(PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA3FYE
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 okt 2009, 15:44
Locatie: Zeewolde

DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#31 Bericht door PA3FYE »

Komende week gaan we de apparatuur weer opstellen en aansluiten en 28 april is de officiele opening. :D :D :D

Van de nieuwe eigenaar hebben we zelfs het verzoek gekregen om voor elke dag bemanning te hebben. We zijn nu met 7 operators, voor een 100% continuiteit is er plaats voor een aantal vrijwilligers erbij .

Voorwaarden:

Voor vrijwilligerswerk in de Radiokamer is het volgende van toepassing:

· geldige amateur zendlicentie
· ervaring met CW
· geduld om met kinderen om te gaan
· door Aviodrome/Libéma als vrijwilliger geaccepteerd
. reiskostenvergoeding maximaal tot 2 x 6o km

Nadere info via PB


Jacob PA3FYE
2B^!2B=>?

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: (PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#32 Bericht door PE5PVB »

ervaring met CW
Sorry, ik weet het, ik ben geen CW fan, zeker niet wanneer het bij publiciteit voor amateurradio wordt gebruikt, maar volgens mij en Discovery Channel wordt CW als sinds het einde van de 2e wereldoorlog niet meer gebruikt bij luchtvaartcommunicatie.... Beetje vreemde eis dan...

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: (PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#33 Bericht door pc1mb »

PE5PVB schreef:maar volgens mij en Discovery Channel wordt CW als sinds het einde van de 2e wereldoorlog niet meer gebruikt bij luchtvaartcommunicatie.... Beetje vreemde eis dan...
Ehm... het is een museum hoor :wink:

Noobopradiogebied
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 mei 2012, 23:24

Re: (PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#34 Bericht door Noobopradiogebied »

Ik ga gelijk een ongevraagd advies geven; Verander de naam eens in Luchtvaartmuseum...... of Nationaal Luchtvaart Museum. Of treedt naar buiten met de naam "Luchtvaartmuseum Aviodome"

Als uit een bedrijfsnaam niet blijkt wat je doet ben je de helft van je marketingbudget al kwijt aan deze boodschap.

Aviodome is een prachtige naam, maar 't is me altijd onduidelijk geweest wat 't nu precies was. Als je tegen een kind zegt "We gaan naar Aviodome" of je zegt "We gaan naar 't Nationaal Luchtvaart Museum" maakt al een klein verschil in de reactie denk ik.

Als je daarnaast voor sponsoren de zaalhuur gratis maakt denk ik dat je er al wat meer over de brug krijgt. Dat er op de koffie verdient wordt is prima.

pe1rzd
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 dec 2010, 19:48

Re: (PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#35 Bericht door pe1rzd »

Noobopradiogebied schreef:Ik ga gelijk een ongevraagd advies geven; Verander de naam eens in Luchtvaartmuseum...... of Nationaal Luchtvaart Museum. Of treedt naar buiten met de naam "Luchtvaartmuseum Aviodome"

Als uit een bedrijfsnaam niet blijkt wat je doet ben je de helft van je marketingbudget al kwijt aan deze boodschap.

Aviodome is een prachtige naam, maar 't is me altijd onduidelijk geweest wat 't nu precies was. Als je tegen een kind zegt "We gaan naar Aviodome" of je zegt "We gaan naar 't Nationaal Luchtvaart Museum" maakt al een klein verschil in de reactie denk ik.

Als je daarnaast voor sponsoren de zaalhuur gratis maakt denk ik dat je er al wat meer over de brug krijgt. Dat er op de koffie verdient wordt is prima.

dat heb ik ook nooit begrepen.
ik sluit me er volledig bij aan

tot mijn spijt al niet meer geweest zins de verhuizing jaren terug
marketing was niet erg best
als je af en toe reclame maak denken mensen : oh ja dat is een leuk uitje met me jongens

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: (PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#36 Bericht door Hans PE1KWH »

Vandaag geweest en genoten !

Voor liefhebbers van wat oudere radioapparatuur is er zo hier en daar wel wat te zien, al is het maar in de cockpits en vliegtuigen die her en der staan.
Heb zeker 3 BC-348's zien staan.
Buiten dat deze ontvanger in de grote bommenwerpers in WOII zijn gebruikt hebben ze ook lang dienst gedaan in civiele toestellen.
Altijd aardig om te zien als je er zelf ook een hebt !

Uiteraard even de radiokamer bezocht en kort gesproken met Hans ( PA0AAJ ? ).
De moderne spullen zijn redelijk verscholen tussen de oude apparaten.

Het themapark is wat mij betreft prima gebalanceerd tussen museum en interactief maar misschien word ik al oud ?

Plaats reactie