Hulp gevraagd: Nokia NNF30 (NCM30) monitoring module

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Hulp gevraagd: Nokia NNF30 (NCM30) monitoring module

#1 Bericht door radioshack »

Radiovrienden,

Wie kan en wil mij helpen aan informatie van de Nokia NNF30 module? Mogelijk is deze ook bekend als de NCM30 module. Het is een 19" 3HE hoge module. Het bestaat uit een frontpaneel met een "monitoring module" en een aantal test aansluitignen. Op de achterplaat zijn in serie twee grote (band pass?!) filter potten gemonteerd. Op de achter plaat is een 7/16 connector gemonteerd. Vermoedelijk is deze toegepast in het analoge ATF2 mobiele telefonie netwerk. Er stat Nokia op, maar het zou mij niets verbazen als er ook een connectie is met Radiosystem (Ericsson) omdat de bouw érg op Radiosystem apparatuur lijkt. Zoals door de gele link stekker op de voorkant. Bij de Ericsson F-955 is deze blauw, maar fysiek identiek.

Ik vermoed dat deze module gebruik is om een (Ericsson RS-2062?!) eindtrap status mee te monitoren. Op de schakelbare meter zijn diverse waarden af te lezen zoals zendvermogen tot 50W, VSWR en voedingsspanning. De meter module heeft een 9-polige sub-d connector. Omdat de Ericsson RS-2062 eindtrap ook een 9-polige sub-d connector heeft, is het aannemelijk dat deze aan elkaar gekoppeld zijn geweest. De RS-2062 eindtrap heeft namelijk "forwarded en reflected power" strips, maar geen aangekoppelde elektronica. Aannemelijk is het dat de Nokia NNF30 de weergave eenheid i van de Ericsson RS-2062 eindtrap.

Kortom, een hoop aannames... Wie kan mij helpen aan informatie zoals documentatie, schema's en dergelijke om de NNF30 in te kunnen zetten zonder dat er een hoop "reverse engineering" nodig is om de werking en aansluitngen uit te pluizen?
Nokia_NNF30_01.png
Nokia_NNF30_02.png
Nokia_NNF30_03.png
Nokia_NNF30_03.png (168.67 KiB) 2232 keer bekeken
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

Plaats reactie