VERPLICHT ANTENNEREGISTER

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#586 Bericht door PD0MV »

PE1DTQ schreef:Dat blijft ook zo volgens mij Mark, probeer maar eens op andere amateurs. Wat zou er ook bij moeten staan? De gebruikte frequenties en antennes daarvoor? Dan wordt het echt een rommeltje. Dat verandert tenslotte regelmatig bij menig amateur.

Privé gegevens als je naam of call mogen er weer niet instaan (gelukkig)

Gr. Willart

Ow naja , des te beter toch :wink:
dan weet ik iedergeval dat het zo blijft.

prettig weekend

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1245
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#587 Bericht door PE9ZZ »

Welaan. AT heeft me een vordering doen toekomen voor de antennegegevens. Het hoofd veiligheid, B.T. van Duijvenvoorde, vind zich bevoegd om mij een bestuurlijke boete en een last onder dwangsom op te leggen op basis van een aantal artikels in de telecomwet. Ik zie nog altijd het nut van deze registratie niet in maar ik ga mezelf wel effe beraden of ik dit het gezeik wel waard vind.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#588 Bericht door coolepascal »

Zie andere thread.
Ik vind ook dat ik jou mag beboeten voor het niet poetsen van mijn auto, maar ik zal weinig kans hebben je die boete met sucses af te dwingen.
Het is een hoop gebakken lucht.
Stuur gewoon een email met lat/long daarmee voldoe je aan je verplichting (hence ze weten toch waar je woont) en daarmee is agentschap telecom afgedekt.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#589 Bericht door Marco »

Wat ik laatst hoorde moet niet gekker worden.

Clubstation is vergeten de registratie van hun antenne te doen.
AT heeft continu de melding naar het verkeerde mail adres gestuurd. Dit werkte niet meer.

Hoe kan je het dan weten. Met een postduif???
Men veranderd wel eens van mail provider. Heeeeee!!!!

Men wilde bijna de call intrekken. Omdat er geen gehoor gegeven word aan hun opgelegde eis.
Wat zo tegenstrijdig is al de pest volgens de regels van de wet.

Maar blijkbaar mag dit. Gelijkheid is ook ver te zoeken. als we het ook over dit stukje hebben

Waar is hier de vrijheid van de burger. Waar is AT helemaal mee bezig. Zijn ze gek geworden.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#590 Bericht door PA2LAD »

Nee, het AT is niet gek en zal de email waarschijnlijk gestuurd hebben nadat op de normale post geen enkele reactie is gekomen. Voor die clubcall is iemand verantwoordelijk en als dat overgedragen wordt, zal je AT overeenkomstig de voorschriften daarvan in kennis moeten stellen zodat de registratie bijgewerkt kan worden. Dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn.
Verder is er zoveel gezegd en geschreven over het antenneregister dat je echt gisteren van een andere planeet gekomen moet zijn om niet te weten dat je die registratie moet uitvoeren.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#591 Bericht door PD0MV »

wat zonde, dat het zover moet komen, dat je licentie van een club station of what ever, op het spel moet komen te staan :|

Bel AT des noods op en geef het even door de lat en long.

Ik heb alles al doorgegeven tijdje terug, ik heb er zo goed als geen om kijken meer naar.

maar ik zelf vind, dat AT de gene tegemoet moet komen, om de antenne in het register te krijgen.

want het wordt ons als burger al lastig genoeg gemaakt.

van mij part, starten ze een nostalgische kaartenbak met alle gegevens van alle amateurs in nederland....

dan heb zij het zwart op wit, en zij wij administratief gedekt :mrgreen:

ben je al dat gezeik ook kwijt :) :D

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#592 Bericht door Steef »

Zo is het!

Niet een antenne registreren?
Registratie inleveren!

HEEEEELLLLLL logies.

Net als de antenne belasting die ze kunnen gaan heffen.
Wie praat luistert niet

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#593 Bericht door PD0MV »

Steef schreef:Zo is het!

Niet een antenne registreren?
Registratie inleveren!

HEEEEELLLLLL logies.

Net als de antenne belasting die ze kunnen gaan heffen.

antenne belasting, ja nog effe .
moet niet gekker worden :twisted:


hey jongens, maak een mechanische antenne, die uit het huis te schuiven is.

toch een antenne, en doen als of je geen antenne hebt :mrgreen:

schilt weer een hoop papiere rotzooi

metsel een grote rolmaat in je huis, als end fed. :mrgreen:

als AT komt rol je hem voordat hij er is in, is hij pleite rol je hem weer uit. :twisted:

ojee :lol: :mrgreen: ik breng ze op idee

en het is nog creatief ook :twisted: :twisted: :mrgreen:
Ik ben ook maar een mens :wink:

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#594 Bericht door lloyd »

Steef schreef:Zo is het!

Niet een antenne registreren?
Registratie inleveren!

HEEEEELLLLLL logies.
het heeft wel geholpen

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#595 Bericht door PD0MV »

Creatief :mrgreen:
op plaatje klikken dan vergroot het plaatje zich

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

andre
Berichten: 2480
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#596 Bericht door andre »

Er zijn klaarblijkelijk een heleboel zendamateurs die een, spreekwoordelijke, dikke <piep> krijgen als ze op een website een kruisje zien op de plek waar ze hun antennetje hebben mogen neerzetten....

Steef suggereerde al iets in die richting....Dit is nog maar het begin. Ether belasting, antenne belasting, dak belasting....enfin, we zien spoken..toch?

Maar laat een ding duidelijk zijn bij de overheid, niets is dat wat het lijkt.....!!!
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#597 Bericht door PA5COR »

Een antenne belasting zou in strijd zijn met het EVRM art 10 lid 1.
De overheid mag zich niet bemoeien met die antennes of het recht op vrije meningsuiting en vergaring , en belasting op de antennes zou dat rechtstreeks zijn.

Maar wij Nederlanders zijn gek op het verzinnen van ( vermeende) overheids inmenging in onze zaken, soms ook terecht.
:mrgreen:
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

henk2007
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 sep 2007, 20:12
Locatie: voerendaal

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#598 Bericht door henk2007 »

Ik snap het nog steeds niet, waarom eigenlijk. Vanwege de claimcultuur?
Dan zal omdat er geclaimd kan worden geclaimd worden, al is het maar om iemand dwars te zitten. Eventueel met behulp van de milieu maffia of andere (vies woord)
Ikzelf zette lang geleden een pylonenmast op bij ons nieuw gekochte huis. Dus nog geen enkele antenne er in, gewoon een kale mast.
Kwam al een buurvrouw van een paar huizen verder klagen over storing, was, nog wel in het analoge TV tijdperk. Man man is advocaat, zei ze en die vind wel een reden om je aan te klagen.
Gelukkig zijn ze vlug daarna verhuist. Verder nooit geen klachten gehoord van wie dan ook.
Trouwens, de maatregel zal wel weer overgaan, wie weet er nog dat op ieder apparaat een sticker moest zitten.
Ik weet nog dat ieder zelfgebouwd apparaat door de PTT gekeurd moest worden.
Dat was de enigste zinvolle maatregel in een (ver) verleden

andre
Berichten: 2480
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#599 Bericht door andre »

Mogelijk dat er mensen zijn die gister het programma Zembla hebben gevolgd?

Ging over de overheidsdienst die VERPLICHT was om vanuit Europa de ARBO wetgeving te controleren binnen Nederland.
Deze verplichte inspectiedienst is wordt nu voor een groot deel weg bezuinigd. Het resultaat is dat Nederland zich daarmee degradeert naar een ontwikkelingsland, en bovendien de Europese regelgeving daarmee aan de laars lapt.

Er dient bij deze dienst per 10.000 werkenden 1 inspecteur te zijn voor controlerende werkzaamheden bij bedrijven. Bij de nieuwe bezuiniging gaat dat naar 1 op de 32.000!! Komt er op neer dat je dan eens in de dertig jaar aan de beurt bent voor een mogelijke inspectie.

Dit teruggekoppeld naar de registratie....Wie gaat er controleren dat het data bestand schoon, en up to date blijft????
Deze regeling is, los van het mijns inziens illegale karakter, gedoemd te mislukken..

En dan maar even uitrekenen wat het dan inmiddels heeft gekost.....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: VERPLICHT ANTENNEREGISTER

#600 Bericht door Steef »

Juist!

Des te meer reden om aan te nemen dat het geld gaat kosten!

Ik heb het ook gezien.

Als je dan bedenkt dat er bij de provincies zo veel geld zit, dat je daarmee in een keer de staatsschuld kan aflossen, geeft je te denken toch?

Weet je nog, gebouw Raad van Staten? Kroonluchters 25 k stuk? Alles van graniet?
Wie praat luistert niet

Plaats reactie