PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#1 Bericht door ON3PCO »

Hallo beste mede-radioamateurs,

op zondag 7 februari 2010 zal een gloednieuw radioamateurstation te horen zijn, namelijk P I 5 B C. De roepletters PI5BC behoren toe aan het Bonnefanten College in Maastricht. Het Bonnefanten College is de tweede school voor het voortgezet onderwijs in Nederland die bevoegd is om te experimenteren met radiocommunicatie.

In het kader van de Open Dag die plaatsvindt die dag tussen 10:00 en 14:00 uur (09:00 - 13:00 UTC), zal PI5BC te horen zijn op HF en VHF. Op welke frequenties de uitzendingen plaatsvinden, zal continue bekend worden gemaakt via http://www.QRZ.com, dus zoek daar PI5BC even op. Elk gemaakt QSO zal worden bevestigd met een mooie QSL-kaart van dit schoolstation.

Meer is te lezen op de informatiepagina van PI5BC : http://www.bonnefantencollege.nl/defaul ... &sitecat=1

Ondersteunende operators die dag zijn :
PD8FWT (Frank - docent techniek), PA3FKM (Pascal), PA3BEY (Jef) en ON3PCO (Paul).

Wij maken dolgraag een QSO met jullie !
Tot zondag, 73,

Paul - ON3PCO
Laatst gewijzigd door ON3PCO op 06 feb 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#2 Bericht door Steef »

Mestreech is niet breed meh mestreech dat is laank.
Mestreech is de stad vaan de gezélle vaan de zaank.
Niks is te lestig en niks is te zwoer,
want vrudnsjap dat is noe zjus de krach vaan us koer.

Veel suc6
Wie praat luistert niet

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#3 Bericht door andre »

Steef schreef:Mestreech is niet breed meh mestreech dat is laank.
Mestreech is de stad vaan de gezélle vaan de zaank.
Niks is te lestig en niks is te zwoer,
want vrudnsjap dat is noe zjus de krach vaan us koer.

Veel suc6
En waaruit heb je dat dan geciteerd? :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#4 Bericht door Steef »

Wij Hollanders moeten dat niet willen begrijpen.

Na 15 jaar begrijp ik het ook nog steeds niet.

Maar vanaf volgende week zondag is het drie dagen lang heel duidelijk :!:
Of was het nou wazig? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PD5B
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 okt 2009, 16:43

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#5 Bericht door PD5B »

Op welke frequenties de uitzendingen plaatsvinden, zal continue bekend worden gemaakt via http://www.QRZ.com

Kan daar niets vinden, ook op de site van het Bonnefanten college staat niets over de frequentie.

Gr. Jan

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#6 Bericht door andre »

PD5B schreef:Op welke frequenties de uitzendingen plaatsvinden, zal continue bekend worden gemaakt via http://www.QRZ.com

Kan daar niets vinden, ook op de site van het Bonnefanten college staat niets over de frequentie.

Gr. Jan

Jan, vandaag, Zaterdag 6 februari zal dat ook nog niet zichtbaar zijn. Er wordt duidelijk, vetgedrukt, vermeld zondag 7 februari.
Nog eventjes geduld dus maar zou ik zo zeggen!
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
ON3PCO
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 dec 2005, 12:40
Locatie: Riemst - BELGIE
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#7 Bericht door ON3PCO »

PD5B schreef:Op welke frequenties de uitzendingen plaatsvinden, zal continue bekend worden gemaakt via http://www.QRZ.com

Kan daar niets vinden, ook op de site van het Bonnefanten college staat niets over de frequentie.

Gr. Jan

Hallo beste Jan,

de actuele frequenties zijn morgen (zondag 7 febr. 2010), vanaf het moment dat PI5BC 'on the air' is, zichtbaar op QRZ.Com. Mochten wij op enig moment QSY gaan, dan zullen dit middels het PI5BC-profile op QRZ.Com melden.

Ook tijdens de zondagochtendronde op PI3ZLB zullen we aangeven waar wij op dat moment op HF uithangen.

Tot dan, 73,
namens de PI5BC-crew,

Paul - ON3PCO
... ik ben niet, maar ik word ...

Gebruikersavatar
PD5B
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 okt 2009, 16:43

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#8 Bericht door PD5B »

ON3PCO schreef:
PD5B schreef:Op welke frequenties de uitzendingen plaatsvinden, zal continue bekend worden gemaakt via http://www.QRZ.com

Kan daar niets vinden, ook op de site van het Bonnefanten college staat niets over de frequentie.

Gr. Jan

Hallo beste Jan,

de actuele frequenties zijn morgen (zondag 7 febr. 2010), vanaf het moment dat PI5BC 'on the air' is, zichtbaar op QRZ.Com. Mochten wij op enig moment QSY gaan, dan zullen dit middels het PI5BC-profile op QRZ.Com melden.

Ook tijdens de zondagochtendronde op PI3ZLB zullen we aangeven waar wij op dat moment op HF uithangen.

Tot dan, 73,
namens de PI5BC-crew,

Paul - ON3PCO
Ik zal morgen eens luisteren.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#9 Bericht door PE2AAB »

ON3PCO schreef:xxxKNIPxxx Het Bonnefanten College is de tweede school voor het voortgezet onderwijs in Nederland die bevoegd is om te experimenteren met radiocommunicatie.xxxKNIPxxx
73, Paul - ON3PCO
Wie was de eerste? Ik doe een gok. PI5TLE?? :-) (Technisch Lyceum Eindhoven)

Denk het wel.

Grt
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#10 Bericht door vk2gwk »

Ik denk dat het moeilijk zal zijn om een "eerste" te vinden. Voor m'n neus ligt een callboek uit 1975 en daar staan heel wat scholen in.... zoals PI1LO, Lorentz Lyceum in Haarlem en PI1SGS, Scholengemeenschap "Snellius" in Amstelveen en zo nog een heel stel....

En derhalve... het Bonfanten College is dus zeker niet de "tweede".
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#11 Bericht door PD4M »

Vind de communicatie rond de uitzendfrequenties niet zo denderend. Op QRZ is nog niets verschenen en ook niet op de website van het BC.

Ze zouden nu toch 25 minuten in de lucht moeten zijn en ook op de clusters zie ik niets voorbij komen.

Maarten
PD4M
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#12 Bericht door PA0ETE »

vk2gwk schreef:Ik denk dat het moeilijk zal zijn om een "eerste" te vinden. Voor m'n neus ligt een callboek uit 1975 en daar staan heel wat scholen in.... zoals PI1LO, Lorentz Lyceum in Haarlem en PI1SGS, Scholengemeenschap "Snellius" in Amstelveen en zo nog een heel stel....

En derhalve... het Bonfanten College is dus zeker niet de "tweede".

Het misverstand is denk ik een taalkwestie. Bedoeld wordt waarschijnlijk niet het tweede college in historische zin, maar één van twee colleges die op dit moment over een dergelijke vergunning beschikken. :-)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#13 Bericht door PA0ETE »

PD4M schreef:Vind de communicatie rond de uitzendfrequenties niet zo denderend. Op QRZ is nog niets verschenen en ook niet op de website van het BC.

Ze zouden nu toch 25 minuten in de lucht moeten zijn en ook op de clusters zie ik niets voorbij komen.

Maarten
PD4M
Ik heb ze vanochtend wel al op D-STAR gehoord, in gesprek met Adrianus W6AJS in Palo Alto.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#14 Bericht door PA2LAD »

PA0ETE schreef:Het misverstand is denk ik een taalkwestie. Bedoeld wordt waarschijnlijk niet het tweede college in historische zin, maar één van twee colleges die op dit moment over een dergelijke vergunning beschikken. :-)
Dat zou heel goed zo kunnen zijn. Ik heb zelf op de Anthony Fokkerschool in Den Haag gezeten van 1968-1971 en de school was ook in het bezit van een machtiging. Die was toen puur voor de leraar zodat een signaal in de lucht gezet kon worden om daar praktijkproeven mee te doen. Later is er bij andere scholen een schoolclub ontstaan waar leerlingen zelf onder begeleiding achter de zender plaats konden nemen. Zo ver ik me kan herinneren is het vergunningsstelsel aan scholen daarna op de schop gegaan en nu kennelijk weer in ere hersteld. Ik wens de mensen achter de set in Maastricht mooie verbindingen toe.
Laatst gewijzigd door PA2LAD op 07 feb 2010, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PI5BC : Bonnefanten College Maastricht 'on the air'

#15 Bericht door pe5jw »

http://pi4.nl/

kijk onder pi5 maar de lijst is volgens mij niet actueel.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Plaats reactie