Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0JDV
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2012, 11:39
Roepletters: PD0JDV

Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#1 Bericht door PD0JDV »

Onze ICOM PCR 1000 (remote ontvanger) heeft de blikseminslag ook niet overleefd.

We hadden vreselijk graag een "nieuwe" maar ik ben bang dat dat een probleem gaat worden.

Zijn er ook andere vergelijkbare ontvangers die aan een pc gekoppeld kunnen worden ?

Tips graag.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#2 Bericht door Aeolus »

Ik gok dat elke sdr oplossing zal voldoen. Bijvoorbeeld de fifi sdr ontvanger waarover al veel gesproken is op dit forum, of de nieuwste funcube dongle die in de nieuwe versie ook hf ontvangst heeft. Een flexradio kan natuurlijk ook, dan kun je er gelijk ook mee zenden.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#3 Bericht door pc1mb »

Een PCR1000 komt nog met regelmaat langs op ebay/marktplaats/2dehands. Even geduld, dan kom je er wel weer aan.

Op zich een mooi moment om de stap naar SDR te maken, maar met minimaal gelijkwaardige gevoeligheid en frequentiebereik is dat toch nog wel een dure grap.

j.d.
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2010, 09:32

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#4 Bericht door j.d. »

PD0JDV schreef:Onze ICOM PCR 1000 (remote ontvanger) heeft de blikseminslag ook niet overleefd.

We hadden vreselijk graag een "nieuwe" maar ik ben bang dat dat een probleem gaat worden.

Zijn er ook andere vergelijkbare ontvangers die aan een pc gekoppeld kunnen worden ?

Tips graag.
Is deze dan niet reparabel?
tweede hands: http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=icom+ic-pcr1000

Anders de ICOM 1500/2500 als vervanger.
Niet meer leverbaar.....

Wil je gek doen en het geld opmaken voordat ze het bij je weghalen,
dan is de volgende pagina wellicht iets ter informatie....
http://www.woodboxradio.com/

Groet: jan

marcelzwolle
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2009, 16:39
Roepletters: PD0ZWL
Locatie: Zwolle

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#5 Bericht door marcelzwolle »

Weliswaar niet van icom, maar winradio levert de G315E (http://www.winradio.com/home/g315e.htm)
Volgens mij redelijk vergelijkbaar (of dat ook zo is qua prijs weet ik niet, maar anders is er ook nog het goedkopere broertje de G305E (http://www.winradio.com/home/g305e.htm))
Succes!

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#6 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

elco
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 okt 2006, 05:15

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#7 Bericht door elco »

Bij Dolstra Nieuw Icom R-2500
Met extern Display
599,-

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#8 Bericht door PA3BAS »

Er bestaan van die omzetters van usb naar ethernet en viceversa. Als je die gebruikt zou je een FiFi kunnen gebruiken of een funcube pro plus (of hoe die ook heet, die nieuwe met HF erbij...). je zou ook leuke dingen kunnen doen met zo'n rtl-dongle met een converter ervoor. Heb je een aardig grote bandbreedte te pakken. Ik geloof dat daar de mogelijkheid is ingebouwd om de boel remote aan te sturen. Er moet dan op jullie luisterlokatie wel een pc aanstaan....
.... But will it blend?

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Aternatief voor ICOM PCR 1000 ?

#9 Bericht door PA3BAS »

Wat ik dan bedoel: dan heb je geen computer meer nodig. Ik heb wat ziten zoeken en kom wat van die apparaten tegen op Conrad. Bij enkele staat zelfs dat ze gebruikt worden voor een sdr-ontvanger. Je kan dan op je pc een driver installeren en connecten met dat kastje. Daardoor denkt de pc dat dat USB-apparaat lokaal is aangesloten. SDR-programma opstarten en luisteren maar. Wat ook kan is een fifi aanschaffen en dan het programma SDR-console installeren. Daar heb je de mogelijkheid iets te starten waardoor de ontvanger remote te gebruiken is. Een fifi is volgens mij goedkoper dan zo'n Icom....

Misschien kan je contact opnemen met de makers van websdr, en begin je zoiets.
.... But will it blend?

Plaats reactie