hallo hallo hoe kan dit

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

hallo hallo hoe kan dit

#1 Bericht door pd0sbr »

Een piraat onder ons hij doe zich mooi voor maar onder tussen gebruik hij je call zie de volgen de links

https://www.hamqth.com/PA4HB
https://www.hamqth.com/PA4HB
https://www.youtube.com/watch?v=oscTOcFWQuY
hoe kan dit meneer PD7HB dat is jou call niet PA4HB
tik de call maar in op google onze Henk kom je overal tegen met de call PA4HB maar deze call is helemaal niet van hem kijk maar op QRZ

pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: hallo hallo hoe kan dit

#2 Bericht door pd0sbr »


pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: hallo hallo hoe kan dit

#3 Bericht door pd0sbr »


pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: hallo hallo hoe kan dit

#4 Bericht door pd0sbr »

Bericht door bupozaanstad » vr 10 dec 2010, 9:35

Ik dan ook maar :D

PA4HB zowel thuis als met de vakantie Kenwood TM-733 en een Yaesu FT-450 met ingebouwde AT die mij heel slecht bevalt en daarom nu een AT-897 van LDG aan de set bevestigd. Voor de mede amateurs die eventueel ook een FT-450 in bezit hebben en een LDG tuner willen aanschaffen koop niet de YT-450 van LDG maar de veel goedkopere AT-897 deze werkt perfect met de set en de voeding voor de tuner loopt gewoon via het CAT kabeltje. Vragen over deze combi beantwoord ik graag.

Vakantie antenne: 1:9 UNUN met 15.50 meter draad voor HF en een Diamond sprietje voor 2 / 70

Basis antenne's: Voor HF, omgebouwde Sirio 827 vertical, werkt van 10 t/m 40 meter, ook 6 meter is hier goed mee te werken. Een 1:9 UNUN met 15.50 meter draad en een dipool van 2 X 20 meter gevoed met 14 meter 450 Ohm voedingslijn, beide werken perfect van 10 t/m 160 meter.

Voor VHF/UHF een onbekend type van Sirio van 2,30 lang
Omhoog


jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: hallo hallo hoe kan dit

#6 Bericht door jan58 »

Weer een nieuw topic over een onderwerp wat je vorig jaar ook al hebt aangekaart?
Als het je zo hoog zit waarom geen bericht naar het AT ?


Gr Jan

pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: hallo hallo hoe kan dit

#7 Bericht door pd0sbr »

Dit is allemaal al gebeurt Jan
bij het AT en heb aangifte gedaan maar de man mag best weten dat hij fout is en wil er in de toekomst anderen waarschuwen .

En pa4hb zit er elke dag mee word bij elke QSO Henk gemoed en moet elke keer uit leggen dat dat een piraat was

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: hallo hallo hoe kan dit

#8 Bericht door PE2AAB »

Tsja. De roepletters zijn uitgegeven dus het is misbruik van andermans callsign. Al eens geprobeerd om die beste man zélf het AT op de hoogte te laten stellen van het misbruik van zijn roepletters?
CE31A613-8AE4-4599-9E5B-25286A2960E5.jpeg
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd0sbr
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013, 23:17

Re: hallo hallo hoe kan dit

#9 Bericht door pd0sbr »

Ik zal deze week alle mail hier ook neer zetten .Ik heb hem fatsoenlijk gevraagd om al waar hij met de call zich heeft in gelogd dit te verwijderen heb hem hier voor 3 maand de tijd geheven maar hij doe net dan zijn neus bloed .Alles staan gewoon nog op het net ook de filmpjes

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: hallo hallo hoe kan dit

#10 Bericht door PE2AAB »

pd0sbr schreef:Ik zal deze week alle mail hier ook neer zetten .Ik heb hem fatsoenlijk gevraagd om al waar hij met de call zich heeft in gelogd dit te verwijderen heb hem hier voor 3 maand de tijd geheven maar hij doe net dan zijn neus bloed .Alles staan gewoon nog op het net ook de filmpjes
Dat lijkt me minder verstandig. Dit levert je wellicht een ban op omdat je de forum regels overtreedt. Ik snap de fustratie maar hier de vuile was buitenhangen is niet de weg. Melden bij AT wel. Dat heb je gedaan dus wellicht nog een keer vragen naar de status?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: hallo hallo hoe kan dit

#11 Bericht door PA0BAK »

PA8MC schreef: Is wel tof zo'n zelfbenoemde hulp-sheriff.
Nee, dat is een morele burgerplicht, gewoon wetsovertreders aanspreken op hun gedrag.
De overheid ziet dit graag, want bij meer sociale controle hebben zij minder te handhaven.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

-Verwijderd account

Re: hallo hallo hoe kan dit

#12 Bericht door -Verwijderd account »

Eigenlijk niets nieuws, piraten zijn er altijd al geweest. Ook het gebruik van andermans roepletters.
Zo ook de mijne. Ik ben niet actief op HF en ook nooit actief geweest op HF, maar er komen wel QSL-kaarten voor mij voor gemaakte verbindingen op HF..... rara hoe kan dit?

IK maak me er niet druk over. Hier valt helaas weinig tot niets aan te doen.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: hallo hallo hoe kan dit

#13 Bericht door PA3DJS »

PE2CH schreef:Eigenlijk niets nieuws, piraten zijn er altijd al geweest. Ook het gebruik van andermans roepletters.
Zo ook de mijne. Ik ben niet actief op HF en ook nooit actief geweest op HF, maar er komen wel QSL-kaarten voor mij voor gemaakte verbindingen op HF..... rara hoe kan dit?

IK maak me er niet druk over. Hier valt helaas weinig tot niets aan te doen.
Dit is mij ook overkomen een jaar of 20 terug. Ik werd door een QSL manager gebeld dat er kaarten voor mij lagen. Het wordt wel vervelend als je aangesproken wordt op je gedrag op HF, terwijl je er niet opgezeten hebt. Het doet mij een beetje denken aan identiteitsfraude.

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: hallo hallo hoe kan dit

#14 Bericht door PA8MC »

pa0bak schreef:
PA8MC schreef: Is wel tof zo'n zelfbenoemde hulp-sheriff.
Nee, dat is een morele burgerplicht, gewoon wetsovertreders aanspreken op hun gedrag.
Anoniem mensen aan de schandpaal nagelen is een "morele burgerplicht" bij jullie? En deze volksrechter, pd0sbr, die naar qrz.com verwijst om zijn beschuldigingen te staven staat er zelf niet in met zijn gegevens. Raar volkje!

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: hallo hallo hoe kan dit

#15 Bericht door Radioot »

De echte pa4hb heet Harry.

Plaats reactie