Wie heeft wel eens een zendbeperking gekregen

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.

Wie heeft er een zendbeperking gekregen

ja
0
Geen stemmen
nee
53
98%
gehad
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: Wie heeft wel eens een zendbeperking gekregen

#16 Bericht door PE1DTQ »

pa1bvm schreef:ja ..diverse malen !!!
eerst van mijn ouders ...
later van mijn vriendin ...
wat een narigheid .. ( HIHI )
Rick , PA1BVM
:lol:

Dat ken ik ja, op een zaterdagmiddag kwam ik thuis. Ik had 's ochtends een pylonenmast geplaatst voor een bevriend 3-meter piraat.
Kom ik op mijn kamer, is die helemaal leeg :shock: :shock:

Draaitafels, mengpaneel, zender, voedingenz. weg, alles weg.
Ik zat toen nog op de FM-band, moest wachten tot ik oud genoeg was om mijn behaalde C-machtiging te mogen gebruiken.

Ben mijn ouders wel dankbaar voor deze "chirurgische ingreep" Het virus kostte me al 2 jaar van het VWO en had wellicht nog langer geduurd.
Grappig om nog te vertellen is, dat ik zo kwaad was, dat ik helemaal van Hilversum naar Nieuwegein ben gelopen om bij mijn zus te gaan wonen en ja na een week was ik weer terug.

Een amateur bij mij in de straat kreeg wel eens een gele kaart vanwege het niet noemen van zijn call. Was trouwens ook de amateur waardoor ik aan deze hobby gekomen ben.

Willart.
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Wie heeft wel eens een zendbeperking gekregen

#17 Bericht door PA1ZP »

Hoi Allen

Ik heb 20 jaar geen vergunning gehad en alles gadaan wat God verboden heeft.
11 Mtr en 3 mtr nooit gepakt altijd geluk gehad.

Nu heb ik een F-vergunning sinds 2000 en is er ook eigenlijk het mooie en spannende wel vanaf hihi.
Gelukkig zijn er wel genoeg uitdagingen aan experimenten voor terug gekomen, maar het mooie vn het zenden zelf is er eigenlijk een beetje vanaf.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Plaats reactie