Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Lezer
Berichten: 456
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:43

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#16 Bericht door Lezer »

..
Laatst gewijzigd door Lezer op 02 jan 2012, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#17 Bericht door pe5t »

Pascal, dat is de kracht van bestuursrecht tegenover strafrecht. Ook degene die het in zijn macht heeft een eind te aan aan een overtreding kan betrokken raken. B.V de eigenaar van de grond, het perceel etc. van waaruit illegaal wordt gezonden. Als die het weet en zeker als die eraan meewerkt dan kan hij daarop worden aangesproken: maak een eind aan de overtreding of:......

zowat, Kees

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#18 Bericht door PD0MV »

wat leuk allemaal verschillende reacties


inderdaad zo'n aanhanger is wel lollig voor op een velddag :mrgreen:

wel goed dat er regelgeving is anders zou het een zooitje worden, wel goed dat ether piraterij word aangepakt, maarja uitroeien is bijna onmogelijk want heel internet is verspreid met schemas en dergelijke om zenders te bouwen , en jah bouwen is niet illegaal , maar gebruiken mag niet, maar jah .

Uitproberen is en blijft altijd wel spannend of hij werkt of niet.


daar weten wij radiozendamateurs alles van :lol:

of niet soms.


73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Theo

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#19 Bericht door Theo »

pe5t schreef:Heel raar eigenlijk dat de luchtvaart zich zou moeten aanpassen aan de piratenactiviteit in Nederland. Hoe komt men erop.

Kees
Presies :D
Net als of wij het enigste land zijn, waar de band verziekt is door piraten.
Wel een in Londen geweest?
Kijk dan zijn ze hier maar erg klein, en amateuristisch bezig.
De zuidelijke landen laat ik voor het gemak, maar even buiten beschouwing :D

pd3jme

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#20 Bericht door pd3jme »

op het moment dat ik het hier neerzet is het A.T verandert in tnt post....
er worden overal in drente(als eerste gemeente emmen,de rest volgt)brieven aan de deur bezorgt dat men antennes in mast heeft geschikt voor clandestien zenden op de fm band,en ze beter kan verwijderen....

wie of wat bepaald dat zou ik zeggen,men is vrij te ontvangen wat men wil,zenden is wat anders natuurlijk!
het lijkt op een wanhoopsdaad van A.T om piratenland bang te maken...
wat ze willen bereiken is dat men ophoud,wat gebeurd is dat de teams nog groter worden,het vermogen nog hoger gaat worden dan 30kw....en de masten een soort wolkenkrabbers worden.

dat gebeurde ook al na de geflopte actie genaamd etherflits........dus de geschiedenis gaat zich vast herhalen.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#21 Bericht door pa1bvm »

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dit soort installaties qua antenne en vermogen ( en kwaliteit)
zo even op een regenachtige middag met een paar man in elkaar prutst ..

gaat echt om hele flinke bedragen lijkt me ..en dan het risico .. wat zou er tegenover staan ?
zijn dit nou commerciele jongens , zit de balans in de reclame ?
of krijgen ze een vergoeding voor het uitzenden van bepaalde muziek ..

met een klein zendertje op een zolderkamer iets rommelen .. dat mag natuurlijk ook niet .. maar qua kaliber is het zo ongeveer een vlo en en een olifant ..
er moet lijkt me voor die jongens met dit soort apparatuur toch meer op het spel staan dan een middagje
burgerlijke ongehoorzaamheid..ik zou zeggen .. " follow the money"
ik veroordeel het niet hoor ..daar hebben we wetgeving voor ...dat komt wel inorde
ik ben wel nieuwsgierig naar de " benefits" ..want die moeten er toch zijn .. ???


en ja die mast wil ik ook wel eens een dagje lenen.. al was het maar om mijn buurman eens flink te laten schrikken ..

pff daar zit je dan met je goeie gedrag ..100 watt op 144 mhz in een 17 elements yagi op 10 meter boven de grond...en maar kijken of je nog ergens een gek qra-vakje hoort ..of misschien een nieuw land ..
ik voel me een prutser ..

73's Rick

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#22 Bericht door Ton_O_E »

Hier zijn het vooral vrienden groepen, en combinaties van piraten teams. Reclame maken gebeurd bijna niet,
vaak kunnen ze met het statie geld al een behoorlijk deel van de bekeuring betalen :D
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#23 Bericht door coolepascal »

Vroeger werden piraten gekielhaald.
Mischien moeten we dat maar weer invoeren.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#24 Bericht door andre »

kielhalen...Bij de Rotterdamse rechtbank hebben recentelijk een stuk of zeven(7) piraten elk 5 jaar cel gekregen...
Uhh..of haal ik nu een paar dingen door elkaar... :D
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#25 Bericht door coolepascal »

Hmmm 5 jaar ?
Zullen ze blij zijn 5 jaar lang op kosten van de Nederlandse staat in luxe te mogen leven.
Hoe dan ook volgens mij hadden die lui een heel ander doel voor ogen dan het verspreiden van Nederlandstalig 'talent'
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Johan PD1JMB
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:25
Locatie: Utrecht

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#26 Bericht door Johan PD1JMB »

PB1SAM schreef:Wat mij bevreemd is de volgende regel:"De aanpak richt zich op eigenaren of huurders van percelen waarop een permanente antennemast staat met antennes die bij uitstek geschikt zijn voor illegale uitzendingen in de FM-omroepband." ( http://www.agentschap-telecom.nl/actuee ... herpiraten )

Zo kunnen we wel iedereen gaan aanschrijven voor "mogelijke overtredingen".
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik fiets elke dag op weg naar mijn werk langs een huis met in de achtertuin een mast van een meter of 15 met daarin twee verticale dipolen die gezien hun maat voor 3 meter bedoeld zijn. Mij ga je niet vertellen dat daar niet gepiraat wordt.
http://www.dynode.nl - weblog over o.a. zendamateurisme, tevens site van Randstad Repeaters stream

Theo

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#27 Bericht door Theo »

Johan PD1JMB schreef:Mij ga je niet vertellen dat daar niet gepiraat wordt.
De kans is erg groot, van niet.
Piraten hebben de masten vele malen hoger, 40 meter hoogte, komt eerst.
Niet 15 meter :D

PD0MVL
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 jun 2010, 10:12
Roepletters: PD0MVL
Locatie: Silvolde

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#28 Bericht door PD0MVL »

De piraten die met "lage vermogens" zenden (lees enkele watten tot 300 watt), doen dit wel vaker met een mast van 10 tot 15 meter. Dit worden ook wel zolderpiraten genoemd.
TX/RX: yaesu ft897d
Antenne: FD3, Diamond X50

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#29 Bericht door PD0MV »

PD0MVL schreef:De piraten die met "lage vermogens" zenden (lees enkele watten tot 300 watt), doen dit wel vaker met een mast van 10 tot 15 meter. Dit worden ook wel zolderpiraten genoemd.

nou 10 a 15 meter , zet erdan maar grust een nulletje extra achte PD0MVL

100 a 150 meter :mrgreen:


73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0MVL
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 jun 2010, 10:12
Roepletters: PD0MVL
Locatie: Silvolde

Re: Agentschap Telecom, Controlle Etherpiraten

#30 Bericht door PD0MVL »

100 a 150 meter mast die staat nog op me verlanglijstje, mocht je wat hebben liggen en je moet ervanaf, dan mag je me altijd ff een belltje doen :mrgreen: .

Het klopt wel dat er piraten zijn die een mast van 80-100 meter neerzetten, alleen is dit slechts een aantal dagen en sporadisch (het is er gemiddeld 1 per weekend). Alleen besteed de media erg veel aandacht aan juist deze piraten, waardoor het beeld een beetje vertekend wordt. Er zitten elke week tientallen, al dan niet honderden piraten met een lagere mast in de lucht, van 10 tot 50 a 60 meter (nog een beste hoogte).

Achja, van het weekend maar weer eens 10 meter aluminium pijp omhoog zetten en is kijken wat 5 watt op de 3 meter band doet met dit mooie weer (hopelijk is het 2 metersetje dan ook binnen en kan ik daar ook mee testen op 15 watt met een zelfgebouwde j-pole).
TX/RX: yaesu ft897d
Antenne: FD3, Diamond X50

Plaats reactie