Nameten kalibratieset

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa1bh
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:07

Nameten kalibratieset

#1 Bericht door pa1bh »

Hallo,

Ik heb een aantal kalibratieweerstanden gemaakt (short, open, 25, 50, 100, 200 Ohm), ik heb daarvoor http://www.conrad.nl/ce/nl/product/4232 ... view1&rb=2 gebruikt, misschien niet ideaal maar ik kon geen zo snel andere vinden.
Metingen zijn voornamelijk op HF dus het e.e.a. is niet heel kritisch, toch ben ik wel heel benieuwd hoe goed (of slecht) ze nu werkelijk zijn!
Ik gebruik ze voor kalibratie en metingen me mijn miniVNA en Sark-110.

Is er iemand met de kunde en apparatuur die mij wil helpen om door ze na te meten?

Als er iemand in de buurt zit kom ik graag even langs (ik woon in Boxmeer), en anders zou ik ze op kunnen sturen(met gefrankeerde retour envelop uiteraard).

Ik ben benieuwd!
73,
Bas
Bijlagen
foto.JPG

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: Nameten kalibratieset

#2 Bericht door Michiel »

Was het niet zo, dat metaalfilm weerstanden gewikkeld waren.
Zo als een spoel om het weerstand lichaam heen.
Met koolweerstanden heb je hier geen last van.

Ik zou niet weten of dit veel uit maakt, ik heb nl geen metaal film weerstanden liggen alleen kool.
Dus ik kan dat niet vergelijken.

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Nameten kalibratieset

#3 Bericht door on4ma »

denk dat het voor HF niet zo veel uitmaakt, maar beter is zoals hier in het topic van de mini analyzer, een smd weerstand te nemen
en die in een kleine bnc stekker te solderen. Kweet niet welke BNC je daar gebruikt maar die zien er heel lang uit.

Voor een kleine 20euro koop je bij WIMO een S O L met sma. Een echte calibratiekit kost heel veel geld.

http://www.thorlabs.de/newgrouppage9.cf ... up_id=7312

Plaats reactie