Verkrijgbaarheid apparaat knoppen

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Verkrijgbaarheid apparaat knoppen

#1 Bericht door PA0FRI »

De echtgenote van een ZL amateur komt naar Nederland. De bedoeling dat is dat zij tijdens het bezoek voor haar "ham" wat spullen aanschaft. Weet iemand of er in de buurt van Leeuwarden een radiozaak is waar knoppen met een 6 mm Ø as te verkrijgen zijn?
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

DELETED

Re: Verkrijgbaarheid apparaat knoppen

#2 Bericht door DELETED »

DELETED

DELETED

Re: Verkrijgbaarheid apparaat knoppen

#3 Bericht door DELETED »

DELETED

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#4 Bericht door vk2gwk »

Heeft die ZL amateur dan nooit gehoord van Jaycar en Dick Smith...???? Knoppen koop ik "hier om de hoek" en als ze het niet in voorraad hebben dan koop ik per post (met credit card) en heb het de volgende dag in huis. Die bedrijven zijn ook in Nieuw Zeeland.

(Even om te voorkomen dat mensen zouden denken dat het hier een achtergebleven gebeid is...... :) :) :) )
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

DELETED

#5 Bericht door DELETED »

DELETED

MJL
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2007, 09:07
Locatie: Lower Hutt, New Zealand

#6 Bericht door MJL »

vk2gwk schreef:Heeft die ZL amateur dan nooit gehoord van Jaycar en Dick Smith...???? Knoppen koop ik "hier om de hoek" en als ze het niet in voorraad hebben dan koop ik per post (met credit card) en heb het de volgende dag in huis. Die bedrijven zijn ook in Nieuw Zeeland.

(Even om te voorkomen dat mensen zouden denken dat het hier een achtergebleven gebeid is...... :) :) :) )
Jazeker, die hebben we hier ook. Alleen DIck Smith is tegenwoording nog maar alleen een computer zaak met heel weinig onderdelen en de bakjes waar knoppen horen in the zitten zijn bij alle 4 DSE zaken leeg. By de enigste Jaycar zaak in de buurt hebben ze knoppen voor 1/4 " met een borgschroef en niet voor 6 mm. Niet genoeg omzet. Zo helpen ze hun eigen handel naar de knoppen, bestel al heel wat uit de US: vracht vanuit de US is bijna net zoveel als hier in het binnenland en vaak is het goedkoper in de US.

73, Marinus, ZL2ML
ex PA0MJL, ex ZL1BUB, nu ZL2ML
28 jaar oude, TenTec Omni 546C in nieuwtoestand, gemodificeerde K8RA P1 morse paddle.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#7 Bericht door vk2gwk »

Als ze het bij de Jaycar in Salamander Bay (locaal) niet in voorraad hebben bestel ik het daar (nr uit de catalogus opgeven) en is het met een paar dagen binnen. Dat bepaart de verzendkosten.

Misschien is het in Nieuw Zeeland anders, maar mijn indruk - bij mijn laatste bezoek aan NL - was dat we in Australie makkelijker en beter gesorteerd onderdelen kunnen kopen dan in Nederland (en bovendien goedkoper).
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

MJL
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2007, 09:07
Locatie: Lower Hutt, New Zealand

#8 Bericht door MJL »

vk2gwk schreef:Als ze het bij de Jaycar in Salamander Bay (locaal) niet in voorraad hebben bestel ik het daar (nr uit de catalogus opgeven) en is het met een paar dagen binnen. Dat bepaart de verzendkosten.

Misschien is het in Nieuw Zeeland anders, maar mijn indruk - bij mijn laatste bezoek aan NL - was dat we in Australie makkelijker en beter gesorteerd onderdelen kunnen kopen dan in Nederland (en bovendien goedkoper).
Ik weet van mijn bezoeken aan OZ that daar een veel betere keuze aanwezig is wat betrefd electronica onderdelen dan hier in NZ. Vooral een zaak in Melbourne komt in gedachten. Maar dat was over 10 jaar geleden dat ik daar het laatste was en er is een hoop veranderd in de tussentijd. DSE wordt als een aparte , zelfstandige keten van OZ geleid er er zijn dingen die hier gewoon niet te koop zijn die er wel in Australie te koop zijn. Erg frustrerend.

Heb gekeken op de Conrad website en het viel me tegen wat daar te koop was, had meer keuze verwacht. Maar het is in elk geval beter dan hier.

MVG, 73, Marinus, ZL2ML
ex PA0MJL, ex ZL1BUB, nu ZL2ML
28 jaar oude, TenTec Omni 546C in nieuwtoestand, gemodificeerde K8RA P1 morse paddle.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#9 Bericht door vk2gwk »

Jammer voor jullie, Marinus. Mijn enige ervaring met ZL was toen ik vorige maand voor de aardigheid eenDSE winkel in Auckland binnenliep. Daar vel het nog wel mee.... zelfde assortiment als bij ons. Maar dat was er maar een, uiteraard...
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

#10 Bericht door PF1JM »

MJL schreef: Heb gekeken op de Conrad website en het viel me tegen wat daar te koop was, had meer keuze verwacht. Maar het is in elk geval beter dan hier.

MVG, 73, Marinus, ZL2ML
Kijk anders ook eens bij www.reichelt.de
Veel keus, maar wel minimaal €150,- bestellen, anders helaas...

Plaats reactie