Ik heb een Rigol 100 MHz, nu bijna twee jaar en hij is nu aan het op raken. De probes waren al veel eerder overleden. Een tijdje terug had ik de trigger knop in mijn hand. Flinterdun hol asje, brak spontaan af. De select knop reageert bijna niet meer op indrukken. De jitter en eigen ruis is te hoog en de accuratie middelmatig.
Maar in zijn prijsklasse is het nog steeds het beste merk en op die gare knop na zijn mijn klachten voor de gemiddelde hobbie gebruiker niet erg van belang.
De rest moet je zien als een budget multimeter van 15 euro, maar dan als scoop.
Een goede meter begint bij 150 euro, dus 10x zo duur. Een goede scoop begint ongeveer bij 2500 euro, dat scheelt ook een factor 10
Maar het ligt helemaal aan je eisen pakket.
Probleem met reviews is vaak dat ze zijn van mensen zonder goed vergelijkings materiaal.
Iemand met een dure Agilent zal geen UNit-T erbij kopen. ( de multimeters zijn niet echt geweldig)
Onthoudt ook dat deze scoops maar met 1 doel voor ogen zijn gemaakt. Prijs boven alles !
http://www.pa4tim.nl/?p=119. Daar heb ik als pdf een artikel over oa het aanschaffen van een scoop, waar je op moet letten, de soorten, specificaties enz.