Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 27 sep 2020, 11:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 sep 2020, 18:59 

Ik ben de QSL manager van Mike, V51MA, deze OM heeft bijna al zijn radiospullen verloren door een blikseminslag die veel onherstelbaar heeft verwoest.
Ik heb inmiddels al het één en ander voor hem kunnen regelen, maar er blijven toch nog wat wensen en die wil ik graag met jullie delen.
Het probleem is dat er zo goed als geen winkels zijn voor onze hobby in Namibië en als er wat is, is dit bijna onbetaalbaar.
De spullen die ik naar Namibië heb gestuurd gingen via een bevriende OM in Duitsland die piloot is en vliegt op Namibië. Maar helaas gaat dat niet meer lukken, vanwege de corona wordt er niet gevlogen die kant op. DUS ALS ER IEMAND EEN OPLOSSING WEET, GRAAG.
Mike is op zoek naar: 30 meter RG313 coax - PL259 pluggen - een rotor (hoeft niet nieuw te zijn) - rotor kabel - ferriet klemmen voor coax en kabels - en een kleine mobiele VHF / UHF TX - end fed wire voor 80 meter. Als er iemand is die Mike wil helpen en nog iets heeft liggen waar hij van af wil voor weinig of niets, neem dan a.j.b. contact met mij op via mijn emailadres op mijn qrzcq page : https://www.qrzcq.com/call/PA3249
Mede namens Mike, heel hartelijk dank.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 sep 2020, 07:52 

Ik begrijp de vraag niet zo goed, wat kun je met die spullen als je er geen vervoer voor hebt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 sep 2020, 08:21 

Onder andere vraagt hij of iemand een oplossing heeft voor het vervoersprobleem....
Misschien is er iemand die er naar toe moet of handel drijft en iets met een container mee kan sturen bijvoorbeeld?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 sep 2020, 10:27 

Bedankt PA5COR, jij leest tenminste goed. Als er niemand een oplossing weet, dan is de enige optie dat ik het pakket via zeepost verstuur, dat is in ieder geval goedkoper dan met het vliegtuig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 sep 2020, 15:23 

Ik lees op qrz.com toch niet dat hij niet in de lucht is? Hij heeft er van alles staan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 sep 2020, 15:58 

Hij heeft in zijn logboek verbindingen staan van begin September op verschillende banden, misschien een overlevend setje
Antennes zullen wel wat overleven, stukje draad is zo gespannen.
Verder heb ik geen info.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2020, 10:09 

Ter verduidelijking, Mike, V51MA, had op zijn QRZ.COM page een heel verhaal staan over zijn ziekte en de de onherstelbare vernieling van veel van zijn spullen vanwege de blikseminslag.
Ik ben voor hem een crowdfunding begonnen en omdat hij dat heeft opgenomen in de tekst op zijn QRZ.COM page heeft dat geresulteerd in 2 richtingen, 1 groep(je) vond hem een bedelaar (ondanks dat het idee van mij kwam) maar gelukkig waren er ook OM en enkele bedrijven die Mike hebben geholpen.
Mike heeft een TX kunnen lenen zodat hij toch QRV kon zijn, met een gespannen draad. Omdat een jaloerse OM uit Namibië (Mike kent deze OM) , zeg maar onaardige dingen, op clusters ging zetten met niet bestaande calls, heb ik Mike geadviseerd de tekst op zijn page te veranderen, maar daardoor weet nu (bijna) niemand die op zijn QRZ page kijkt waarom ik mij zo inspan voor Mike.
Ik hoop dat met deze uitleg dit nu duidelijk is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2020, 12:20 

Je bedoelingen zullen goed zijn,maar een crowdfunding voor een hobby?
Als ik in Senegal ben, vraag ik 3 euro voor een qsl card, die drie euro stort ik daar aan een gezin die omzeggens niks heeft.
Toen de qsl's free waren stuurde ik ze allemaal via buro, meer dan 1000 stuks.Voor 3 euro kreeg ik 90 aanvragen?
Maar voor hamstuf stuurt men dan wel en steunt men, raar!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2020, 15:19 

on4avt schreef:
Toen de qsl's free waren stuurde ik ze allemaal via buro, meer dan 1000 stuks.Voor 3 euro kreeg ik 90 aanvragen?

Tjonge, had je er echt meer verwacht? Ik vind dat al heel wat. En met die 270 euro kun je daar vast al wat.

QSL's zijn voor mij een verzameling aardigheidjes, en daarin ben ik vast niet de enige. Voor 3 euro per stuk wordt het wel erg duur, zo'n schoenendoos vol maken. In de souvenirwinkels die sommige amateurs van hun QSL-gebeuren maken, heb ik dus geen interesse. Zelf wat laten drukken, hier en daar een postzegel en de rest via het bureau, dan blijft het leuk.

Bovendien doe ik liefdadigheid apart, giraal en aan verifieerbare doelen. Dus niet via koppelverkoop of aan de deur, waar ik dan in 10 seconden moet besluiten wat ik van dat doel vind, en voor enig achtergrondonderzoek al helemaal geen tijd is. Geen colportage dus: mij lastigvallen wordt niet beloond.

Spijtig dat er zo veel twijfel is over helpen van een mede amateur, maar deze discussie geeft wel het belang aan dat hulp structureel, transparant en doelmatig is. Je ziet zo hoe men kritisch kijkt naar liefdadigheid... en dat is niet harteloos maar juist doelmatig. Je wilt immers dat je goede doelen budget maximaal effect heeft. Ik wel in elk geval.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2020, 21:19 

ik heb er 2 jaar geleden een artikel aan gewijd met uitleg voor wat en waarom.
Ik had een som van 500 euro nodig en nog een som van 300 euro.
De rest heb ik er zelf bij gelegd;
Daarom mijn opmerking. Het was voor mij niet de aankoop van een trx, maar een hele familiale levensnoodzakelijke bedoeling.
Ik ga er niet over uitweiden ,maar vandaar mijn verwondering. Van sommige amateurs kreeg ik zelfs 5 en tien euro, de merendeel alleen de 3 euro.
Aan de deur koop ik zeker niks. Ik gaf ooit een rol coax cadeau aan de radio club van Tunesië 20 m.
Iik kreeg er een persoonlijke email voor terug.
Maar als er zijn die zich geroepen voelen, ,liefst grote firma's ga je gang. Je kan er iemand mee gelukkig maken en dat is wat telt niet?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur