Schema Diamond SX-1000

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Schema Diamond SX-1000

#1 Bericht door andre »

Hallo,

voor mijn swr-power meter van Diamond zoek ik het schema. Er is iets mis met de verlichting, maar kan niet vinden waar en wat. Heb uiteraard op het net gezocht, maar misschien n iet goed, kan niks vinden.
Wie o wie heeft hiervan het schema en kan mij er aan helpen.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#2 Bericht door andre »

inmiddels probleem gevonden. De zener diode aan de -aansluiting ter ziele. Nu de vraag natuurlijk welke waarde?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Theo

Re: Schema Diamond SX-1000

#3 Bericht door Theo »

Ik heb ook zo een ding, wist niet eens dat er verlichting in zit :D
Waar komt de spanning voor de verlichting vandaan?

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#4 Bericht door Aeolus »

nooit afgevraagd waar die DC13,8v aansluiting voor een adapter op de achterkant voor is? :mrgreen:

Maarre, is uberhaupt de hele schakeling niet aan te passen/weg te halen? Gewoon een 12 volt lampje die direct aan het voedingspunt hangt? Het is voor zover ik weet toch het enige waar dat aansluitpunt voor gebruikt wordt.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#5 Bericht door PE1PQX »

Zit is die meter ook een PEP-meet mogelijkheid in, zo ja dan is daar de spanning ook voor vereist.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#6 Bericht door andre »

Klopt. Verlichting zit in het printje /schakelaars verwerkt. Hiermee heb je en schaalverlichting alsmede de verlichtings indicatie voor de bandschakelaar( 4 standen).
Bij mij was de zener diode in de -aansluiting defect geraakt waardoor de verlichting onduidelijk reageerde op was spanningen in de coax aansluiting. Heb deze vervangen voor een 6.1 volt zener die ik had liggen, maar of die waarde ook de juiste is weet ik dus niet. Maar het werkt weer.
Mocht er alsnog iemand een schema tevoorschijn kunnen toveren...graag :wink:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#7 Bericht door andre »

Even dit eigen topic weer even actualiseren.
Ben (alweer) op zoek naar een service manual of schema van deze sx1000 van Diamond. (de echte dusssss)
Heb al heel wat gekoekuld maar kan het nergens vinden. Is dit een strategie van Diamond?

Iemand die mij de juiste richting kan wijzen misschien?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#8 Bericht door PA0LMD »

André,

Ik heb het schema helaas ook niet maar.....is er met een beetje reverse engineering niet uit te komen ?
Het is toch eigenlijk een eenvoudig ding nietwaar.

73
Leo
Meten is (z)weten

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Schema Diamond SX-1000

#9 Bericht door andre »

Is inderdaad niet zo spannend Leo, maar om nu iets te demonteren wat in principe werkt....Zal je net zien, zit de boel weer in elkaar zit er een mankement aan. De doorgeluste verbindingen zijn van nogal stug montagedraad gemaakt.
Enfin, ik kijk wel. Misschien krijgen we nog eens een regenachtige voorjaarsdag....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie