Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 22 sep 2018, 08:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jul 2018, 10:44 

Meetzender van Franse makelij gaat tot 50 MHz, 6 banden, extra bandspreiding op 455 Khz voor MF filters afregelen. Zeer fraai stukje machanisch werk. zo mooi maken ze niet meer. Schat bouwjaar 1950, uiteraard buizentechniek. Zit zelfs nog ouderwets met zijde omsponnen stroomsnoer aan. Hoge verzamelaarswaarde. Hij doet het ook nog gewoon. Zit ook verzwakker op. Is nog gewoon bruikbaar voor afregelen ontvangers. Ook bruikbaar als VFO voor diverse experimenten met zenders en ontvangers. Voor zenden uiteraard binnen de voorwaarden van uw zendvergunning. Verkoopprijs 100,- Kan verzonden worden, risico en porto koper, een werkend apparaat gaat in de doos!
Omdat er meer dan 100 items te koop staan en bijna iedereen reageert met biedingsvoorstellen geven wij op dit soort mailtjes geen antwoord meer. Heb wel ies anders te doen dan als maar onderhandelen.

Bijlagen:
meetzender1.jpg
meetzender1.jpg [ 62.45 KiB | 683 keer bekeken ]
meetzender2.jpg
meetzender2.jpg [ 75.15 KiB | 683 keer bekeken ]
meetzender3.jpg
meetzender3.jpg [ 69.27 KiB | 683 keer bekeken ]
meetzender4.jpg
meetzender4.jpg [ 39.56 KiB | 683 keer bekeken ]
meetzender5.jpg
meetzender5.jpg [ 49.35 KiB | 683 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 aug 2018, 12:56 

pa0fmy schreef:
[size=150]Omdat er meer dan 100 items te koop staan en bijna iedereen reageert met biedingsvoorstellen geven wij op dit soort mailtjes geen antwoord meer. Heb wel ies anders te doen dan als maar onderhandelen.

Onderstaande is niet als aanval maar met de beste bedoelingen geschreven:

Veel van de aangeboden apparatuur is zeer op leeftijd en de vraagprijs is stevig. Prijzen zijn subjectief, maar een bieding op een relatief hoge vraagprijs lijkt mij een reële reactie. Een IC-2E portofoon met eindtap voor € 50,00 is anno 2018 veel geld voor "ouwe meuk". Voor minder geld is een 8 W dualbander portofoon te koop met CTCSS en andere moderne mogelijkheden. Een 20 jaar oude print voor verouderede FAX techniek is ook moeilijk te slijten. En een buizenmeetzender voor € 100,00 is naar mijn idee niet reëel. Een veel modernere Marconi 2955 tot 1 GHz is al voor € 350,00 te vinden.
Ik zie dezelfde advertenties met enige regelmaat op 2dehands voor bij komen omdat de spullen niet verkocht worden. Ik vrees dat de reden is dat de prijzen te hoog zijn of de spullen te oud/onbruikbaar zijn. Ooit was het mooi spul, maar de wereld is veranderd en de waarde van oude spullen is hiermee flink gedaald. Het voordeel is dat een nieuwe spectrum analyser nu voor relatief weinig geld te koop is, het nadeel is dat ooit dure apparatuur nu hiermee gedegradeerd is tot museumstukken.

Als je de spullen snel wilt verkopen adviseer ik toch om de prijzen marktconformer te maken. Tenzij er iemand is die uit emotie veel geld bied, denk ik dat je er anders mee blijft zitten. Een 22 jaar oud JOTA bouwpakket verkopen voor € 25,00 lijkt mij niet reëel. Ik begrijp ook de emotionele reactie dat je niet alle bieders wil beantwoorden. Zie de biedingen als een hint dat de prijzen te hoog zijn en verlaag de prijzen als je meer wilt verkopen. En door deze rode tekst te plaatsen wordt er bij de lezer een reactie opgeroepen dat de mogelijke verkoop waarschijnlijk niet ten goede komt.

Begrijp mij goed dat ik iedereen fijne zaken toe wens, maar ik vrees dat hier een grote teleutstelling wordt gecreëerd. Dit even ter overweging bij het aanbieden van spullen.

Misschien dat dit interessant is om gelezen te hebben: http://amateurtele.com/index.php?artikel=285

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 aug 2018, 07:02 

een 2955 voor 350 euro, vergeet het maar, in rosmalen stond er een, vraagprijs 1200 euro, doorgaans liggen ze rond de 600 euro

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 aug 2018, 07:11 

PA3HMP schreef:
een 2955 voor 350 euro, vergeet het maar, in rosmalen stond er een, vraagprijs 1200 euro, doorgaans liggen ze rond de 600 euro

Dan denk ik dat de vraag ook erg hoog is. Tien jaar geleden toen ik net amateur werd kostte een Marconi nog € 900,00. Vorig jaar heb ik er één gekocht (en weer verkocht) voor € 400,00. Voor minder dan € 1.200,00 kan je al een Rohde & Schwarz CMT54 kopen. Nou ja, nu niet meer want ik heb beide CMT's verkocht...
Er zit wel een bandbreedte in de vraagprijs afhankelijk van de staat, maar een 2955 tussen € 350,00 en 550 is reëel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 aug 2018, 07:28 

voor een handelaar is inkoop rond de 400 reeel, als je ze als particulier wil kopen reken maar snel op 600, ze zijn nog steeds erg gewild (ben zelf de eigenaar van een 2955 met de zeldzame 100Watt optie erin)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 aug 2018, 07:56 

De 20 jaar oude faxprint is voor de geadverteerde prijs + verzendkosten verkocht aan een verzamelaar die HF gerelateerde Elektruurontwerpen verzamelt en is dus goed terecht gekomen. De joekel van de 24 volt trafo is voor de geadverteerde prijs verkocht aan iemand die er een kindertreintje op laat rijden en dus 24 volt AC op de rails zet. De 8 á 10 watt eindtrap had ik twee exemplaren en vorig jaar ook één verkocht. Met wat geduld is er altijd wel op een onverwacht moment een koper te vinden. Je moet de gebruiksmogelijkheden van oude apparatuur niet met modern vergelijken om tot een prijs te komen. Kijk meer naar de verzamelaarswaarde of een onverwachte toepassing uit een andere hoek. Voor velen is het juist leuk om met zelf gebouwde of oude spullen te werken. Dat is een wezenlijk onderdeel van de radio zendamateur hobby. Iets moderns en kant en klaar kopen en dan maar in de microfoon zitten babbelen kan iedereen wel, heb je niet eens een zendexamen voor nodig. Luister maar op de diverse relaisstations.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur