de babyboomers en hun activiteit in de USA

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

de babyboomers en hun activiteit in de USA

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik kreeg dit net van oud collega Peter Meijers, hij was-is PA2PME, maar nu AI4KM.

Hij schreef:

"Belangrijkste info: In vijf jaar tijd is het aantal zendamateurs met 40.000 gegroeid in de USA.
2005: 662.600
2011: 700.314
Belangrijkste reden:
babyboomers die met pensioen gaan pakken de hobby op of halen het FCC examen en worden actief.
Verder  bestaat er groeide belangstelling om via de radio hobby mee te werken aan nood communicatie ten behoeve van de overheid en mensen in nood. Denk aan tornado's, tropische stormen, bosbranden en overstromingen."


Erg interessant, wellicht is er nog hoop ?

http://www.foxnews.com/scitech/2011/11/ ... test=faces

Ik ben ook een echte (1947) babyboomer, maar of ik nu echt weer vreselijk actief wordt.......

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
dick/brazil
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 12:50
Locatie: Sao Paulo
Contacteer:

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#2 Bericht door dick/brazil »

Ik ben toch wel van plan om weer wat actiever te gaan worden op HF, en ik hoor dat ook een aantal ex-collega's weer wat actiever willen gaan worden. Ik ben geen echte baby-boomer maar eentje die er net achter aan komt.
ex-R/O PJUT, PJWL, PJLZ
ex-PA3ALV, PC0PY

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#3 Bericht door PA5COR »

Vraag is wat die "instroom" feitelijk inhoud en betekend voor het zend amateurisme daar.
Als mensen alleen maar een instap machtiging halen om met wat zwaailampjes op de auto en 5 porto's aan de riem om het middel interessant te gaan doen, niks.

Velen van hun zullen ook na een eerste ( teleurgestelde) periode weer de machiging laten verlopen.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#4 Bericht door PA3DAT »

Dat is wel zo, maar het aantal geregistreerde amateurs in de VS beleeft nu een
"all-time high". Een absoluut record dus, en dat is toch weer eens wat anders dan
de geluiden over het uitsterven van de radioamateur! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#5 Bericht door Thijzer »

Mijn zoon van drie: "Mag ik even draaien papa?" Die wil ook al met de VFO-knop draaien. Hij heeft dit weekend ook al zijn eerste begeleide verbinding gemaakt...

Dus tel er in PA maar vast 1 bij op!

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#6 Bericht door pa5cal »

hmmm net geen baby meer, wellicht wel boom?

Ik denk dat het ook te maken heeft met een bepaalde mate van reclame onder de mensen aldaar. Hier hebben we nog geen zaken als hamnation :)

-P

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: de babyboomers en hun activiteit in de USA

#7 Bericht door PA3BAS »

Thijzer schreef:Mijn zoon van drie: "Mag ik even draaien papa?" Die wil ook al met de VFO-knop draaien. Hij heeft dit weekend ook al zijn eerste begeleide verbinding gemaakt...

Dus tel er in PA maar vast 1 bij op!
Mijn zoon van toen 3 heeft ook al zijn eerste verbinding met Frans PA2FK gemaakt. Hij wilde graag met "die meneer uit de radio" praten. Nou....dat kon!
.... But will it blend?

Plaats reactie