(PI9ADL is helaas QRT) DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI9ADL is helaas QRT

#16 Bericht door PE7EB »

Zover mij bekend zijn de bezoekersaantallen nooit meer op peil gekomen nadat het Aviodrome door het grote geld verjaagd was van zijn A-locatie op Schiphol en verbannen werd naar het midden van niets bij Lelystad.
Op dat moment is het doodvonnis dus al getekend, alleen de voltrekking heeft wat langer geduurd.
Zowel de overheid, het bedrijfsleven als het privé vermogen in Nederland heeft zich hier maar weer eens van zijn slechtste kant laten zien, naar mijn mening.
En daar mag je het oneens mee zijn :)

Dat ik doordraaf is jouw mening Marcel en daar hoef ik het weer niet mee eens te zijn :wink:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: PI9ADL is helaas QRT

#17 Bericht door PD0MV »

dan moeten, zolang het park nog bestaat, individuen amateurs naar het park om het te kunne activeren
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI9ADL is helaas QRT

#18 Bericht door PE7EB »

De boel zit op slot Mark en waarschijnlijk zal op alles wat nu nog op locatie aanwezig is wel een al dan niet terecht beslag van de curator liggen
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI9ADL is helaas QRT

#19 Bericht door pc1mb »

PE7EB schreef:Zover mij bekend zijn de bezoekersaantallen nooit meer op peil gekomen nadat het Aviodrome door het grote geld verjaagd was van zijn A-locatie op Schiphol en verbannen werd naar het midden van niets bij Lelystad.
Op dat moment is het doodvonnis dus al getekend, alleen de voltrekking heeft wat langer geduurd.
Het is absoluut onwaar dat het Aviodrome daar weggejaagd is door het grote geld. Je wijst wel erg snel met beschuldiging vingertje naar "het grote geld" alsof geld de as van het kwaad is ofzo...

Aviodrome is zelf uit haar "A-lokatie" gegroeid, ze wilden groeien op een plek waar dat niet kon, en heeft zelf besloten de ruimte op te zoeken die het vliegveld Lelystad wel kon bieden, en Schiphol niet. Alternatief was geweest om kleiner te blijven. Dus als iemand daarmee het doodvonnis getekend heeft, dan is het de directie van Aviodrome zelf geweest.

En het midden van niets? Nu ligt het vliegveld Lelystad inderdaad buiten de stad, maar zo hoort het ook als je zo weinig mogelijk mensen ermee tot last wilt zijn! Schiphol middenin de stampvolle randstad geeft enorme problemen, dat weet iedereen. Groeien is nagenoeg onmogelijk, zowel voor het Aviodrome als voor Schiphol zelf. Niet meer dan logisch dus, om de bomvolle randstad te ontvluchten als je wil groeien.

Maar wat je eigenlijk zegt, is dat die attractie het kennelijk niet waard is om een halfuurtje voor om te rijden, gezien de kennelijk enorme verschillen in bezoekersaantallen, die jij toeschrijft aan een verhuizing van pakweg vijftig kilometer ?

De inkomsten uit evenementen worden trouwens genoemd als hoofdoorzaak van de problemen, niet de bezoekersaantallen van het museumgedeelte.

Nu heb ik daar zelf wel eens geinformeerd wat het kostte om een zaaltje te huren voor een evenement, en ik viel steil achterover. Werkelijk van de pot gerukt, zo'n hoog tarief. Gewoon een factor vier duurder dan al het andere in de wijde omtrek, voor eenzelfde arrangement! Misschien hadden ze bij het profiteren van de goedkope ruimte die de polder biedt, ook hun tarieven een klein beetje aan de lokatie moeten aanpassen? Voor wat betreft het evenementengedeelte dan.
PE7EB schreef:Zowel de overheid, het bedrijfsleven als het privé vermogen in Nederland heeft zich hier maar weer eens van zijn slechtste kant laten zien, naar mijn mening.
Nu weet ik het zeker: een typische SP'er, misschien wel Occupy beweging? Pesthekel aan alles wat naar geld ruikt (behalve als het op z'n eigen bankrekening staat), en alles wat niet bevalt wordt net zo lang gedraaid, gekeerd, gemanipuleerd en verdraaid tot het beschuldigende vingertje weer naar dat vieze vuile geld kan! Lachwekkend gewoon :lol:
PE7EB schreef:Dat ik doordraaf is jouw mening Marcel en daar hoef ik het weer niet mee eens te zijn :wink:
Dat klopt. Wij gaan het niet eens worden, zoveel is duidelijk :wink: Is niet erg, het was maar saai als iedereen het altijd eens was.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI9ADL is helaas QRT

#20 Bericht door PE7EB »

pc1mb schreef:Is niet erg, het was maar saai als iedereen het altijd eens was.
Dat ben ik helemaal met je eens Marcel, of je het nu leuk vindt of niet :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI9ADL is helaas QRT

#21 Bericht door pc1mb »

Gister brandde de kerstverlichting nog op het Aviodrome, wel zuur dan, als alles eigenlijk al op slot is (weet je dat zeker?)

Hopelijk hebben de amateurs van PI9ADL voldoende gelegenheid gehad alle spullen er weg te halen. Daar heb ik ze een week eerder al over horen spreken, dus het lijkt me dat dat goedgekomen moet zijn, maar je weet nooit. Misschien kan de TS daar nog iets over zeggen.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI9ADL is helaas QRT

#22 Bericht door pc1mb »

PE7EB schreef:
pc1mb schreef:Is niet erg, het was maar saai als iedereen het altijd eens was.
Dat ben ik helemaal met je eens Marcel, of je het nu leuk vindt of niet :mrgreen:
He verdorie, zijn we het toch nog over iets eens :| :wink:

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PI9ADL is helaas QRT

#23 Bericht door PD4M »

Het locatieargument gaat denk ik ook niet zo op. Zolang zendamateurs Nederland afracen naar alle uithoeken om een stuk coax 3 euto goedkoper te krijgen is er denk ik hoop voor de locatie bij Lelystad. De combi met een lokaal vliegveld was ook goed waardoor men luchtshows kon geven en vliegend erfgoed kon laten zien.

Het is echter een minder goede locatie voor evenementen. En laat dat nu net een belangrijke pijler onder de financiering zijn geweest. Mijn vorige bedrijf heeft er een evenement gehad maar de mensen moesten van station Lelystad ingebust worden. Anders kan je er met het OV nauwelijks komen. Musea zijn nauwelijks zelfbedruipend. Het jeugdjournaal gaf al aan dat het te weinig interactief was. Ik ben zelf een enorme tegenstander van de debilisering van musea. Alles voor het kind. Volwassenen tellen kennelijk niet meer mee. En kinderen moeten interactief gevoed worden. Want anders is het SAAAAAI... Zelf fantaseren en nadenken is kennelijk niet meer mogelijk. Het is een combinatie van factoren. Een (kennelijk) verouderd museum concept, een deel van de financiering bleek niet te werken (evenementen), locatie voor OV niet handig (maar wie heeft er nu geen auto meer in NL?) en het is denk ik toch een duur museum om te runnen. Vliegtuigen zijn duurder om te onderhouden en restaureren, ondanks het vrijwilligers legioen. En de huidige overheid is ook niet erg cultuur (en natuur) gericht. Te snel opgezadeld met een nieuwe financieringsmodel?

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: PI9ADL is helaas QRT

#24 Bericht door pc1mb »

Vind het een goeie zaak als musea iets doen om hun oersaaie imago af te schudden. Of je het leuk vindt of niet, musea "oude stijl" zijn (in de ogen van de massa) niet meer van deze tijd. "Debilisering" is natuurlijk de oplossing niet, maar achteroverleunen ook niet. Interactie hoeft niet debiliserend te zijn, maar kan juist extra stimulerend zijn voor de eigen creativiteit en fantasie van alle leeftijden. Je daagt ze uit om wat te DOEN met wat ze zien. Hangt er dus helemaal vanaf hoe je het aanpakt.

Voor jeugd heeft een luchtvaartmuseum altijd een streepje voor (het onderwerp spreekt in elk geval tot de jeugdige verbeelding!), jammer dat ze dat niet hebben weten uit te buiten. Kinderen zijn wel een belangrijke doelgroep voor musea, al of niet 'verplicht' via ouders of school... musea spelen graag een rol in het onderwijs.

PA3FYE
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 okt 2009, 15:44
Locatie: Zeewolde

DOORSTART AVIODROME en PI9ADL

#25 Bericht door PA3FYE »

Eindelijk: zojuist zijn de vrijwillligers van Aviodrome ingelicht:

Aviodrome maakt een doorstart onder de hoede van Libema.

zie ook http://www.aviodrome.nl/dagje-uit/ voor details


Ook de Radiokamer c.q. PI9ADL komt eind april weer in de lucht.

73
2B^!2B=>?

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PI9ADL is helaas QRT

#26 Bericht door PA2LAD »

Dat is een mooi bericht. Ken ook een vrijwilliger die bij z`n werkgever niet meer nodig was en toen het bericht van het sluiten van het Aviodrome er bovenop kreeg. Was niet leuk.

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PI9ADL is helaas QRT

#27 Bericht door pe5jw »

Dat is goed nieuws :D :D
We gaan dit jaar zeker even weer kijken.
Laatst gewijzigd door pe5jw op 23 mar 2012, 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: PI9ADL is helaas QRT

#28 Bericht door PE7EB »

Dat is goed om te lezen, hopen dat het vernieuwde concept aan gaat slaan.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PI9ADL is helaas QRT

#29 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Geweldig nieuws Jacob. Ik kom gauw weer eens langs.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: PI9ADL is helaas QRT

#30 Bericht door dxhunter »

Goed nieuws Jacob, ik kom je t.z.t. wel weer tegen op 80/cw als PI9ADL.

Plaats reactie