Mega328 componenten tester

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Mega328 componenten tester

#121 Bericht door PA3HMP »

ok, en de sticker is zelfgemaakt neem ik aan.

PE1KEL
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Mega328 componenten tester

#122 Bericht door PE1KEL »

http://www.banggood.com/New-12864-LCD-G ... 45468.html

Hierbij staat in het engels wat zo'n tester kan.
Ook staat bijna op het laatst het verhaal van de calibratie met de 100nF condensator.
Wat er niet bijstaat is dat de calibratie alleen start als de 3 punten met elkaar verbonden worden.
Misschien lees je verder weer iets nieuws wat de testers kunnen.

-Verwijderd account

Re: Mega328 componenten tester

#123 Bericht door -Verwijderd account »

Afbeelding

Deze versie had ik dus vorig jaar besteld en aanvankelijk deed ie wat je ervan mocht verwachten.
Ik hoefde dus niet op zoek te gaan naar een passende behuizing :D

Nadien heb ik dit apparaatje in de kast gelegd en nu, een paar maanden later, weer gepakt. Tot mijn verbazing doet ie nu niks meer...
In elk geval wil ie niet aangaan :(
Dus met een passend schroevendraaiertje de 4 kruiskopschroefjes eruit gedraaid zodat het kastje geopend kan worden.
Er blijkt een plat batterijtje (lijkt erg veel op de accucelletjes die je in mobile phones ziet) in te zitten. Wel goed plat maar relatief vrij groot.
De tekst staat, je raad het al natuurlijk, geheel in chinese tekens...

Heb een donkerbruin vermoeden dat dit batterijtje leeg (ontladen?) is. Probleem is dat er geen zichtbare blanke aansluitdraadjes zijn, waardoor het niet mogelijk is om de pennentjes van de universeelmeter erop te zetten.
Afgaand op de plaats v.d. onderdeeltjes en de zichtbare printsporen -althans die zo te zien zijn- vermoed ik dat de USB-aansluiting bedoeld is om het batterijtje op te laden. Maar een passend USB-stekkertje heb ik niet, hopelijk dat de nederlandse winkels die wel hebben.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Mega328 componenten tester

#124 Bericht door PA0FRI »

PA4DHG schreef: USB-aansluiting bedoeld is om het batterijtje op te laden. Maar een passend USB-stekkertje heb ik niet, hopelijk dat de nederlandse winkels die wel hebben.
Ik heb hetzelfde apparaat en het is micro USB-B en het kan onder andere opgeladen worden met een lader van een moderne GSM.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mega328 componenten tester

#125 Bericht door PA2REH »

Bedankt voor info van kastje. Ziet er heel netjes uit, mijn complimenten
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

-Verwijderd account

Re: Mega328 componenten tester

#126 Bericht door -Verwijderd account »

PA0FRI schreef:Ik heb hetzelfde apparaat en het is micro USB-B en het kan onder andere opgeladen worden met een lader van een moderne GSM.
Bedankt!
Ik heb geen moderne GSM, wel een echte basic Nokia :D
Na goed zoeken vond ik in mijn collectie een passend USB-kabeltje en heb de tester nu aan de USB-poort v.d. computer aangesloten en 't werkt :)

-Verwijderd account

Re: Mega328 componenten tester

#127 Bericht door -Verwijderd account »

Aanvulling:
De tester wordt door Windows niet herkend.
In het apparaatbeheer komt ie niet voor... Ook middels het configuratiescherm is de tester niet vindbaar.

De batterij wordt wel geladen en na een paar uur is deze volgeladen (4.22V) en het laadledje wordt groen.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Mega328 componenten tester

#128 Bericht door andre »

PD5DJ schreef:

andre schreef:
PD5DJ schreef:ow? dat is vreemd..

Kan je wel zien welke firmware je hebt?

In die van mij zit v2.07

Inderdaad, 2.07 hier ook.
Batterij spanning nog goed?, misschien als de batterij spanning daalt de autopoweroff tijd korter wordt?
Volle batterij, maar halverwege de calibratie wordt die uitgeschakeld.
Is eigenlijk ook niet zo'n ramp, dingetje geeft voor mij maar snel een indicatie. Ben er verder wel blij mee.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie