Nieuwe CEPT regeling?

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#61 Bericht door PD0MV »

PA5COR schreef:Gewoon niet verder op reageren?
Of moeten we altijd het laatste woord hebben en zo die zinloze discussie blijven voeden?
Als posten geen zin meer heeft in de thread laat ik het erbij en ga wat nuttigs doen.

jij bent de enige die, de spijker op ze kop slaat.

dat wat ik nu allemaal bij geschreven heb, is puur uit mijn frustratie :oops:
Ik ben ook maar een mens :wink:

pd1aix
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2010, 19:36

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#62 Bericht door pd1aix »

Marc helemaal mee eens ..

Het woord kanker in welk opzicht dan ook hoort niet als zodanig te worden misbruikt ..

D.A.T kan dan wel proberen om enige nuance,s aan te brengen maar ... nou ja laat maar ....

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#63 Bericht door PD0MV »

pd1aix schreef:Marc helemaal mee eens ..

Het woord kanker in welk opzicht dan ook hoort niet als zodanig te worden misbruikt ..

D.A.T kan dan wel proberen om enige nuance,s aan te brengen maar ... nou ja laat maar ....

wij snappen elkaar :wink:

en verder over dit topic ga ik niks meer neerzetten

PS ik ben straks lekker eten en nu nog even met de hobby bezig :)
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1252
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#64 Bericht door PA9X »

Om weer even "on topic" te gaan...

Mogen wij met onze apparatuur op 11m zenden, binnen de wettelijke beperkingen dan weliswaar?

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#65 Bericht door PE7EB »

Zover mij bekend niet, onze apparatuur heeft geen CEPT toelating voor die band, net als dat wij niet met onze gemodificeerde porto op PMR mogen uitkomen.
LPD is een ander verhaal, daar zijn wij primair en mogen daar 25 resp. 400W maken.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#66 Bericht door elsinga »

Maar je mag, meen ik, op LPD niet met niet-zendamateurs praten. Maar dat kan ik ook faut hebben, uiteraard. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#67 Bericht door pa5cal »

Je mag op LPD gewoon met zendamateurs spreken. De LPD'er dient zich aan zijn/haar voorwaarden te houden namelijk typegoedgekeurde porto met 10mW en de zendamateur dient zich aan zijn/haar voorwaarden te voldoen, dus met het maximaal toegestane vermogen (of minder) EN elke 5 minuten de call roepen.

Is een wat raar gesprek maar jantje zit lekker voluit te beppen, en pietje noemt bij elke doorgang zijn call :)

Verder moet ik even van het hart dat ik niet begrijp waarom de N vs F discussie nu WEER is losgebarsten? ik zag hier helemaal geen reden toe ook. Ik heb geen zin om met bezwerende vingers te gaan wijzen maar ergens is inene dat verhaal weer naar boven komen waaien terwijl we het eigenlijk over 11 meter hadden en de verhoging naar 12watt SSB. Ik zou het toch wel eens erg fijn vinden als mensen niet elke gelegenheid zouden willen benutten om weer eens te gaan zeiken over N / F.

-P

PS nee mark, je hoeft niet mij te beamen. Niet replyen is OOK een kunst.

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#68 Bericht door PD7P »

kun je niets aan doen Pascal,sommige mensen hier op het forum zeiken om te zeiken,maakt niet uit waarover.
als ze maar ergens op kunnen kankeren zullen ze het echt niet laten helaas :? :?

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#69 Bericht door pa5cal »

Tjah, ik zou natuurlijk een regeltje toe kunnen voegen dat deze discussies verboden zijn maargoed, eh, hallo, we zijn volwassen, toch?

-P

pd1aix
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 dec 2010, 19:36

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#70 Bericht door pd1aix »

PD1JP schreef:Om weer even "on topic" te gaan...

Mogen wij met onze apparatuur op 11m zenden, binnen de wettelijke beperkingen dan weliswaar?

Ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zou mogen , we mogen toch aannemen dat de gebruikte apparatuur aan de eisen voldoet ?

Het feit dat er een bepaald keurmerkje mist is geen ... nou ja laat maar ,,,

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#71 Bericht door pa5cal »

Ik zou inderdaad ook stellen dat een gemiddelde HF set wellicht beter werkt dan een cept cb doosje, maar, dat zijn nu eenmaal de regels. Deze zijn over het algemeen genomen ook zo gemaakt om elk twijfel geval uit te sluiten. Anders krijg je zoveel grijze gebieden die men niet wilt he?

-P

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#72 Bericht door pa3met »

pa5cal schreef:Ik zou inderdaad ook stellen dat een gemiddelde HF set wellicht beter werkt dan een cept cb doosje, maar, dat zijn nu eenmaal de regels. Deze zijn over het algemeen genomen ook zo gemaakt om elk twijfel geval uit te sluiten. Anders krijg je zoveel grijze gebieden die men niet wilt he?

-P
meestal zijn er kapstok-artikelen voor de zaken die niet onder de regels vallen.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#73 Bericht door PA2LAD »

pa5cal schreef:Ik zou inderdaad ook stellen dat een gemiddelde HF set wellicht beter werkt dan een cept cb doosje, maar, dat zijn nu eenmaal de regels. Deze zijn over het algemeen genomen ook zo gemaakt om elk twijfel geval uit te sluiten. Anders krijg je zoveel grijze gebieden die men niet wilt he?
De regeling zal dan ook waarschijnlijk net zo worden als met de PMR446: alleen met type toegelaten materiaal. Bij modificatie vervalt de toelating en wordt het illegaal materiaal. Dus met de duurste HF set naar die band: helaas, pindakaas.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#74 Bericht door PA2OLD »

PA2LAD schreef:
pa5cal schreef:Ik zou inderdaad ook stellen dat een gemiddelde HF set wellicht beter werkt dan een cept cb doosje, maar, dat zijn nu eenmaal de regels. Deze zijn over het algemeen genomen ook zo gemaakt om elk twijfel geval uit te sluiten. Anders krijg je zoveel grijze gebieden die men niet wilt he?
De regeling zal dan ook waarschijnlijk net zo worden als met de PMR446: alleen met type toegelaten materiaal. Bij modificatie vervalt de toelating en wordt het illegaal materiaal. Dus met de duurste HF set naar die band: helaas, pindakaas.
Ik denk dat de heren gelijk hebben.
Maar... wat zou er zijn gebeurt als 'ze' destijds in '80 gelijk deze regelgeving hadden ingevoerd?
Wat denken jullie, zouden er dan nu minder gelicenseerde amateurs zijn geweest?
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#75 Bericht door pa5cal »

Ik denk dat niet dat het type materiaal nu bepaald of je wel of geen zendamateurs aantrekt of verliest. Laten we wel zijn, op de 11m band is het gebruik van een kenwood yaesu of icom ook helemaal geen uitzondering. Ikzelf ben op 11 meter begonnen maar vond al die speelgoed bakkies maar niks dus kocht een Kenwood TS-690SAT. Werkte prima! Jaren later als zendamateur doet het ding nog steeds dienst.

Voor mijzelf is het zo dat ik het ding legaal in huis wilde hebben uiteindelijk dus mijn papiertje maar eens gehaald. Sorry dat het voor de zeer harde werkers zo simpel klinkt en is gegaan wdb. Er zijn dus bewijzen dat het tegenovergestelde waar is, een vriend van mij, PA1BAS heeft ook om die reden zijn grote acte gehaald dus zo zie je maar :) Ik denk overigens wel dat we uitzonderingen zijn op de regel.

-P

Plaats reactie