7 januari 2006: Kids day

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Leeftijdsgrens.

#16 Bericht door PE1PUP »

Beste PE2AAB,
Tot wanneer kan je je kind noemen?
Officieel mogen "kinderen" tot 18 jaar onder de noemer "KidsDay" je microfoon uit je handen graaien op aanstaande 7e januari. Dus da's een ruime grens.

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

caber
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jan 2006, 20:47
Locatie: Eindhoven

#17 Bericht door caber »

haha moet ik toch nog even een F'er zoeken
73 Theo PD0TIK

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Kids Day: Additionele info.

#18 Bericht door PE1PUP »

Hallo Allemaal,

Kids Day is aanstaand weekend al. Nog even wat additionele info:...

Kijk eens op http://www.veron.nl/veron/kidsday.htm voor de laatste nieuwtjes.

Den Bosch ( http://www.radioclub.nl//index.php?opti ... 1&Itemid=5 ) en Woerden ( http://www.veron.nl/afd/woerden/kidsday2007.htm ) gaan aan kop qua activiteiten voor Kids Day.

Wellicht handig te weten dat in Woerden PI4WNO QRV zal zijn op 145.525 MHz en op 433.525 MHz.

Laten we er met z'n alleen een suc6 van maken...!!!

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#19 Bericht door PA3FAT »

Iemand toevallig een Kids Day poster gemaakt of ergens gevonden die ik zou kunnen gebruiken om wat promotie te doen?
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Reactie.

#20 Bericht door PE1PUP »

Hallo pa3fat,

Ik weet van geen poster, maar wel van een persbericht:...
:arrow: http://www.veron.nl/veron/kidsday-persbericht.pdf

Wellicht dat je Dick Harms en/of Remy Denker eens kunt polsen of er iets van een poster is? Hun contactgegevens staan in bovengenoemd persbericht, en vragen staat vrij....

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: 7 januari 2006: Kids day

#21 Bericht door pe1hzg »

Op verzoek van de verenigingen van radiozendamateurs heeft Agentschap Telecom ingestemd met de inzet van het amateurstation voor het houden van een eenmalige "Kids Day" op zondag 7 januari 2007. Hierbij wordt het eenmalig toegestaan om het amateurstation te laten gebruiken door onbevoegden.
(wellicht niet handig dat er "discussie" ontstaat in het "mededelingen" stuk, maar iedereen schijnt 't zo te doen dus hup maar)

Ik ben bang dat dit zo geen succes wordt. Om dit te laten lukken, is presentatie en voorbereiding nodig.

De ARRL adverteert niet voor niets met zaken die specifiek op de interesse van kinderen zijn gestoeld: "Suggested exchange: Name, age, location and favorite color. You are encouraged to work the same station again if an operator has changed. Call "CQ Kid's Day.""
Zie http://www.arrl.org/FandES/ead/kd-rules.html

Ik heb die voorbereidingen in Nederland gemist.

Ik hoop dat 't meevalt, maar anders hoop ik dat we ervan leren..

Geert Jan

Gebruikersavatar
pg1n
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2005, 16:21
Locatie: Deil
Contacteer:

#22 Bericht door pg1n »

'Geplukt' van de homepage van de BRAC:
Het bestuur van de BRAC wilt het komende jaar extra aandacht besteden aan het betrekken van de jeugd bij onze hobby en Kids Day is hier een goed voorbeeld van. Het bestuur van de BRAC heeft daarom ook een speciale promotie bedacht:

Iedere amateur uit onze regio die zich op 7 januari door een kind laat inmelden in de Bossche Ronde op 145.250 MHz krijgt een bouwpakket voor een kristalontvanger. Uiteraard zal deze ronde geheel gericht zijn op de junior-zendamateurs. De bouwpakketten kunnen al op de clubavond op 5 januari worden opgehaald. Deze actie geldt voor alle radiozendamateurs uit de regio.

Afbeelding
Nou weet ik niet of Deil in de regio ligt, maar mijn dochter van 4 kan een poging gaan wagen :wink:

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#23 Bericht door pe5jw »

Leuk radiootje :) heb er 3 uit meppel mee genomen afgelopen jaar, paar euro en een hoop plezier ;)
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#24 Bericht door PA3FAT »

Heb de voorzitter e.a. aangeschreven en een reaktie ontvangen.
Er is geen promotie/poster materiaal dat eenieder kan gebruiken.

Vandaar mijn verzoek aan jullie of iemand de moeite gedaan heeft om wel de voorbereidingen te doen.

Lijkt me voor volgend jaar een must zodat je eenvoudig iets op je raam kan plakken en flyers in de buurt of bij familie kunt achterlaten.

Jammer voor dit jaar.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#25 Bericht door Theo Postma »

Kreeg net weer van onze ooster buren weer iets in de mailbox.
Zal de tekst er gewoon even in zetten, als het lukt :D


Newsletter
Hallo liebe Funkfreunde! Moin Theo Hillie,


Am 7. Januar geht der Nachwuchs bei den Funkamateuren verstärkt auf Sendung

Am Sonntag haben Kinder und Jugendliche die Möglichkeit, mit Gleichaltrigen weltweit über Funk Kontakt aufzunehmen. Die Amateurfunkverbände rufen an diesem Tag zum Internationalen Kids Day auf und übergeben das Mikrofon in Kinderhand. Auch die Funkamateure des Deutschen Amateur-Radio-Club e.V. aus Papenburg beteiligen sich an dieser Aktion und laden den Nachwuchs dazu ein, ihr faszinierendes Hobby Amateurfunk zu erleben.
"Getreu unserem Motto: Keine Langeweile mit kurzen Wellen, möchten wir der Jugend unser Hobby näherbringen und sie an unserer Faszination teilhaben lassen", erklären Laurentius Nee und Friedrich Reichert, Mitglieder des Ortsverbandes Papenburg. Seit vielen Jahren sind sie engagierte Funkamateure und erreichen die ganze Welt über ihre Funkstation zu Hause.
In der Zeit von 10 bis 16 Die Kinder erhalten an diesem Tag Einblicke in die Welt der Technik und dürfen unter Anleitung erfahrener Funkamateure selbst Funkbetrieb abwickeln. Viele Kinderstimmen werden an diesem Tag im Äther sein und "CQ Kids Day" rufen. Kommt ein Kontakt zustande, werden u.a. Name, Alter Lieblingsfarbe etc. untereinander ausgetauscht. Die Funkamateure möchten mit dieser Aktion auch einen Beitrag zur Völkerverständigung leisten ubnd hoffen auf rege Teilnahme.
Liebe OMs bitte werben auch Sie in Ihrem Bekanntenkreis für diese Veranstaltung damit sie erfolgreich gestaltet werden kann.
Ansprechpartner sind Laurentius Nee, DJ7LA Tel.: 04961- 7016 und Friedrich Reichert, DF6IF, Tel.: 04961- 6508

Fritz, DF6IF

Anmerkung: Anlässlich des Kid´s Day wird der OV Papenburg im OV-Heim (An der Marktschule in Papenburg) am Sonntag den 07.01.2007 die Clubstation DL0PBS in KW und UKW betreiben! - Alle interessierten können sich dort aktuell vor Ort informieren!

weitere aktuelle Infos von i57 unter www.i57.de



--------------------------------------------------------------------------------



En zo heb ik er al meerdere gekregen.
Promoten, en leren van de eerste zetten.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#26 Bericht door PA3FAT »

Volgens mij is het bijna zover....

Is er al meer informatie?
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#27 Bericht door PA5COR »

Druk bezig op de repeaters ook tijdens de ronde's
Ook op 80 heb ik er al wat gehoord, :)

Lijkt prima te gaan, goed idee

Ben weer ff bezig..

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#28 Bericht door PA3FAT »

Heb op 2m het einde van een qso gehoord. Verder is de EHV repeater wel in Valkenswaard te horen, maar daarop is het stil. 10m dood, 15m niet veel en 20m reguliere kanonnen uit het oosten.

Op 80m heb ik nog niet geluisterd ga ik nu doen.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#29 Bericht door pe5jw »

PI4MPL had een aantal qrp'ters die krijgen een speciale qsl kaart.
Verder vanmorgen rond 10 uur op 145.350 een oproep gehoord en later op de repeaters (geen response jammer genoeg).
Ik verwacht mijn neefje en nichtje pas tegen 18:00 uur (heb zelf geen kinderen) hoop dat er dan nog wat te doen is, op dit moment hoor ik weining.

Misschien is het een idee om een volgende keer een landelijke opening te houden dan is er een soort "start schot".
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

#30 Bericht door PA3FAT »

Op 80m met PA3GDD, Arnold en dochtertje Lisa, kunnen werken op 80m.

Op 20m ook PA3(of 2) GUO gehoord op 20m verder 2m rondom EHV stil.

Volgens jaar wat meer promotie.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Plaats reactie