VERPLICHT ANTENNEREGISTER

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#601 Bericht door PD0MV »

ja ambtenaren: je weet toch hoe ze hun zakken vullen, gaat het niet links om dan wel rechtsom.

en ja, wat zouden wij gedaan hebben, als de rollen waren omgedraaid :?: :wink:

Ach ja die ambtenaren kunnen doen wat ze willen, maar dat geeft ons juist weer de energie om er creatief in te worden, om dingen te omzeilen :roll: , ojee ik breng ze toch niet op ideeen :oops: :mrgreen:

Ik bedoel: SLAPEN DOEN WE S'NACHTS :wink: :mrgreen:


73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

PD0DMA
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 aug 2009, 21:13
Roepletters: PA3QRT

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#602 Bericht door PD0DMA »

Het is ook wat jammer dat je haast niet goed je locatie kunt ingeven. Heb het met de browsers Opera en IE8 geprobeerd. Inloggen met DigID, je gegevens wijzigen: de adresgegevens had ik al ingevuld, je moet dan op de kaart aangeven waar je mast/antenne staat. Echter krijg geen kaart te zien, alleen een veld met dezelfde kleur als de kleur van de AT site. Als ik op dat veld klik veranderen wel de coördinaten in de teller die ook in beeld staat. Ben er een kwartier mee bezig geweest. Mailtje naar de AT helpdesk met (vlot) antwoord:

In antwoord op uw email van 30 april 2011 het volgende:
Als u gebruik maakt van Internet Explorer 8 dan kan het voorkomen dat de kaart buiten het kader wordt getoond. U kunt dan niet meer klikken om uw antenne te plaatsen. Om dit op te lossen moet u in de menubalk onder "extra" de zogenoemde compatibiliteitsweergave aanvinken. Heeft u dit gedaan, dan krijgt u de volgende waarschuwing: 'Als u deze webpagina opnieuw wilt weergeven, dient de eerder opgegeven informatie opnieuw te worden verzonden. Als u een betaling deed, dient u op Annuleren te klikken om een dubbele transactie te voorkomen. Klik anders op Opnieuw om de webpagina opnieuw weer te geven.' U klikt dan op 'Opnieuw'. Ik ga er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Was helaas ook niet de oplossing. De TomTom aangezet om de coördinaten dan maar los in te tikken. Helaas kun je die niet los ingeven en getallen wijken af met coördinaat gegevens die wel al naast het veld staat waar het kaartje had moeten staan, je moet het dus beslist op de kaart aanklikken. Heb op goed geluk ergens op het veld geklikt en op OK geklikt. Nu maar hopen dat de mast/antenne goed terecht is gekomen en anders moeten de buren maar even "wennen" aan een antenne in voor-/achtertuin/op woning/garage of midden op de weg :lol:

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#603 Bericht door PD0MV »

PD0DMA schreef:Het is ook wat jammer dat je haast niet goed je locatie kunt ingeven. Heb het met de browsers Opera en IE8 geprobeerd. Inloggen met DigID, je gegevens wijzigen: de adresgegevens had ik al ingevuld, je moet dan op de kaart aangeven waar je mast/antenne staat. Echter krijg geen kaart te zien, alleen een veld met dezelfde kleur als de kleur van de AT site. Als ik op dat veld klik veranderen wel de coördinaten in de teller die ook in beeld staat. Ben er een kwartier mee bezig geweest. Mailtje naar de AT helpdesk met (vlot) antwoord:

In antwoord op uw email van 30 april 2011 het volgende:
Als u gebruik maakt van Internet Explorer 8 dan kan het voorkomen dat de kaart buiten het kader wordt getoond. U kunt dan niet meer klikken om uw antenne te plaatsen. Om dit op te lossen moet u in de menubalk onder "extra" de zogenoemde compatibiliteitsweergave aanvinken. Heeft u dit gedaan, dan krijgt u de volgende waarschuwing: 'Als u deze webpagina opnieuw wilt weergeven, dient de eerder opgegeven informatie opnieuw te worden verzonden. Als u een betaling deed, dient u op Annuleren te klikken om een dubbele transactie te voorkomen. Klik anders op Opnieuw om de webpagina opnieuw weer te geven.' U klikt dan op 'Opnieuw'. Ik ga er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Was helaas ook niet de oplossing. De TomTom aangezet om de coördinaten dan maar los in te tikken. Helaas kun je die niet los ingeven en getallen wijken af met coördinaat gegevens die wel al naast het veld staat waar het kaartje had moeten staan, je moet het dus beslist op de kaart aanklikken. Heb op goed geluk ergens op het veld geklikt en op OK geklikt. Nu maar hopen dat de mast/antenne goed terecht is gekomen en anders moeten de buren maar even "wennen" aan een antenne in voor-/achtertuin/op woning/garage of midden op de weg :lol:


Jij snapt het :lol: :mrgreen:

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#604 Bericht door PA2EFR »

Maar toch: je woont in Nederland en je moet je antenne registreren, wegenbelasting betalen, je wrackvandemaand ter APK zenden. Ook dient je hond op de daartoe bestemde plek te kakken.
Doe je dat niet dan kun je verwachten dat "in naam der koningin" op je stoep komt te staan.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#605 Bericht door PD0MV »

PA2EFR schreef:Maar toch: je woont in Nederland en je moet je antenne registreren, wegenbelasting betalen, je wrackvandemaand ter APK zenden. Ook dient je hond op de daartoe bestemde plek te kakken.
Doe je dat niet dan kun je verwachten dat "in naam der koningin" op je stoep komt te staan.

Ja klopt ook. :mrgreen:


ik schaam me diep, als nederlandse burger.

waar gaat dit heen, met dit kleine @#$%&^# kikker landje
scrambled
Ik ben ook maar een mens :wink:

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#606 Bericht door andre »

PA2EFR schreef:Maar toch: je woont in Nederland en je moet je antenne registreren, wegenbelasting betalen, je wrackvandemaand ter APK zenden. Ook dient je hond op de daartoe bestemde plek te kakken.
Doe je dat niet dan kun je verwachten dat "in naam der koningin" op je stoep komt te staan.
Als ik nu jou vergelijkingen eens ter hand neem kom ik tot het volgende:
wegenbelasting: is een belasting die in basis is voor het onderhoud van onze infrastructuur en algemene middelen.
APK: Het voorkomen dat we een "wrak van de dag" tegenkomen, in ieders belang.
Hondentoilet: om te voorkomen dit ik met mijn schoenen in de stront van een anders liefhebberij trap.

Al bovenstaande regels en belastingen gelden voor IEDEREEN! en heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

Kun jij dat ook zeggen voor bewuste registratie?

Ik denk dus dat jou vergelijking geheel mank loopt.


En nu moet ik de keuken in want we gaan vandaag barbecueën.. off...moet ik dat eerst ergens registreren? want de buurt he...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#607 Bericht door PD0MV »

andre schreef:
PA2EFR schreef:Maar toch: je woont in Nederland en je moet je antenne registreren, wegenbelasting betalen, je wrackvandemaand ter APK zenden. Ook dient je hond op de daartoe bestemde plek te kakken.
Doe je dat niet dan kun je verwachten dat "in naam der koningin" op je stoep komt te staan.
Als ik nu jou vergelijkingen eens ter hand neem kom ik tot het volgende:
wegenbelasting: is een belasting die in basis is voor het onderhoud van onze infrastructuur en algemene middelen.
APK: Het voorkomen dat we een "wrak van de dag" tegenkomen, in ieders belang.
Hondentoilet: om te voorkomen dit ik met mijn schoenen in de stront van een anders liefhebberij trap.

Al bovenstaande regels en belastingen gelden voor IEDEREEN! en heeft eigenlijk alleen maar voordelen.

Kun jij dat ook zeggen voor bewuste registratie?

Ik denk dus dat jou vergelijking geheel mank loopt.


En nu moet ik de keuken in want we gaan vandaag barbecueën.. off...moet ik dat eerst ergens registreren? want de buurt he...
voor iedereen klopt geen hout van:
paarden scheiten ook op straat en dat wordt niet opgeruimd en ook niet beboet als ze het laten liggen. :twisted:

dus er zijn wetten en regels maar 1/3 van die regels en wetten word maar nageleefd, de rest niet
Ik ben ook maar een mens :wink:

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#608 Bericht door Marco »

andre schreef:Mogelijk dat er mensen zijn die gister het programma Zembla hebben gevolgd?

Ging over de overheidsdienst die VERPLICHT was om vanuit Europa de ARBO wetgeving te controleren binnen Nederland.
Deze verplichte inspectiedienst is wordt nu voor een groot deel weg bezuinigd. Het resultaat is dat Nederland zich daarmee degradeert naar een ontwikkelingsland, en bovendien de Europese regelgeving daarmee aan de laars lapt.

Er dient bij deze dienst per 10.000 werkenden 1 inspecteur te zijn voor controlerende werkzaamheden bij bedrijven. Bij de nieuwe bezuiniging gaat dat naar 1 op de 32.000!! Komt er op neer dat je dan eens in de dertig jaar aan de beurt bent voor een mogelijke inspectie.

Dit teruggekoppeld naar de registratie....Wie gaat er controleren dat het data bestand schoon, en up to date blijft????
Deze regeling is, los van het mijns inziens illegale karakter, gedoemd te mislukken..

En dan maar even uitrekenen wat het dan inmiddels heeft gekost.....

Daarom. Dood en dood zonde. ze kunnen zich beter bezig houden met nuttige zaken.
Want men is steeds meer de rol aan het omdraaien. Vroeger wat de zendamateur beschermd.
Nu is het compleet andersom.

Zie er nog van komen dat het weer het bekende 27mc gehalte krijgt. voor 30 euro een jaartje zenden. Af te halen bij de bruna!

Theo

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#609 Bericht door Theo »

De brief met de aanzegging om de antenne gegevens aan te leveren is hier klikerdeklik te vinden.
Op een piraten site :mrgreen:

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#610 Bericht door andre »

marco schreef:
Daarom. Dood en dood zonde. ze kunnen zich beter bezig houden met nuttige zaken.
Want men is steeds meer de rol aan het omdraaien. Vroeger wat de zendamateur beschermd.
Nu is het compleet andersom.

Zie er nog van komen dat het weer het bekende 27mc gehalte krijgt. voor 30 euro een jaartje zenden. Af te halen bij de bruna!
Marco, ik denk zelf dat het anders is. Nu ben ik van nature geen "doemdenker", maar ik denk zelf dat op de lange termijn de zendamateur alleen in de geschiedenis boekjes nog voorkomen. Het zal mijn en jou tijd nog wel uitdienen maar het is nu eenmaal zo dat frequentie ruimte duur wordt betaald. Als je maar voldoende hindernissen opwerpt neemt de animo vanzelf af. Dat zal niet de komende 10 jaar al zijn, maar ik denk dat zachtjes aan de meest populaire amateur banden zodanig worden "vervuild" met allerhande UMTS/GPS/ NETWERKTOEPASSINGEN ed, dat deze banden onwerkbaar worden. Voorbeelden te over.

Nu wil ik niet direct zeggen dat het register daar dan medeschuldig aan is, maar ik vind het wel een teken aan de wand.


Bescherming waar jij op doelt is er natuurlijk al lang niet meer. De commercie levert nu eenmaal héééél veel eurotjes op voor de staatskas, daaraan is een zendamateur volledig ondergeschikt.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#611 Bericht door pe5ed »

Theo schreef:De brief met de aanzegging om de antenne gegevens aan te leveren is hier klikerdeklik te vinden.
Op een piraten site :mrgreen:
Kijk aan, de link naar het register begint wellicht nu een beetje te dagen ?
(niet alleen voor Theo, denk ik zo, of wellicht juist niet zelfs)

PD0DMA
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 aug 2009, 21:13
Roepletters: PA3QRT

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#612 Bericht door PD0DMA »

Theo schreef:De brief met de aanzegging om de antenne gegevens aan te leveren is hier klikerdeklik te vinden.
Op een piraten site :mrgreen:
Kom op de homepage van deze klompendragers terecht, helaas geen brief te zien. Heb je niet een link rechtstreeks naar die eventuele sub pagina op die site?

Heb al wat gevonden geloof ik: http://www.haaksbergen.nl/Docs/Verorden ... eesten.pdf

Theo

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#613 Bericht door Theo »

PD0DMA schreef: Kom op de homepage van deze klompendragers terecht, helaas geen brief te zien.
Hoe kan dat dan?
Staat in de tekst, echt waar :D
Had je gedacht dat je zo maar een tekst zou zien?

PD0DMA
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 aug 2009, 21:13
Roepletters: PA3QRT

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#614 Bericht door PD0DMA »

Theo schreef:
PD0DMA schreef: Kom op de homepage van deze klompendragers terecht, helaas geen brief te zien.
Hoe kan dat dan?
Staat in de tekst, echt waar :D
Had je gedacht dat je zo maar een tekst zou zien?
Ja, eigenlijk wel, op de wijze van mijn link rechtstreeks in de/een brief.
Wil ook geen mierencopuleerder zijn maar je gaf dat ook wel een beeeetje aan met:
"De brief met de aanzegging om de antenne gegevens aan te leveren is hier klikerdeklik te vinden

Theo

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#615 Bericht door Theo »

En dan kom je op de site, waar diep linken niet op prijs gesteld wordt.
En dat respecteer ik dan maar.
Je ziet dan het verhaaltje staan, met de link er in.
Das toch voldoende?

Plaats reactie