MFJ-259 B technische info

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
F8VOA
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:03
Roepletters: F8VOA

Re: MFJ-259 B technische info

#31 Bericht door F8VOA »

Bedankt ,

Ik kwam eveneens tot de konklusie betreffende D3( Vz) en D2 (Vr ) . Klopt eveneens betreffende spanningen . Door te copiëren en te plakken heb ik de waardes van T3 niet aangepast . ( 'k heb bezoek uit België en het moest snel gaan ) . de juiste waarde 50 Ohm = 1.63 V / kortgesloten 2.866 V . Het zou dus nog wel eens kunnen meevallen met de opamp. Nu even wachten op de diodes ( zij zijn onderweg en zullen volgende week wel aankomen ) en dan zien we wel weer verder . Ik laat het vervolg wel horen .

73

Marc
Gelukkig is onze communicatie draadloos want gezien de kilometers kabel in de shack.......

F8VOA
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:03
Roepletters: F8VOA

Re: MFJ-259 B technische info

#32 Bericht door F8VOA »

Hai Egbert en Fred ,
'k Heb vandaag de diodes bekomen . Ze zijn ondertussen vervangen in de 259B en deze werkt weer :D :D . De afregeling kan nu beginnen . Ik heb ook de volledige schema's van MJF bekomen ( 4 x A4 ) . Moest iemand belangstelling hebben , dan scan ik deze wel even in en hang ze op zendamateur.com .
Nadien , als alles afgeregeld is voorzie ik ze in elk geval van de vastgestelde meetgegevens zodat het in de toekomst een stuk makkelijker wordt .

73 ers
:wink:
Marc
Gelukkig is onze communicatie draadloos want gezien de kilometers kabel in de shack.......

fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

Re: MFJ-259 B technische info

#33 Bericht door fred101 »

Gefeliciteerd, dat is mooi resultaat. Die info posten is wel handig gezien de gebrekkige informatie en het grote aantal apparaten in omloop.
Je zou er een pdfje van kunnen maken met wat fot's van de prints en dan met paint de info erbij zetten. Zeg maar zoals ik hieronder heb gedaan bij een functiegenerator.
printplaat_heel.JPG
Ik heb de laatste keer even niet gereageerd. Ik had het wat te druk. Was ook zelf met een vrij ingewikkelde reparatie bezig van een HP8601 sweeper. Daar ging iets fout in een loop dus alles beïnvloed elkaar. Je weet dan niet wat oorzaak en gevolg is. Bleek een gebroken potkern in de LO, defecte driver transistor in de -75V en een npn transistor door de vorige eigenaar in de -6,3V voeding geplaatst welke pnp hoorde te zijn. Geen wonder dat het ding zo spanning instabiel was. Daarbij zit echt alles ingeblikt in zo'n ding. Maar hij werkt gelukkig weer. Een van mijn VNA's hangt eraan en zonder doet hij niets.
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

Plaats reactie