Nieuwe roepletters en QRZ

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD5SJO
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2011, 16:13
Roepletters: PD5SJO
Locatie: Ede

Nieuwe roepletters en QRZ

#1 Bericht door PD5SJO »

Regelmatig krijg ik vragen van amateurs die niet meer in kunnen loggen op QRZ nadat ze hun roepletters hebben gewijzigd. Ondanks dat er in zowel het clubblad van de VERON als de VRZA hier een uitleg over heeft gestaan en tevens in de FAQ en op mijn pagina bij QRZ duidelijk staat vermeld dat de nieuwe roepletters pas aan QRZ mogen worden toegevoegd wanneer deze volgens Agentschap Telecom zijn uitgegeven blijkt dat dit allemaal niet gelezen wordt.
Iedere nacht wordt er een uitdraai gemaakt van alle wijzigingen die op de site van QRZ hebben plaatsgevonden, zo ook de toegevoegde roepletters. Wat gebeurt er dan: de oude roepletters zijn volgens AT niet meer actief en worden samen met het account gewist het gevolg hiervan is dat de nieuwe roepletters niet meer bewerkt kunnen worden.
De nieuw toegevoegde roepletters hebben geen account en worden ook gewist.
1 mailtje met het verzoek om de roepletters te wijzigen (nadat deze volgens AT zijn uitgegeven) aan mij of geplaatst in het DX helpers forum hadden deze ellende kunnen voorkomen.
Het is raadzaam om een back-up te maken van alles wat u wilt behouden. Foto's en tekst uit de biografie e.d. gaan tijdens een roepletterwijziging vaak verloren.
73's Jan
PD5SJO
DX-Helper/Database manager QRZ
pd5sjo@qrz.com

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: Nieuwe roepletters en QRZ

#2 Bericht door pa3agz »

Jan,

Dank voor de uitleg.
Nu ben ik niet veel op QRZ.com aanwezig, maar wat extra uitleg van jouw kant wordt zeker op prijs gesteld.

P.S. Tips ter verbetering zijn altijd welkom nietwaar.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie