A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#1 Bericht door Steef »

Gezien het feit dat iemand van onze afdeling er zo maar van wordt beticht een log te manipuleren om zodoende zijn QSO's voor de afdeling goedgekeurd te krijgen,
stopt een groot deel van de actieve amateurs binnen deze afdeling met de veron afdelingscompetitie.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#2 Bericht door coolepascal »

Steef,

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar je wil me toch niet vertellen dat door een onbezonnen opmerking van een persoon de rest het bijltje er bij neer gooit ? het gaat hier toch om hobby ?
Als ik me toch voor elke rottige opmerking moest terugtrekken dan hadden jullie het hier idd heel rustig gehad (dit dan uiteraard tot groot genoegen van een klein aantal amateurs die zelf weinig beters te melden hebben)
Nogmaals ik heb geen idee waar het over gaat, en ben al helemaal niet competetief ingesteld maar een ander kan dat wel heel belangrijk (als in aangenaam) vinden.
Gewoon stoute meneer even vriendelijk toch duidelijk toespreken ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#3 Bericht door pa3agz »

Jammer dat personen ermee stoppen. Amersfoort heeft in het verleden punten mindering gekregen, maar de jongens en meiden gaan gewoon stug door.

Het is meer een spel.
Lees goed de voorwaarden en beslis dan of je meedoet of niet.

P.S. Tja als iemand dan nog datamining gaat toepassen op de data en dit op het web gaat publiceren, dan zou ikzelf NOOIT meedoen aan zo'n contest.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Theo

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#4 Bericht door Theo »

pa3agz schreef: datamining gaat toepassen op de data
Mag ik heel voorzichtig vragen wat dit is?
Ik denk niet dat het een eindtrap voluit sturen is. :D

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#5 Bericht door pa3agz »

Even off-topic

Datamining is het analyseren van gegevens en deze dan combineren met mbt gegevens uit andere bronnen , en hierna bepaalde konklusies trekken.

Dacht dat ik dit zo eenvoudig en simpel mogelijk heb proberen te omschrijven.

B.v. Een lijst van PA0-ers vergelijken met alle MARKTPLAATS advertenties en dan de konklusie trekken, dat .....% van alle PA0-ers veel "Kenwood of Yaesu" spullen verkopen

Einde off-topic.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#6 Bericht door Steef »

Diegene die zichzelf tot scheidsrechter hierover heeft verheven, is incapabel.

Hij beticht een lid van onze afdeling ondermeer van het manipuleren van het log als laatste redmiddel om zijn qso's geaccepteerd te krijgen.

Betreffende lid zit in het bestuur van onze afdeling, en is op veel aspecten de drijvende kracht achter de afdeling.
Hij is ook voor het overgrote deel verantwoordelijk voor de spullen zoals wij die hebben.
Zonder zijn bijdrage was dat nooit gerealiseerd.

Verder promoot hij de afdelingscompetitie als geen ander en stimuleert anderen om mee te doen.
Hij besteed er veel tijd aan, en zit regelmatig een heel weekend achter de set om een paar puntjes voor de afdelingscompetitie bij elkaar te sprokkelen.
Hij zal daarbij nooit 1 qso meer opgeven dan hij heeft gemaakt.

Wanneer er twijfel blijkt, is hij open en eerlijk en geeft gewoon zijn log ter beschikking.
Daarmee gaat de zelfverheven scheidsrechter aan anderen vragen hoe of wat, waarmee hij de betreffende amateur al in een kwaad daglicht stelt.

De betreffende amateur ontvangt daaropvolgend een mail van de zelfverheven scheidsrechter die zijn weerga niet kent.

Daarmee heeft hij de grond onder de voeten van deze amateur volledig weggetrapt.
Juist iemand die zo veel plezier aan de afdelingscompetitie beleeft wordt volledig onterecht voor van alles en nog wat beticht.
Dit is onbehoorlijk, onacceptabel, en onvergefelijk.

Ik ben dan ook van menig dat de zelfverheven scheidsrechter niets anders kan doen dan opstappen.

Tot die tijd zullen vrijwel alle actieve leden van A52 met de afdelingscompetitie stoppen.

BTW:
GELIJK na de contest heeft de betreffende amateur zijn log geupload bij LoTW.
De datum van uploaden is controleerbaar, en dus zijn de gegevens aantoonbaar juist en te controleren.
Wie praat luistert niet

pa1bjs
Berichten: 1137
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#7 Bericht door pa1bjs »

%@#!@#$ aan de schandpaal met die kerel!

Waarschijnlijk probeert de scheidrechter er beter van te worden.....

Ik kan er slecht tegen zulk soort mannetjes die het geluk in andermans ogen niet kunnen hebben.

Doet me beetje aan golem denken eigenl :evil:
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#8 Bericht door coolepascal »

Niet overdrijven he, dei gast heeft welicht gewoon iets doms gedaan, dat gebeurd mij elke keer als ik een winkelcentrum binnen loop.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#9 Bericht door Steef »

De (laten we hem "scheidsrechter" blijven noemen) weet gewoon niet hoe de vork in de steel zit.

Ik heb duidelijk aangegeven dat hij dat niet weet, en aangegeven hoe hij de benodigde kennis kon opdoen.
Lijkt mij noodzakelijk voor die functie.

Waarop zijn antwoord alleen was, Wat betreft uw discussie over mijn kennis: dat is uw mening, ik deel deze niet.

Dit in plaats van zichzelf te verwittigen van de realiteit en de noodzakelijke kennis.
Dat is dus het zelfde als "ik weet het beter" terwijl je er volledig naast zit.


En dat alles daar gelaten, zijn de betichtingen van de scheidsrechter gewoon onbehoorlijk.

Uiteraard is de scheidsrechter door iemand verwittigd.
Dit moet gebeurd zijn door iemand die deze amateur het licht niet in de ogen gunt.
En hier in de omgeving weet iedereen wie dat is. En hoe betrouwbaar deze persoon is.
Wie praat luistert niet

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#10 Bericht door pa5cal »

Ik vraag me wel af waarom je deze discussie hier zo op het forum plaats? zonder naam en toenaam dus het is wel redelijk "veilig" maar ik vraag het me toch af, overigens bedoel ik hier niks anders mee dan mijn vraag ;)

-P

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#11 Bericht door Steef »

Ik heb een mededeling gedaan.

Daarop kwamen vragen.

Ik heb die beantwoord.
Wie praat luistert niet

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#12 Bericht door PC1I »

Steef schreef:Ik heb een mededeling gedaan.

Daarop kwamen vragen.

Ik heb die beantwoord.
Steef,

Nieuwe regel?
Novice?
Bandplan?

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#13 Bericht door Steef »

Idd.

Daarbij is het misschien wel handig als je weet hoe de wereld in elkaar steekt.

Wanneer een N amateur vanaf 7050 mag zenden, kan hij niet in Phone in LSB op 7050 gaan zitten. Zijn daadwerkelijke uitzending is dan namelijk lager dan 7050. Je gebruikt de lage zijband onder de (onderdrukte) draaggolf frequentie 7050.

Wanneer je RTTY in AFSK doet, met je set op LSB mag dus je frequentie uitlezing van de set feitelijk niet onder 7051.45 komen mits dat je het spulletje goed heb afgesteld (170/1445/1275). Wanneer iemand anders nu RTTY AFSK in USB doet, dan zal zijn frequentie uitlezing 7048.72 aangeven, mist deze ook alles goed heeft ingesteld.

Dan zou je denken, dan schrijft de RTTY niet goed. Nu, daarvoor hebben we “REVERSE” in onze software zitten.

Echter, in onze software zit vaak ook een instelling “automatisch volgen”.
Daarmee verandert de software de frequentie door simpelweg de toonhoogte te veranderen.
De uitlezing op de set verandert NIET, en de daadwerkelijke frequentie van de uitzending wel.

Wanneer iemand dus aangeeft dat hij een PD station heeft gewerkt op 7048, is dat dus niet voldoende informatie om te bepalen waar de daadwerkelijke uitzending heeft plaats gevonden. En al helemaal geen reden om iemand de grond in te trapen.

De scheidsrechter heeft zich echter deze materie niet eigen gemaakt, in plaats daarvan beticht hij de amateur van, van alles en nog wat.

Zelf niet nadat ik heb aangegeven dat hij de materie niet machtig is, en heb aangegeven waar hij kan nagaan dat hij de materie niet machtig is.
Laatst gewijzigd door Steef op 29 mar 2011, 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#14 Bericht door Steef »

Nog even ter verduidelijking,


Op http://trafficbureau.veron.nl/

Staat: IARU Region 1 info over het bandplan (pdf)

Onderaan pagina 3 staat een uitleg.
Phone LSB niet onder de 7053. Ergo, phone USB niet onder de 7050 omdat audio - is gebruikte frequentie varieert.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: A52 stopt grotendeels met de veron afdelingscompetitie

#15 Bericht door pa3agz »

Steef schreef: Phone LSB niet onder de 7053. Ergo, phone USB niet onder de 7050 omdat audio - is gebruikte frequentie varieert.

Allen,

Ben blij dat mijn analoge schaal gewoon 7050 en 7055 aangeeft. (en gelukkig niets achter de komma :-) )

Ik zou in mijn log 7050 KHz of 7055kHz aangeven en dit afspreken met het tegenstation.
Dat is ook mijn reden om NIET mee te doen aan kontesten.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie