(PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA3FYE
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 okt 2009, 15:44
Locatie: Zeewolde

(PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#1 Bericht door PA3FYE »

Namens de crew van PI9ADL: hartelijk dank voor de QSO's, bezoekjes en emails in de afgelopen jaren.

In verband met het sluiten van de Aviodrome moeten we ook QRT gaan, maar mocht er een doorstart komen dan gaan we vast en zeker de spullen weer installeren.

73 van PA0AAJ, PA0LAS, PA3CCG, PA3FYE, PA0JEB, PA0EYF, PB4TUG

.-.-. .--. .. ----. .- -.. .-.. …-.- - ..- . .


zie ook : http://youtu.be/smMESoCaej0
Laatst gewijzigd door PA3FYE op 25 mar 2012, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
2B^!2B=>?

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: PI9ADL is helaas QRT

#2 Bericht door PD0MV »

HE :? Balen.
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI9ADL is helaas QRT

#3 Bericht door PE7EB »

OM's bedankt voor jullie inzet om deze bijzondere locatie "radioactief" te maken en te houden.

Buiten onze en jullie invloed: ronduit belachelijk dat een dergelijke historische collectie op deze manier te grabbel wordt gegooid.
In mijn ogen bewijst dit maar weer dat het alleen maar om graaien en meer, meer, meer gaat ten koste van alles en iedereen.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: PI9ADL is helaas QRT

#4 Bericht door PD0MV »

Gelukkig staat er op QRZ een foto van mij bij PI9ADL, als aandenken.
ook op mijn QRZ pagina
:cry:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: PI9ADL is helaas QRT

#5 Bericht door PF9ZX »

Ik hoorde twee weken geleden pas voor het eerst van het bestaan af van PI9ADL via PI4RCK.

Overigens was PI9ADL hier in Grootebroek, en meerdere lokaties die in gesprek waren met PI4RCK, niet te horen. Klinkt misschien raar maar missen doe ik het dus niet. Immers, wat er "niet is" kan je ook niet missen :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PI9ADL is helaas QRT

#6 Bericht door PD4M »

Hè verdorie... Toch niet gelukt een oplossing te vinden!

Maarten (oud Fokker medewerker)
PD4M
Maarten
PD4M

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: PI9ADL is helaas QRT

#7 Bericht door PD0MV »

ik mag hopen dat de Apparatuur kwa oude radio's , veilig gesteld zijn :?

dat die niet op de veiling verdwijnen, onder curatelen .

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI9ADL is helaas QRT

#8 Bericht door PE2AAB »

Als men ruim 8 mln kan ophalen voor moeders in Afrika, dan kunnen ze zich ook wel eens inzetten voor Hollands erfgoed en daarvoor maar eens met de pet rondgaan lijkt me.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd2ez
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2009, 16:44

Re: PI9ADL is helaas QRT

#9 Bericht door pd2ez »

ja jammer en zeker triest voor allen die dit station in de lucht hebben gehouden en dat de apparatuur behouden blijft voor de hopelijke doorstart ...... :( vy 73 van pd2ez

Theo

Re: PI9ADL is helaas QRT

#10 Bericht door Theo »

Cultuur kost geld, en dat wordt gezien als links, geitenwollensokkengeld verspillend iets.
Wat niet zijn broek zelf omhoog kan houden, weg er mee.

Ik heb het niet bedacht, maar een meerderheid in dit land wil dat het zo gaat.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: PI9ADL is helaas QRT

#11 Bericht door PD0MV »

Misschien iets voor volgend jaar, aanvraag doen bij serious request, maar dan editie voor de Legale gelicenceerd radio zendamateur. :wink:



ik noem maar een van de ideeën
Ik ben ook maar een mens :wink:

PA3FYE
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 okt 2009, 15:44
Locatie: Zeewolde

Re: PI9ADL is helaas QRT

#12 Bericht door PA3FYE »

Ik hoorde twee weken geleden pas voor het eerst van het bestaan af van PI9ADL via PI4RCK.

Overigens was PI9ADL hier in Grootebroek, en meerdere lokaties die in gesprek waren met PI4RCK, niet te horen. Klinkt misschien raar maar missen doe ik het dus niet. Immers, wat er "niet is" kan je ook niet missen
Hmmm even nakijken: alleen al in 2011 staan er 572 QSO's in het log , zowel phone als CW met stations over de hele wereld: lokaal in PA land tot en met o.m. VK land

hoe konden we Grootebroek en omstreken nou missen??? Mea culpa!
2B^!2B=>?

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: PI9ADL is helaas QRT

#13 Bericht door PF9ZX »

@ PA3FYE

De mensen in de ronde begonnen even te twijfelen aan Co omdat hij heerlijk op z'n praatstoel zat met iets of iemand via de ingang van de repeater. Wat of wie was dus niet duidelijk totdat Co vertelde met wie hij zat bij te kletsen :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PI9ADL is helaas QRT

#14 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Jacob en crew,

Er jammer te lezen dat dit mooie project er niet meer is. De laatste keer dat ik bij je was vond ik het park al een troosteloze aanblik hebben.

We spreken elkaar binnenkort weer via PB.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI9ADL is helaas QRT

#15 Bericht door pc1mb »

PE7EB schreef:Buiten onze en jullie invloed: ronduit belachelijk dat een dergelijke historische collectie op deze manier te grabbel wordt gegooid.
In mijn ogen bewijst dit maar weer dat het alleen maar om graaien en meer, meer, meer gaat ten koste van alles en iedereen.
Wat een flauwekul zeg. Je draaft enorm door.

Wie graait er nu in dit geval? En ten koste van wie gaat dit nou helemaal?

Even scherp stellen: Is een collectie wel zo historisch en belangrijk, als het kennelijk niemand interesseert? Want er ging nauwelijks iemand naar kijken...

Als ik spullen tien jaar op zolder bewaard heb zonder er ooit wat mee te doen, doe ik ze ook weg, want dan had ik ze kennelijk toch niet nodig. Je kunt niet alles bewaren.

En deze "historische collectie" wordt heus niet bij het oud ijzer gezet, alleen misschien kan ons land wel met 1 luchtvaartmuseum minder toe (en wordt de collectie verdeeld onder andere musea), of wordt er een doorstart gemaakt met een nieuwe baas die het zaakje nieuw leven in weet te blazen, en dat zou alleen maar goed zijn! Niet alleen behoud van de collectie, maar ook nog eens meer aandacht, zodat de toekomst ook verzekerd is.

Allemaal leuk en aardig, maar als iedereen vindt dat er vanalles bewaard en behouden moet blijven (huh, ik dacht dat alleen rechts conservatief was?), maar niemand wil er een cent in steken, moeten dan de belastingen maar weer omhoog? Dan gaan we ook weer steigeren, dus wat wil je dan?

Naar ik laatst uit een discussie op de lokale repeater begreep valt de radio apparatuur trouwens buiten het faillissement (is geen eigendom van het failliete bedrijf), wordt momenteel in veiligheid gebracht en moet daar alleen een nieuwe lokatie voor gezocht worden als het Aviodrome geen doorstart maakt. Absoluut jammer, maar geen reden tot paniek toch?

Marcel

Plaats reactie