Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 21 jan 2018, 07:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 dec 2017, 11:25 

Ik heb er weer een paar bij gemaakt, de bekende 80 meter mini vossenzendertjes met callgever of tekst in telegrafie. Metalen tentharing als aarde en 6 meter draad in de boom ophangen en je hebt meer dan 300 meter bereik. Werkt op 9 volt blok die ruim 24 uur meegaat. Zeer geschikt voor foxoring, pieperjacht, bakenzender, testen en afregelen (vosse)-ontvanger, aan vlieger, ballon of vliegend RC-model. De tekst kan je eigen call zijn, je mailadres of onderdeel van een puzzel bij een spel. De chip is flashgeheugen dus als je call verandert kan ik dat zo voor je aanpassen. Ze zijn 15 euro per stuk of twee voor 25 euro. Ik sta niet (meer) op vlooienmarkten, wordt dus afhalen of opsturen. Afhalers kunnen bij de programmering aanwezig zijn en per plekke nog wijzigingen aanbrengen.
Bijlage:
minivos2.jpg
minivos2.jpg [ 364 KiB | 315 keer bekeken ]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 dec 2017, 22:20 

Ik heb 2 vossen gekocht van Frans, ze werken uitstekend. Op 2e kerstdag met mijn zoon (10) en vriendje op vossen jacht geweest op Marienwaard bij Beesd. Een 5 meter draad met een verzwaarde tennis bal als antenne werkte goed.
400/500 meter bereik hebben we ongeveer wel gehaald en toen was het signaal nog goed te horen.

Mvg,
PE1AW

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 dec 2017, 23:06 

Heel erg leuk dat je succes hebt me deze dingen, heb ik tenminste eer van mijn werk.
Ben er nu ook een paar voor twee meter aan het maken. Heb zojuist een opdracht binnen voor 17 stuks. Gaat een heel spel worden met puzzelstukjes in morsecode.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2017, 12:01 

Weet iemand ook waar ik een ontwerp of bouwpakketje van een twee meter vossenjacht ontvanger vandaan kan halen?
Ben wel een aantal Duitse bouwpakketjes tegen gekomen op internet maar die worden niet meer geleverd.
Ook de bekende foxbox van PA1OKZ is niet meer leverbaar, een hele goede peildoos maar voor mijn doel een beetje aan de dure kant.
Ik zoek iets bruikbaars voor recreatieve jachten, en niet te duur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2017, 13:51 

Ik heb dit ding gebouwd
https://www.ebay.com/itm/Airband-Radio- ... 2814929678
Ontvangt uitstekend. Voor twee meter moet je een kleinere varicap plaatsen en het vfo spoeltje opnieuw afregelen. De potmeter van de squelch gebruik je nu op de HF regelening en de AVR gebruik je dan niet. Verder dien je het ingangsfilter tussen antenne en ontvanger niet te gebruiken maar zelf een filter maken van twee gekoppelde afstemkringen. Wil je het goed doen dan kan je een beter MF filter plaatsen uit een gesloopte 11 meter radio. In het frontje heb ik een S_metertje uit een draagbare cassettespeler geplaatst. De meeste elektronica en de kast heb je voor 24,50 in huis maar je moet er wel wat aan modificeren. Ben je een handige zendamateur dan is dit goed te doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 dec 2017, 17:52 

Leuk ding voor dat geld.
dank voor de link

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur