Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#1 Bericht door PD3WO »

Hallo leden van het forum.
Zijn er al mensen bekend welke zijn geslaagd na het examen van 5 september 2012?
Het examen werd gehouden in Eindhoven.
Zelf heb ik het N examen gedaan en na controle van de antwoorden had ik 5 foutjes.
Dat zou dus betekenen dat ik geslaagd ben.
Zijn er mensen die inmiddels al wat hebben gehoord van de examen commisie of van het AT.
Ik ben zeer benieuwd.
Zowel Mensen die voor F als Voor N gingen.
Laat wat van je horen of via iemand die je kent en hier lid is.

Vriendelijke groeten.
Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#2 Bericht door elsinga »

Ik had voor F vier foutjes volgens de lijst, dus zou ook geslaagd zijn. Vandaag AT maar even gebeld hoe lang het nog ging duren, maar daar schenen ze nog niks te hebben ontvangen van de examencommissie. :shock: :? :cry: Dus die ook maar even een mailtje gestuurd... :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#3 Bericht door PD3WO »

Dan ben jij niet de enige.
Alvast gefeliciteerd met het behalen van de F-licentie.
Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de commisie.
Kreeg een zeer kort antwoord terug.
En een herhaling van wat er na het examen werd verteld.
Maar ja, ik wil toch wel eens wat horen.

Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#4 Bericht door Aeolus »

geduld heren, hebben we helaas allemaal moeten hebben :D alhoewel ik toe moet geven dat ik het ook gruwelijk lang vond duren, en me er ook kapot aan irriteerde dat het zo lang duurde...

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#5 Bericht door elsinga »

Bij mij kunnen ze het herhalen wel laten, want dan spreken ze het AT tegen... Ze zouden namelijk "een weekje wachten op correcties door AT" en de boel dan versturen. Nou, zelfs per diligence doet de post er geen week over vanuit Gieterveen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Theo

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#6 Bericht door Theo »

Vroeger, ik weet het :D maar dat was toch vaak binnen een week voorelkaar.
Op woensdag examen doen en de uitslag en aanvraag voor een machtiging, kwam op vrijdag of zaterdag binnen, en een week later was je on air.
Gewoon ouderwetse ambtenaren werk :mrgreen:
En ook toen al klaagden we over het feit dat het zo vreeeeselijk lang duurde.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#7 Bericht door PE2AAB »

Ik heb heel lang moeten wachten op mijn D call. Men heeft precies tijdens mijn vergunningverlening de N licentie ingesteld. Ik had de eerste, PD1AAB. Die kreeg je destijds nog toegewezen.

Veel zenuwen en lang wachten maar dat werd natuurlijk uiteindelijk beloond :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#8 Bericht door PD3WO »

Aeolus schreef:geduld heren, hebben we helaas allemaal moeten hebben :D alhoewel ik toe moet geven dat ik het ook gruwelijk lang vond duren, en me er ook kapot aan irriteerde dat het zo lang duurde...
geduld!!! ja helaas is dat het enige wat we kunnen doen.
wachten tot het zover is.
tot die tijd maar veel luisteren, en soms als gastspreker op de banden.

groeten en 73 ,Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#9 Bericht door PD3WO »

elsinga schreef:Bij mij kunnen ze het herhalen wel laten, want dan spreken ze het AT tegen... Ze zouden namelijk "een weekje wachten op correcties door AT" en de boel dan versturen. Nou, zelfs per diligence doet de post er geen week over vanuit Gieterveen. ;)
Ach ja zoals al enkele hier op het forum zeggen.
geduld hebben en houden.
bellen en mailen heeft geen nut.
dus heb mij er maar bij neer gelegd.
maar vervelend blijft het wel.

groeten en 73, Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#10 Bericht door PD3WO »

Theo schreef:Vroeger, ik weet het :D maar dat was toch vaak binnen een week voorelkaar.
Op woensdag examen doen en de uitslag en aanvraag voor een machtiging, kwam op vrijdag of zaterdag binnen, en een week later was je on air.
Gewoon ouderwetse ambtenaren werk :mrgreen:
En ook toen al klaagden we over het feit dat het zo vreeeeselijk lang duurde.
dat is een beduidende kortere tijd dan nu.
doordat het AT de examens uit handen hebben gegeven schijnen ze er niet zo veel haast mee te hebben.
en veel verdienen ze er ook niet aan.
vroeger moest je ook betalen voor de licentie.
dus waarom haast maken als je er niks mee verdient.
we wachten het maar af.
ik sprak een amerikaan die het belachelijk vond.
bij hun is het toch in maximaal 9 dagen geregeld.

geduld geduld geduld.
tegen die tijd heb ik geen nagels meer om de stickers van de apparatuur te verwijderen.

groeten en 73's , Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#11 Bericht door PD3WO »

PE2AAB schreef:Ik heb heel lang moeten wachten op mijn D call. Men heeft precies tijdens mijn vergunningverlening de N licentie ingesteld. Ik had de eerste, PD1AAB. Die kreeg je destijds nog toegewezen.

Veel zenuwen en lang wachten maar dat werd natuurlijk uiteindelijk beloond :-)
ben ik met je eens.
wanneer het dan eindelijk binnen is ben je toch weer heel erg blij.
en ben je al gauw vergeten dat het zo lang heeft geduurd.
we hebben in ieder geval een goed vooruitzicht.

groeten en 73's , Patrick
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
daanus PD2SW
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:49
Roepletters: PD2SW
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#12 Bericht door daanus PD2SW »

ben ook nog wachtend naar mn papiertje van de AT. als het goed is , heb ik het N gehaald met 1 fout en dat binnen een kwartier tijd. was een bekend examen. had m die avond ervoor nog geoefend. heb zelfs niks hoeven rekenen. wist alles nog van de avond er voor. geduld is wel een schone zaak zeg. ik wil gewoon mn call activeren.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#13 Bericht door elsinga »

Ja, kennelijk hadden ze bij AT goede herinneringen aan mei 2011. ;)

Ik hou het gewoon via Digid in de gaten, zodra ze bij AT de lijst met geslaagden ingevoerd hebben kun je online gelijk je call activeren en de PDF met licentie downloaden. Pasje kan later altijd nog. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD3WO
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:41
Roepletters: PD3WO
Locatie: Almere JO22PI

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#14 Bericht door PD3WO »

Jawel de examen commisie heeft wat van zich laten horen!!!
Het AT is accoord met de gemaakte examens dus binnen enkele dagen zullen we bericht krijgen van de commisie.
maar via het AT checken met je DIGID kan ook.
is misschien zelfs nog iets sneller.
dus lang verwacht en eindelijk wat nieuws.

groeten Patrick :mrgreen:
ICOM 7700 + Heil PR781 , KENWOOD TS480 SAT , KENWOOD TH-F7e , Diamond CP6 , HyEndFed (3 Bander) HyEndFed (5 bander)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

Welnu heren en wellicht ook dames, allen gefeliciteerd dan maar.

Het valt mij wel op dat er een grote "hijgerigheid" is omtrent uitslag en en het vervolg. Het begint een beetje "ADHD" trekjes te krijgen. Alles moet snel en nu! Ach ja, we leven in het "twitter" tijdperk.
"In mijn tijd", dat was 1975 deed ik op 1 november examen in Den Haag en op 1 januari kreeg ik m'n machtiging incl. de door mij zelf uitgekozen roepletters.
En in de tussenliggende periode bouwde ik m'n eigen 2 meter zender. Ja, zelf bouwen, kom daar tegenwoordig nog maar eens om.

Afbeelding



Enfin, heren en dames, André van Duin zong eens ; "effe wachtte........".


Een groet, van bijna een oldtimer,


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie