Fishing email

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
panul
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2012, 14:36

Fishing email

#1 Bericht door panul »

WAARSCHUWING

Ik ontvang email die me in correct Nederlands uitnodigt in te loggen op de https website met URL

http://abnbankierpuntaltervistapuntorg/ ... ie008.html waarbij de letters punt vervangen dienen te worden door het ermee aangeduide leesteken.

Kennelijk zijn deze lieden, waarvan de huidskleur en de afkomst uiteraard niets te maken heeft met hun misdadige aanleg,
elke verwijzing of suggestie dienaangaande is bij wet verboden onder het kopje discriminatie, wat slordig tewerk gegaan, want elke niet terzake doende link in die web-pagina genereert een error 404.

Ik meld dat hier omdat ze kennelijk de database van amsat.org gebruiken om de adressen te achterhalen.

Frans
Laatst gewijzigd door panul op 03 jul 2012, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Fishing email

#2 Bericht door pe1rea »

Leuk, pagina werkt slordig en dat zal toch eerst moeten opvallen.......
Overigens krijg ik eerst een rode waarschuwing.

En ik zit niet eens bij die club.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Fishing email

#3 Bericht door PF9ZX »

Ik snap echt niet waarom iemand nog zo dom is dit überhaubt te bekijken. :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Fishing email

#4 Bericht door coolepascal »

PD8MJW schreef:Ik snap echt niet waarom iemand nog zo dom is dit überhaubt te bekijken. :wink:
Er is een deel van de bevolking dat nu eenmaal te achterlijk is om zelf na te kunnen denken.
Veel triester is het dat een deel van dat soort lieden zich wel gekwalificeerd voelt om ons land te besturen.

Hoe dan ook... allemaal gezellig bankieren bij ABNBANK.RU
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Fishing email

#5 Bericht door elsinga »

De verzenders gokken gewoon mailadressen, ik krijg deze mails met honderden stuks per dag (catch all op domein...). Staat tegenwoordig een regeltje op dat ik ze ook niet meer in de SPAM folder zie. 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Theo

Re: Fishing email

#6 Bericht door Theo »

Keurige nette mensen stinken er in hoor.
Was laats op de TV, hoe mensen er in stonken, en waarom.

"Haast moest het vliegtuig halen, snel even mail gekeken.
En nee het taalgebruik viel niet op............"


En ik ben gek :mrgreen:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Fishing email

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

Voor de historische juistheid, het is "Phishing"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Fishing email

#8 Bericht door PF9ZX »

Op het moment is het hier weer rustig maar ik kreeg de laatste week tientallen mails per uur van zogenaamd de ABNAMRO met als afzender, jawel, mijzelf. Als het waar was wat er in het onderwerp stond, dan zat ik hier niet meer want dan had ik bakken met centen gehad op mijn rekening :mrgreen:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

panul
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2012, 14:36

Re: Fishing email

#9 Bericht door panul »

coolepascal schreef:
PD8MJW schreef:Ik snap echt niet waarom iemand nog zo dom is dit überhaubt te bekijken. :wink:
Er is een deel van de bevolking dat nu eenmaal te achterlijk is om zelf na te kunnen denken.
Ja, precies, door de bron van email-adressen die ze daar in Mali aanboren, is het derhalve zinvol dit alhier te publiceren.

Er zijn hier ongetwijfeld, gelet op de doorsnee inhoud van de conversatie, en mede omdat de geregistreerde zendamateurs als het goed is een doorsnede vormen van de Nederlandse samenleving, vooralsnog niet een doorsnede van de onderlaag daarvan dus, lieden die volgens Coole Pascal's kwalificatie als zodanig beschouwd dient te worden en onder zendamateurs dus veel mensen die "überhaubt" (sic) slachtoffer kunnen worden van de malafide practijken van deze lieden.

Het verdient wellicht aanbeveling, teneinde ze daar in Mali wat vreugde te bezorgen en ze tevens bezig te houden, om de betreffende gerefereerde website in te vullen met een banknummer en een willekeurig password.

Let er daarbij op dat het ingevulde 9-cijferige banknummer aan de 11-check voldoet. Niet alle banknummer bestaan immers, er is een veiligheid ingebouwd tegen het veelvoorkomend verwisselen van twee naburige cijfers bijvoorbeeld.

de achtereenvolgende cijfers van het 9-cijferige banknummer van links naar rechts dienen vermenigvuldigd te worden met 9, 8, 7 etc
De resultaten van die vermenigvuldigingen optellen en de som dient dan deelbaar te zijn door 11. Het laatste cijfer dus zo kiezen dat bij deling door 11 er geen rest is.

Kan geen probleem zijn voor een ieder die voormalig gelicentieerd en heden ten dage geregistreerd is als zendamateur, omdat deze rekenkundige handelingen, een zakjapanner is toegestaan, tot de vereisten behoren, die gesteld worden aan het verkrijgen van een registratiebevoegdheid.

55 Frans

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Fishing email

#10 Bericht door PE7EB »

Hallo, het is 2012 ja, dat gaan we toch niet meer met een zakjap doen, dat kan online :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

panul
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2012, 14:36

Re: Fishing email

#11 Bericht door panul »

PE7EB schreef:Hallo, het is 2012 ja, dat gaan we toch niet meer met een zakjap doen, dat kan online :mrgreen:
Ja, je hebt gelijk, anno 2012 ontwerpen en bouwen we ook zelf geen apparatuur meer voor onze uitgeholde hobby maar kopen we een Yaesu, Kenwood, Icom of Elecraft en dergelijke.

Veronderstel zeg, we zouden van een koude kermis thuiskomen, en onze zelfoverschatting noodzakelijkerwijs subiet verliezen.

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Fishing email

#12 Bericht door PA3FAT »

Tijd geleden ook van dat soort zaken gehad. ABN en Paypal.
ABN heeft een email adres waar je dat soort dingen kunt melden. Alleen is dat email adres niet juist dus dat bounced.

Paypal ook geinformered met attachement. Kreeg ik te horen dat ze attachments niet openden.
Even aangegeven dat ik de mail naar hen bewaard had en dat ze dat verder zelf maar moesten bekijken wat ze met fishing input deden.
Oh toen hadden ze ineens minder bezwaar om er eens naar te kijken.

Facebook enige tijd geleden netjes bericht gehad of ik het was die vanuit Azie probeerde in te loggen. Of ik dat even wilde bevestigen of ontkennen want ze hadden dat dus netjes gedetecteerd.

Het wordt steeds agressiever !!!
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Fishing email

#13 Bericht door elsinga »

panul schreef:Het verdient wellicht aanbeveling, teneinde ze daar in Mali wat vreugde te bezorgen en ze tevens bezig te houden, om de betreffende gerefereerde website in te vullen met een banknummer en een willekeurig password.
Nee, geen willekeurig bankrekeningnummer graag! Daar hebben gewone mensen alleen maar last van! Vul gewoon het nummer van het CJIB en de belastingdienst in. :shock: 8) :lol: :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Fishing email

#14 Bericht door pc1mb »

panul schreef:WAARSCHUWING

Ik ontvang email die me in correct Nederlands uitnodigt in te loggen op de https website met URL
Correct Nederlands? Dat ben ik in zo'n mail nog nooit tegengekomen... altijd de zinsbouw van een dronken aardbei, hoogstens een spellchecker overheen geweest.

Overigens raad ik panul of mods aan de link te verwijderen, voor je 't weet staan wij in de google database voor "attack sites" omdat we linken naar die pagina...

panul
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2012, 14:36

Re: Fishing email

#15 Bericht door panul »

pc1mb schreef:
panul schreef:WAARSCHUWING

Ik ontvang email die me in correct Nederlands uitnodigt in te loggen op de https website met URL
Correct Nederlands? Dat ben ik in zo'n mail nog nooit tegengekomen... altijd de zinsbouw van een dronken aardbei, hoogstens een spellchecker overheen geweest.

Overigens raad ik panul of mods aan de link te verwijderen, voor je 't weet staan wij in de google database voor "attack sites" omdat we linken naar die pagina...
Ja, verbaasde mij ook, dat correcte Nederlands, dat kom je zelfs op deze website nauwelijks tegen; nog een reden om je op het door hen gewenste verkeerde been te zetten dus.

Je advies Marcel, waarvoor dank, heb ik opgevolgd en de punten uit de URL door het woord "punt" vervangen, met een vergezellende gebruiksaanwijzing hoe de originele link teruggeconstrueerd kan worden.

ABN antwoordde me als door een wesp gestoken per omgaande, ze schrijven fishing geen phishing, ze hebben kennelijk ook geen boodschap aan de straattaal die in subculturen wordt gegenereerd, denk ik.

Geachte Heer Kokken,

Hartelijk dank voor uw bericht aan ABN AMRO en het doorzetten van de
fishing email die u heeft ontvangen.

Onze afdeling Veiligheidszaken pakt deze fishing email verder op. Indien u
onverhoopt opnieuw dit soort emails ontvangt kunt u deze doorsturen naar
valse-email@nl.abnamro.com. Wij zorgen er dan voor dat de emailadressen
waarvandaan deze emails worden verstuurd worden geblokkeerd.

Tot zover dat bericht. Nuttig om te weten lijkt mij, alhoewel als ik zo de bijdragen lees, sommige mensen er een dagtaak bij zouden krijgen, mogelijk tengevolge van de wijze waarop ze met hun privegegevens omgaan.

Plaats reactie