Nieuwe CEPT regeling?

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#16 Bericht door pa5cal »

En als je vuurwapen van voor 1900 is meen ik mag je hem zo hebben!

-P

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#17 Bericht door PD0MV »

pa5cal schreef:En als je vuurwapen van voor 1900 is meen ik mag je hem zo hebben!

-P

dat zou goed kunnen, dan is het zaakje verjaard :mrgreen:

beetje technicus maakt dan ze kogels zelf wel :wink:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#18 Bericht door PA1RLM »

Theo schreef:
PE5PVB schreef: Is zoiets als een wapenvergunning vergelijken met iemand die een luchtbuks heeft.
Waar van het dan weer grappig is, dat je met een luchtbuks gewoon mensen dwars door midden kunt schieten, geheel legaal.
En dat je daarvoor een moeilijke vergunning moet krijgen als je dit met kruit wilt schieten :D
Regelgeving zit soms fantastisch in elkaar :o

Niet helemaal correct Theo.

Met betrekking tot lucht-, gas- en veerdrukwapens geldt thans alleen een draagverbod voorzover de kinetische mondingsenergie hoger is dan 2,2 joule, doch niet meer dan 7,5 joule. Lucht-, gas- en veerdrukwapens met een kinetische mondingsenergie die niet hoger is dan 2,2 joule vallen thans geheel buiten de wapenwetgeving, terwijl bij een kinetische mondingsenergie van meer dan 7,5 joule het voorhanden hebben aan een verlof is gebonden.

Zwaardere lucht-, gas, en veerdruk wapens (> 7,5 joule) vallen wel degelijk onder de WWM (GELUKKIG!!)

Karel

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#19 Bericht door Steef »

Luchtdrukwapens mag je gewoon hebben.
Niet meer dan 7,5 joule?

Als je nog geen 18 bent misschien, maar 18 jaar of ouder mag je die gewoon hebben.
Wie praat luistert niet

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#20 Bericht door PA3EYC »

Ik zie toch vreemde opmerkingen tegenkomen in dit topic:
PD0MV schreef:maar inderdaad, dat je als 11m piraat 12 watt ssb vermogen mag maken .......
Iemand die legaal 12Watt mag maken is per definitie geen piraat!!!

En deze is helemaal te gek voor woorden!!!
Theo schreef:Waar van het dan weer grappig is, dat je met een luchtbuks gewoon mensen dwars door midden kunt schieten, geheel legaal.
Mensen doormidden schieten kan onmogelijk legaal zijn!!!

Daarbij komt nog dat we op dit moment ongelofelijk ver van het onderwerp afgedwaald zijn.
Dat is mijn mening en daar zullen jullie het mee moeten doen.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#21 Bericht door Steef »

Waar ging het topic ook alweer over :?: :mrgreen: :mrgreen:


PA3EYC; meneer de rijdende rechter, U heeft helemaal gelijk :!:
Wie praat luistert niet

Theo

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#22 Bericht door Theo »

PA3EYC schreef: Mensen doormidden schieten kan onmogelijk legaal zijn!!!
Toch zie je dit regelmatig gebeuren in de wereld, geheel legaal. :?

Maar mijn voorbeeld ging over de dwaasheid van wetten.
Om de belg met zijn novice, een hart onder de riem te steken.
En op het lucht buks forum, kunnen we dan verder spreken over de luchtdruk en de Nederlandse wetgeving :D

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#23 Bericht door Marco »

Welk leuk dat ze meer vermogen mogen maken.
Maar nu men meer vermogen mag gaan maken. Betekend dit ook dat men hun antenne moet gaan registreren.

Want hier is veel discussie over geweest op dit Forum. En ik hoor niemand over het punt wat ik nu benoem.
AT riep nee hun blijven onder de norm en dus hoeft een 27mc gebruiker niks op te geven.

Met 12w SSB kan ik me voorstellen dat men hier overheen gaat. Iemand aan gedacht?

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#24 Bericht door PA4JAN »

Wie heeft er gelopen voor deze nieuwe regeling????? betreft meer QRO op de 11 meter band
, gefeliciteerd jongens...
Dus een Amateur uit Belgien werkt nu met QRP :lol: :lol: en de 11 meter band is nu dan QRO met het vermogen
Maar daar hebben ze toch voor geleerd in Belgien
het is gewoon om te huilen toch voor die jongens nu
En als je hier roept dat wij meer willen krijg je een heel forum in je nek

Hoe gaat nu de storing op gelost worden daar moest je toch voor geleerd hebben
Ik ben nu bezig met de F aan het leren maar kan ik niet beter stoppen en gewoon naar de 11 meter gaan
Dan hoef ik ook niks door te geven aan het AT
Nee ik geef de Veron niet de schuld hier van Maar ik zeg ook niet dat ze veel voor ons doen

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#25 Bericht door PD0MV »

PA3EYC schreef:Ik zie toch vreemde opmerkingen tegenkomen in dit topic:
PD0MV schreef:maar inderdaad, dat je als 11m piraat 12 watt ssb vermogen mag maken .......
Iemand die legaal 12Watt mag maken is per definitie geen piraat!!!

En deze is helemaal te gek voor woorden!!!
Theo schreef:Waar van het dan weer grappig is, dat je met een luchtbuks gewoon mensen dwars door midden kunt schieten, geheel legaal.
Mensen doormidden schieten kan onmogelijk legaal zijn!!!

Daarbij komt nog dat we op dit moment ongelofelijk ver van het onderwerp afgedwaald zijn.
Dat is mijn mening en daar zullen jullie het mee moeten doen.

PA3EYC

even om terug te komen op jouw quote of citatie

dat wat ik had neergezet, was om het verhaal dat je op 27mc nu met 12 watt ssb mag werken, en dat vind ik net als andere radio amateurs wel wat vaag.

want nu mogen de 11m cbers, meer dan wij met novice mogen, in verhouding kwa vermogen.
ik bedoel dan met vermogen, niet kwa amateurbanden want dat is in verhouding niet meer dan cbers, want novice heeft 5 amateurbanden tot zijn beschikking, en cbers alleen de 11m band.

maar als de cber een beetje goeie gain db heeft op zijn antenne overschreid hij zelfs de maximaal toegestaan vermogen voor de novice amateur , de cb kan dan zelf 50 watt maken kwa vermogen, en met een beam nog vele male meer.

dat is gewoon een kromme wet, die ze nu proberen recht te buigen. wat dus maar een beetje gaat, want wat krom is en weer her verbogen wordt dat gaat een keer breken :mrgreen:


en 9 van de 10 cbers, zijn niet bepaald netjes. er zijn er maar per 100 maar 2 tot 4 handjes vol die zich netjes gedragen.
de rest eist elk zijn eigen frequentie op, terwijl elke 11m band frequentie voor iedereen toegankelijk is zonder licentie :mrgreen:

deze 2 laatste regels, als het niet zo is. eet ik me accu op :mrgreen: ( figuurlijk )




P.s. het trieste ervan is, zij hebben er niet voor geleerd, die cbers. Wij wel, wij hebben examen moeten doen.

dus eigenlijk is dat ssb op 11m band met 12 watt, dat deugt van geen kanten eigenlijk

wat pd1jan al zei, kun je net zo goed de 11m band op hoef je ook geen antenne registratie te doen :wink:
Laatst gewijzigd door PD0MV op 22 mei 2011, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#26 Bericht door PD0MV »

PD1JAN schreef:Wie heeft er gelopen voor deze nieuwe regeling????? betreft meer QRO op de 11 meter band
, gefeliciteerd jongens...
Dus een Amateur uit Belgien werkt nu met QRP :lol: :lol: en de 11 meter band is nu dan QRO met het vermogen
Maar daar hebben ze toch voor geleerd in Belgien
het is gewoon om te huilen toch voor die jongens nu
En als je hier roept dat wij meer willen krijg je een heel forum in je nek

Hoe gaat nu de storing op gelost worden daar moest je toch voor geleerd hebben
Ik ben nu bezig met de F aan het leren maar kan ik niet beter stoppen en gewoon naar de 11 meter gaan
Dan hoef ik ook niks door te geven aan het AT
Nee ik geef de Veron niet de schuld hier van Maar ik zeg ook niet dat ze veel voor ons doen
ik sluit me concreet bij jouw aan PD1JAN
Ik ben ook maar een mens :wink:

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#27 Bericht door Marco »

Citaat Veron,

Het punt is dat die discussie al heel lang achter ons ligt, zowel inhoudelijk, als bv privacyproblemen.

De VERON heeft er in het verleden van alles aan gedaan om het anders te regelen.

Helaas, het is vastgelegd in een wet, we komen er niet onderuit.

Einde citaat.

Dus heren roep niet dat de Veron niks doet!!. Soms kan je ook niet anders. Ik wilde dit toch even kwijt
Ook is het aanspraak maken lastig en eigenlijk verkeken. We betalen immers niet meer. Dus hebben we nog wel recht van spreken?

Zoals het spreekwoord altijd zegt. Wie betaald bepaalt.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#28 Bericht door PA4JAN »

Weet je wat nu het risico gaat worden

mevrouw a heeft storing op haar tv

zendamateur PD1JAN woond daar vlak bij

Maar ook legaal 1, 11meter omroeper met 12 wat usb

PD1JAN is bekent bij het AT

De 11 meter omroeper niet die staat niet geregistreerd bij het AT

het AT word gebeld en ja hoor PD1JAN kan het oplossen

of hij het nu wel of niet is hij heeft er voor geleerd omdat op te lossen
o hoef je daar niet meer voor te leren
Maar ik zit mij suf te leren voor de F
o hoeft dat ook niet meer :lol:
Laatst gewijzigd door PA4JAN op 22 mei 2011, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#29 Bericht door PA4JAN »

marco schreef:Citaat Veron,

Het punt is dat die discussie al heel lang achter ons ligt, zowel inhoudelijk, als bv privacyproblemen.

De VERON heeft er in het verleden van alles aan gedaan om het anders te regelen.

Helaas, het is vastgelegd in een wet, we komen er niet onderuit.

Einde citaat.

Dus heren roep niet dat de Veron niks doet!!. Soms kan je ook niet anders. Ik wilde dit toch even kwijt
Ook is het aanspraak maken lastig en eigenlijk verkeken. We betalen immers niet meer. Dus hebben we nog wel recht van spreken?

Zoals het spreekwoord altijd zegt. Wie betaald bepaalt.
Ik heb toch een staatsexamen af gelegt,
tegen betaling of maakt dit nu niks meer uit

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Nieuwe CEPT regeling?

#30 Bericht door Marco »

PD1JAN schreef:
marco schreef:Citaat Veron,

Het punt is dat die discussie al heel lang achter ons ligt, zowel inhoudelijk, als bv privacyproblemen.

De VERON heeft er in het verleden van alles aan gedaan om het anders te regelen.

Helaas, het is vastgelegd in een wet, we komen er niet onderuit.

Einde citaat.

Dus heren roep niet dat de Veron niks doet!!. Soms kan je ook niet anders. Ik wilde dit toch even kwijt
Ook is het aanspraak maken lastig en eigenlijk verkeken. We betalen immers niet meer. Dus hebben we nog wel recht van spreken?

Zoals het spreekwoord altijd zegt. Wie betaald bepaalt.
Ik heb toch een staatsexamen af gelegt,
tegen betaling of maakt dit nu niks meer uit

Jan je hebt betaald voor je examen. Doe je ook bij je auto examen.
Maar nu wil je de weg op,. Moet je wegenbelasting betalen. Is toch betalen maar dan anders.

Voorheen betaalde wij voor het gebruik van de frequentie band en je registratie. Dat is niet meer. Dus je moet even deze twee zaken scheiden van elkaar

Plaats reactie