Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#31 Bericht door PE1PQX »

Een kopie van je rijbewijs wordt niet geaccepteerd als je onderweg aangehouden wordt in je autootje en Oom (of Tante) agent vraagt om je rijbewijs. Je moet het roze kaartje (of roze papiertje voor zover die er nog zijn) zelf kunnen tonen.

Je zou anders nog probleemloos de weg op kunnen mocht je rijbewijs zijn ingevorderd en je toont een kopie...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#32 Bericht door Apae »

Ach, dat hangt een beetje van de agent in kwestie af. Ik werd eens staande gehouden met een van een vriend geleende auto, geen papieren bij me behalve het rijbewijs, en een ietwat enthousiaste inhaalactie als reden van staandehouding. Desondanks kwam ik er met een praatje en halve waarschuwing van af: de motoragent zag ook wel waarom ik het uiterst trage bejaarde echtpaar voor me voorbij wilde. Hij heeft enkel de kentekengegevens van de auto opgevraagd, me verteld dat ik niet bij de ventweg had mogen inhalen, en dat was het dan.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#33 Bericht door PE1PQX »

Je had je rijbewijs wel bij je, en geen kopie ervan...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#34 Bericht door Aeolus »

PE1PQX schreef: Je zou anders nog probleemloos de weg op kunnen mocht je rijbewijs zijn ingevorderd en je toont een kopie...
Uiteraard niet, want dat trekken ze gewoon na... 1 telefoontje naar het hoofdbureau en het is zo uitgezocht of jij een rijbewijs hebt of niet.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#35 Bericht door elsinga »

Volgens mij is de (uitdraai van de) PDF gewoon rechtsgeldig. Dat pasje is alleen maar voor het makkelijk in Nederland meenemen, de papieren versie is internationaal (en dus ook in NL) geldig. Maar voor diegenen die graag wilden dat ik een plastiekje had, heb ik de uitdraai van de PDF geplastificeerd. 8)

Ik ben dus stellig van mening dat ik niks illegaals heb gedaan, sterker nog, geheel legaal bezig ben geweest.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#36 Bericht door PE1PQX »

Aeolus schreef:
PE1PQX schreef: Je zou anders nog probleemloos de weg op kunnen mocht je rijbewijs zijn ingevorderd en je toont een kopie...
Uiteraard niet, want dat trekken ze gewoon na... 1 telefoontje naar het hoofdbureau en het is zo uitgezocht of jij een rijbewijs hebt of niet.
En als de pet echt verkeerd staat heb je zo ene forse prent in je hand...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#37 Bericht door Aeolus »

is ook zo hoor, want je moet hem inderdaad bij je hebben, da's gewoon een feit... maar als ze je een prent geven, dan is dat omdat je hem niet bij je hebt, en niet omdat je rijdt zonder een geldig rijbewijs te bezitten (uiteraard zijn die boetebedragen van een andere orde)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#38 Bericht door PE1PQX »

Ik kan je nog een gekker verhaal vertellen: Ik als taxi-chauffeur ben verplicht mijn rij- en rust-tijden bij te houden door middel van een z.g.n. werkmap.
Hierin trek je horizontale strepen tijdens werk,rust of pauze, en verticale strepen bij wijziging van rust naar werk enz.
Bij het wijzigen (van rust naar rijden of van rijden naar pauze bijvoorbeeld) moet er een kruisje gezet worden ten teken dat DAAR een 'statuswisseling' is. Één kruisje vergeten: voila: €25,- boete van de inspectie (IVW). 2e kruisje niet gezet: nog eens €25 er bij.... Heb je 9 kruisjes niet gezet :9x €25,-= €225,- KASSA!

De hele week vooruit je ritten in die map strepen: Jij een boete van ik dacht €750,- maar ook je werkgever krijgt er één. (wordt gezien als een economisch delict) voor simpel een paar streepjes te veel...

Taxi pas vergeten mee te nemen: acuut je wagen laten staan en een collega laten komen. Geen meter verder... (boete onbekend)
Al 5 en een half uur aan het werk: resoluut de auto aan de kant en een half uur verplicht pauze houden. (boete ook onbekend).

Is enorm streng, maar wel terecht....

vanaf 1 november moet dit allemaal digitaal gaan... maar of die deadline gehaald wordt is maar de vraag.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#39 Bericht door FrankSD »

De mensen met allerlei regeltjes opzadelen kunnen ze in Nederland blijkbaar even goed als in België! Ondertussen hoop ik liefst nog dit jaar iets te horen van het AT.. als jullie al ongeduldig waren dan moet je eens hier komen zien :mrgreen: ik heb nog altijd niets gehoord van het AT en dus nog geen call.. :roll: :(
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#40 Bericht door PE1PQX »

ff een belletje plegen....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#41 Bericht door PA4JAN »

elsinga schreef:Volgens mij is de (uitdraai van de) PDF gewoon rechtsgeldig. Dat pasje is alleen maar voor het makkelijk in Nederland meenemen, de papieren versie is internationaal (en dus ook in NL) geldig. Maar voor diegenen die graag wilden dat ik een plastiekje had, heb ik de uitdraai van de PDF geplastificeerd. 8)

Ik ben dus stellig van mening dat ik niks illegaals heb gedaan, sterker nog, geheel legaal bezig ben geweest.
het gaat er niet om dat wij dat willen
Jij bent gewoon zonder pas illegaal bezig geweest als dat niet zo is wek je hier wel de indruk dat een pas niet nodig is
om legaal te zijn
Daar ben ik het niet mee eens

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#42 Bericht door Aeolus »

PA4JAN schreef: het gaat er niet om dat wij dat willen
Dat stelt ook niemand.
Jij bent gewoon zonder pas illegaal bezig geweest als dat niet zo is wek je hier wel de indruk dat een pas niet nodig is
om legaal te zijn
Klopt, is ook niet nodig, want je papieren license is ook geldig. Elsinga is dus niet illegaal bezig geweest, en door te stellen dat dat wel zo is plaats je een valse beschuldiging. Niet netjes van je.
Daar ben ik het niet mee eens
Dat kan, maar het gaat er niet om 'wat wij willen', het gaat om de wet en regelgeving.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#43 Bericht door elsinga »

Aeolus heeft het heel netjes verwoord. Ik heb netjes het papier gebruikt en daar staat duidelijk op dat ik in alle CEPT landen gebruik mag maken van mijn registratie. Nederland is ook een CEPT land.

Maar als PA4JAN het daar niet mee eens is, dan mag hij rustig morgen even met AT bellen. Bij deze verklaar ik plechtig dat ik vanaf het moment dat ik de PDF kon downloaden (26-9 ergens in de middag) gebruik heb gemaakt van mijn TH-F7E porto op de 2/70 amateurbanden. AT mag mij dat ook onder ede laten verklaren en als ik stout ben geweest zal ik de consequenties daarvan dragen.

(totaal niet bang... 8))
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#44 Bericht door PA4JAN »

Ik ga echt niet bellen
Het gaat mij om een indruk wekken die bij mij inziens niet klopt
Daar ga je dan met elkaar over praten
Wat is daar mis mee
Het onder ede verklaren vind ik een kinds gedrag

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Wie zijn er allemaal geslaagd op 5 September 2012

#45 Bericht door PA4JAN »

Aeolus schreef:
PA4JAN schreef: het gaat er niet om dat wij dat willen
Dat stelt ook niemand.
Jij bent gewoon zonder pas illegaal bezig geweest als dat niet zo is wek je hier wel de indruk dat een pas niet nodig is
om legaal te zijn
Klopt, is ook niet nodig, want je papieren license is ook geldig. Elsinga is dus niet illegaal bezig geweest, en door te stellen dat dat wel zo is plaats je een valse beschuldiging. Niet netjes van je.
Daar ben ik het niet mee eens
Dat kan, maar het gaat er niet om 'wat wij willen', het gaat om de wet en regelgeving.

Hoor jij bij de hulp troepen als mensen het alleen niet af kunnen :lol:

Plaats reactie