvangst.... De enige ontvanger die selectiever is, is mijn Icom R75.

En wat is het mooiste van deze ontvangers. De buizen.., je ruikt ze. Prachtig!

Ik zoek nog wel de Racal SSB converter.


Groet,

Kees.

Plaats reactie