Wavenode WN-2

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Wavenode WN-2

#1 Bericht door Steef »

Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2?
http://www.wavenode.nl/1687629bee125f003/index.html


EDIT: Ik heb dus de Wavenode: -->> http://youtu.be/1SDKfAxhuR0
Laatst gewijzigd door Steef op 02 sep 2013, 09:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2???

#2 Bericht door fred101 »

Eerst dacht ik, wat een hoop geld om te weten hoeveel vermogen je maakt maar ik heb het manual gedownload en als je toch al een pc in de shack hebt en met dingen als rotors werkt heeft het wel mooie mogenlijkheden moet ik zeggen. Ook mooie grafiekjes van bv SWr.

Ik kan je helaas geen advies geven maar het lijkt me handig. Hoe precies hij is ? geen idee.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen ( uit interesse, niet ivm aanschaf)

http://www.eham.net/reviews/detail/6529
Heb je hier iets aan ?
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2???

#3 Bericht door Steef »

Ja dat heb ik gelezen.

Afgelopen velddag heb ik commentaar gekregen op mijn signaal.
Met een beetje bij tunen was het volgens zeggen veel beter.

Ik denk dat het mede kwam doordat we een generator gebruikten.
Omdat je hiermee schijnbaar ook je bandbreedte LIVE kan zien, leek mij dit wel wat.
Om komentaar voor te zijn....

Allen op de foto's ziet de behuizing er een beetje knullig uit vind ik.
Daarom was ik benieuwd naar "echte" ervaringen van mede amateurs.

En wie weet zelf eens een blik werpen of zo.
De dealer zit een beetje erg ver weg van hier, helaas.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2???

#4 Bericht door Steef »

Aan de vorige posts kan je zien dat ik al een tijdje op zoek was naar een Wavenode :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ineens, zo maar op een dag..... daar was er dan eindelijk een tweedehands te koop!
En boven alles, ook nog bij Leo :!:
Ik bellen bellen bellen ---->>>> Verkocht!

Vandaag eens even bij hem op bezoek geweest.
Maar de Wavenode had geen zin om met mij mee te gaan :shock:
Details zal ik maar besparen... Maar goed, de Wavenode is van eigenaar verwisseld 8)

En de eerste indruk is veel belovend. De bouwkwaliteit van de behuizing komt echt droevig over!
Maar dat vergeet je snel als je je eigen modulatie kwaliteit op het pc scherm ziet!

Ik heb een filmpje geprobeerd te maken van de meter terwijl deze real-time je modulatie weer geeft.
Het is een beetje jammer dat ik zo rot uit mijn worden kom op die filmpjes :shock: :oops: :mrgreen:
Maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie van de meter vinden zo op het eerste gezicht.

Ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat werken in de contest, en ben eigenlijk wel heel tevreden met deze meter!
Mocht er iemand van Wavenode blij zijn met deze reclame, dan graag een 8KW hf sensor naar mijn huis adres sturen a.u.b. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://youtu.be/1SDKfAxhuR0
Laatst gewijzigd door Steef op 02 sep 2013, 06:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2???

#5 Bericht door PA0LMD »

Steef schreef:Aan de vorige posts kan je zien dat ik al een tijdje op zoek was naar een Wavenode :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ineens, zo maar op een dag..... daar was er dan eindelijk een tweedehands te koop!

En boven alles, ook nog bij Leo :!:

Ik bellen bellen bellen ---->>>> Verkocht!

Vandaag eens even bij hem op bezoek geweest.
Maar de Wavenode had geen zon om met mij mee te gaan :shock:
Details zal ik maar besparen...

Maar goed, de Wavenode is van eigenaar verwisseld 8)

En de eerste indruk is veel belovend.
De bouwkwaliteit van de behuizing komt echt droevig over!
Maar dat vergeet je snel als je je eigen modulatie kwaliteit op het pc scherm ziet!

(Later meer, moet weg)
Ja, was even zweten voor mij, maar het is gelukt...hopelijk helpt het jullie met het bewaken van de signaal kwaliteit.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Heeft er iemand hier ervaring met de Wavenode WN-2???

#6 Bericht door Steef »

Goed,

De Wavenode WN-2 dus.
Dit is in de basis een Power en SWR meter.
Directe concurrenten zijn ondermeer de PowerMaster en de LP-100a.
Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar dit zijn denk ik de belangrijkste.

Het eerste wat dan op valt, is dat de concurrenten er veel, maar dan ook veel beter uitzien.
Veel mooiere behuizing, display, aansluitingen en afwerking.
Dat is wat mij betreft echt een onderschat probleem bij Wavenode!
Want het heeft mij er minimaal 3 jaar van weerhouden om überhaupt een Wavenode te kopen, en nieuw zou het nog steeds een moeilijke beslissing zijn!

De meest geprezen, en best verkochte (denk ik) is de Power Master. Dit is echter een powermeter die het minst in de buurt komt van de andere 2 meters. Op de beurs in Friedrichshafen waren drie vertegenwoordigers van Array Solutions. Ik wilde heel graag weten of je met de Powermaster ook "splatter" van je eigen signaal kan meten, of dat het misschien in de toekomst mogelijk wordt. Ik kreeg toen een heel vervelende reactie, waarbij men een poging deed mijn vraag publiekelijk belachelijk te maken. (mocht iemand de amateur bij die stand kennen, sterkte daarmee!).

Erg jammer, als je bedenkt dat het volgens mij via de software wel mogelijk zou moeten zijn. En zoals al eerder ergens gepost, met de CQWW contesten gaan ze nu op de bandbreedte van de signalen letten. (Ik vind dat een goede zaak. En het zou dan ook een beetje dom zijn om niet zeker te weten dat mijn eigen signaal goed is.) Ook ik vind de Powermaster er gewoon het mooiste uitzien, en liksom of rechtsom, dat telt toch mee.

De LP-100a is eigenlijk de meter die ik het hoogst heb zitten. Deze heeft als je het goed bekijkt veruit de beste specificaties. Kan ook via de software SWR grafieken maken, en zier er gewoon goed uit.

Echter wat ze beiden niet kunnen (in de software) is "real time" je signaal kwaliteit monitoren. Dit is natuurlijk geen issue als je zonder versterker werkt. Of als je zelden je compressor aan hebt staan :shock: :mrgreen:

Maar als je buizen versterkers gebruikt, anders als bvb een Acom1000 die eigenlijk niet verkeerd is te tunen, kan het zo maar gebeuren dat je signaal heel erg breed is. (Ook tijdens de PACC zit ik wel eens via SDR naar de band te kijken, en er zijn ook Nederlandse stations die opvallen :!: , dus het gaat zeker niet allen over de Italianen :mrgreen: )

De LP-500 zit er al een heel lange tijd aan te komen (Meer als 2 jaar dus!), en deze zal waarschijnlijk een nieuwe standaard gaan zetten. Echter de verwachte verkoop prijs is echt BB voor mij.

Deze powermeters zijn een mooie aanvulling op een station, maar hebben waarschijnlijk alleen een meerwaarde als je bijvoorbeeld meerdere versterkers hebt. Of bij een contest station.

De mogelijkheden zijn eindeloos, en ik zal proberen in de loop van de tijd wat toepassingen van de Wavenode te posten. Daarbij kan je denken aan versterker bescherming, rotor integratie enzv.

Een programma daarvoor is onder meer DDUtil ->http://k5fr.com/ddutilwiki/index.php?ti ... p#Watt_Tab
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Wavenode WN-2

#7 Bericht door Steef »

Hoi allemaal,

Ik heb alvast een voorproefje van een film die ik aan het maken ben "online" gezet.

Deze is nog niet helemaal klaar!
Een van de belangrijkste dingen die ontbreekt is de "voice over", welke later nog komt.

Echter, hou ik mij aanbevolen voor op of aanmerkingen om het wat beter te maken.

Dus laat maar weten a.u.b. wat er anders moet.

http://youtu.be/NBWjfs1v7Yo

Iets aangepast: http://youtu.be/in_XTH34BtA

Voor de critici; het getoonde vermogen is puur ter illustratie! In een dummy load (Zie de SWR van 1!!!) en loopt dan ook niet synchroon met het geluid!
Wie praat luistert niet

Plaats reactie