Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#16 Bericht door PA4WK »

Hallo Joop,
even voor de duidelijkheid als je wilt dat er iemand met een stand op die beurs komt te staan moet je ophouden met zeiken en er iets aan gaan doen.
Verzamel een aantal mensen om je heen en doe wat!!!!
Dat is de boodschap die niet alleen ik maar anderen op dit forum je mee willen geven, en als je het alleen maar zoals je aangeeft mee wilt geven wat is daar dan de toegevoegde waarde van?
Groet en succes met organiseren.
Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

joop220
Berichten: 204
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:43

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#17 Bericht door joop220 »

Nou ik blijf het een gemiste kans vinden .
Om deze hobby te promoten.
Kennelijk ben ik van de weinigen die dat op valt .
Maar laat zo maar . :shock:

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#18 Bericht door PD0JSB »

het missen van radio amateurs op een beurs valt wel op , herhaalde vragen hier in dit topic die onbeantwoord blijven vallen niet op , vreemd, vreemd , vreemd !!!! :evil: :evil: :evil:
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#19 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PD0JSB schreef:het missen van radio amateurs op een beurs valt wel op , herhaalde vragen hier in dit topic die onbeantwoord blijven vallen niet op , vreemd, vreemd , vreemd !!!! :evil: :evil: :evil:


Jan, je onderschrift geeft een goede indicatie over levenswijsheid en leefwijze. Het oog ziet altijd van zich af tenzij...
Waarom mag de topic starter zijn mening niet ventileren.
Dat doe jij toch ook?

73

Robert

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#20 Bericht door PD0JSB »

natuurlijk mag hij zijn mening ventileren , graag zelfs , ik probeer hem alleen maar te begrijpen , nu is de vraag, een jaarlijks terug kerende klaagzang, waar best ook wat voor te zeggen is , ik heb ook al gewezen op verenigingen ,en mogelijk heden om vooraf te promoten , het is de bedoeling de hobby te promoten , niet om iemand af te breken ,, en antwoorden mag in het topic , maar mag ook in een PB als hij dat makkelijker vind , niemand hoeft aan zoiets een rotgevoel over te houden
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#21 Bericht door PC1TK »

Een hobby beurs in leeuwarden .. Ga weg je meent het ...
We hadden er voorig week ook een in Winschoten ..
Beide Pekela's ,Scheemda ,Veendam, Stadskanaal, Heiligerlee Groningen.. enz enz enz ...alle maal hebben ze hobby markten en of beurzen .
Ik kom er bijna niet als bezoeker en zeker niet als deelnemer .
Te veel te vaak ik heb het wel gehad ..

Ik zie het al voor me ..
Kunne we ook een plaatje aan vragen … braky braky …. de heeeeeeele dag door .
Nou wat heb ik een zin om daar aan deel te nemen .. :?
Na ja volgen jaar zou er dan ene Joop langs komen met de opmerking , ja vorig jaar waren jullie er niet en jaar daar voor ook niet .
Je kan het haast niet afwachten .. en dat jaar naar jaar horen dat we der niet in 2018 17 en 16 waren .
Vrijwilligers ???


Wellicht heel dom van mij .. Maar elk jaar zijn er twee Amateurbeurzen in Friesland ..
Als jij zo graag zendamateurs wil ontmoeten ga je dan niet naar de verkeerde plek ?


Zoek eens een lijst van Radiobeurzen .. zijn er toch best wel genoeg van in Nederland .
Zwolle ?? Niet zo lang terug ?? .. En wat denk je wat daar nou veel rond loopt en deel neemt ?
Zendamateurs .. ja echt ik verzin het niet ..


Ja kom der maar eens op .. En veel van die beurzen waren een jaar der voor er ook al , en jaar daar voor ook al .. en jhaa ..jaar daar voor ook al .

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#22 Bericht door PA3OZB »

joop220 schreef:Nou ik klaag niet hoor.
Meld het alleen maar even .
Hoop dat ik mensen wakker schud voor volgen jaar .
Zou mooi wezen dat er dan wel iets georganiseerd wordt .
Ben benieuwd volgend jaar :?:

Ja, afwachten maar. Echter als je het al een aantal jaren constateert ga er dan zelf staan met een aantal medeamateurs.

Het is in mijn ogen wel de makkelijkste manier om aangegeven dat een ander het moet doen. En dan vervolgens zelf achter over te gaan hangen in je stoel.
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#23 Bericht door pe1cmo »

Een paar jaar terug stond mijn vrouw daar, koste een paar honderd euro, eens maar nooit meer. (ik dacht 350)
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

joop220
Berichten: 204
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:43

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#24 Bericht door joop220 »

PC1TK schreef:Een hobby beurs in leeuwarden .. Ga weg je meent het ...
We hadden er voorig week ook een in Winschoten ..
Beide Pekela's ,Scheemda ,Veendam, Stadskanaal, Heiligerlee Groningen.. enz enz enz ...alle maal hebben ze hobby markten en of beurzen .
Ik kom er bijna niet als bezoeker en zeker niet als deelnemer .
Te veel te vaak ik heb het wel gehad ..

Ik zie het al voor me ..
Kunne we ook een plaatje aan vragen … braky braky …. de heeeeeeele dag door .
Nou wat heb ik een zin om daar aan deel te nemen .. :?
Na ja volgen jaar zou er dan ene Joop langs komen met de opmerking , ja vorig jaar waren jullie er niet en jaar daar voor ook niet .
Je kan het haast niet afwachten .. en dat jaar naar jaar horen dat we der niet in 2018 17 en 16 waren .
Vrijwilligers ???


Wellicht heel dom van mij .. Maar elk jaar zijn er twee Amateurbeurzen in Friesland ..
Als jij zo graag zendamateurs wil ontmoeten ga je dan niet naar de verkeerde plek ?


Zoek eens een lijst van Radiobeurzen .. zijn er toch best wel genoeg van in Nederland .
Zwolle ?? Niet zo lang terug ?? .. En wat denk je wat daar nou veel rond loopt en deel neemt ?
Zendamateurs .. ja echt ik verzin het niet ..


Ja kom der maar eens op .. En veel van die beurzen waren een jaar der voor er ook al , en jaar daar voor ook al .. en jhaa ..jaar daar voor ook al .
sorry hoor maar in leeuwarden is de grootste van noord Nederland .
en gaat mij voor al om de jeugd er bij te betrekken .
op radio beurzen komen deze mensen vaak niet .
maar laat zo maar :?

joop220
Berichten: 204
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:43

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#25 Bericht door joop220 »

O ja deze hobby beurs is de grootste van noord Nederland
4 grote hallen .
En wat breaky breaky aan gaat een mooi manier .
Om uit te legen dat dit geen 27 mc of piraten zijn
Nou zo maar :? :?

PA5BUK
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 dec 2011, 18:33
Roepletters: PA5BUK
Contacteer:

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#26 Bericht door PA5BUK »

joop220 schreef:O ja deze hobby beurs is de grootste van noord Nederland
4 grote hallen .
En wat breaky breaky aan gaat een mooi manier .
Om uit te legen dat dit geen 27 mc of piraten zijn
Nou zo maar :? :?
Joop, je bent nu drie maal naar die hobbybeurs geweest in Leeuwarden, en je betreurt het dat er geen stand is van radioamateurs. Zoals jij het nu brengt komt het over alsof jij verwacht dat iemand anders nu meteen opspringt om volgend jaar daar te gaan staan. Je zou niet mogen verwachten dat anderen meteen initiatief gaan tonen nadat jij hebt gezegd dat je het een gemiste kans vindt dat er niemand was om onze hobby te promoten.

Als je wilt dat er volgend jaar wel mensen onze hobby vertegenwoordigen, dan kun je het beste daar zelf het voortouw in nemen. Dit hoef je natuurlijk niet helemaal alleen te doen; je kunt altijd proberen medestanders te vinden bij VERON, VRZA, of zelfs de FRAG. Maar verwacht niet dat andere mensen dit voor je gaan oppakken.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#27 Bericht door PC1TK »

"
sorry hoor maar in leeuwarden is de grootste van noord Nederland .
en gaat mij voor al om de jeugd er bij te betrekken .
op radio beurzen komen deze mensen vaak niet .
maar laat zo maar "


De grootste? zo toe maar .. laat ik dat nu ook gelezen hebben van Veendam …
Wat zal ook daar een jeugd gelopen hebben . Ik zag de foto's …. hoorde het nog eens dit jaar we zijn de grootse van ?? ..

Om de jeugd er bij te betrekken ga je naar de zo veelste "grootse" hobby beurs van de regio .
Ja die verzin ik ECHT niet ..
Staan die der dan zo bekend om jeugd aan te trekken ??
Mijn ouders waren ook gek op zulke dingen .. anno de 80 en 90 jaren gingen ze graag zo wat bezoeken .
O jo en ik VOND dat leuk..... Mijn maatjes waren ook stink jaloers dat ik daar heen ging .
Hou op man ………
Plannen uiten prima hoor ! Maar beginnen met een wijzende vinger terwijl ik nog steeds niet weet wat je dan zelf allemaal doet ?

Maar in een steeds terug komende zin denk ik jou te herkennen .. "laat zo maar"
Want dat is dan toch iets wat je zelf al jaren doet ... je laat het voor wat het is .. Blijft klagen dat "WE" der niet waren ..
Terwijl je zelf der niet wil staan .. Wat zal je boos op je zelf zijn elk jaar .. Weer die gemiste kans ..


Ik zag een gemiste kans voorig jaar .. en dit jaar stond ik daar samen met mijn maat en de Veron !
Zo doe je dat !! Als ik het zelf niet wil doen , ga ik het een ander niet verwijten.. maar goed dat is mijn afwijking .
En ik ik laat dat zekker zo ...

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#28 Bericht door PD0JSB »

Joop als het er om gaat jeugd er bij te betrekken , dan lijkt mij JOTA het mooiste evenement .
Het is gratis toegankelijk ,met leeftijd genootjes, met uitgebreide uitleg en discipline, en het is actief beleven voor jeugd, heb je dat al eens beleefd ? ( tevens meteen een waarschuwing , het is een verslavend virus !) kijk eens op de kaart daar is jou omgeving nog best wat groei ruimte http://www.pa6shb.nl/jota_deelnemers_map.htm
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#29 Bericht door PC1TK »

joop220 schreef:O ja deze hobby beurs is de grootste van noord Nederland
4 grote hallen .
En wat breaky breaky aan gaat een mooi manier .
Om uit te legen dat dit geen 27 mc of piraten zijn
Nou zo maar :? :?



Weer een boel lucht maar geen daden ... GA DAT DAN DOEN ......
Kan je mijn ervaringen daar over wel vertellen .. maar ervaar dat dan eens zelf .
Trek je kop uit de wolken !! En kom terug op aarde ..... waar dat voor jou dan ook mag zijn .

Je krijgt het eene naar het ander verwijt dat je zelf NIKS wil doen ..
Ga nou eerst een bewijzen dat we dat allemaal mis hebben.

joop220
Berichten: 204
Lid geworden op: 10 nov 2012, 19:43

Re: Weer geen zendamateurs op de hobby beurs in leeuwarden

#30 Bericht door joop220 »

PC1TK schreef:"
sorry hoor maar in leeuwarden is de grootste van noord Nederland .
en gaat mij voor al om de jeugd er bij te betrekken .
op radio beurzen komen deze mensen vaak niet .
maar laat zo maar "


De grootste? zo toe maar .. laat ik dat nu ook gelezen hebben van Veendam …
Wat zal ook daar een jeugd gelopen hebben . Ik zag de foto's …. hoorde het nog eens dit jaar we zijn de grootse van ?? ..

Om de jeugd er bij te betrekken ga je naar de zo veelste "grootse" hobby beurs van de regio .
Ja die verzin ik ECHT niet ..
Staan die der dan zo bekend om jeugd aan te trekken ??
Mijn ouders waren ook gek op zulke dingen .. anno de 80 en 90 jaren gingen ze graag zo wat bezoeken .
O jo en ik VOND dat leuk..... Mijn maatjes waren ook stink jaloers dat ik daar heen ging .
Hou op man ………
Plannen uiten prima hoor ! Maar beginnen met een wijzende vinger terwijl ik nog steeds niet weet wat je dan zelf allemaal doet ?

Maar in een steeds terug komende zin denk ik jou te herkennen .. "laat zo maar"
Want dat is dan toch iets wat je zelf al jaren doet ... je laat het voor wat het is .. Blijft klagen dat "WE" der niet waren ..
Terwijl je zelf der niet wil staan .. Wat zal je boos op je zelf zijn elk jaar .. Weer die gemiste kans ..


Ik zag een gemiste kans voorig jaar .. en dit jaar stond ik daar samen met mijn maat en de Veron !
Zo doe je dat !! Als ik het zelf niet wil d

oen , ga ik het een ander niet verwijten.. maar goed dat is mijn afwijking .
En ik ik laat dat zekker zo ...

Zou zeggen leer eerst maar is lezen .
Ik verwijt helemaal niks
Was gewoon maar een idee
En die andere meneer bedankt voor de link .
Nou zo maar :lol: 8) dit was mijn laatste reactie .
Misschien volgend jaar weer :mrgreen:

Gesloten