PA0FRI schreef:
Overigens wordt een call het vervolg aan één persoon verbonden, zodat het eenmalig toegewezen wordt. Vreemd is dat in hetzelfde epistel staat dat maximaal twee keer per jaar de call gewijzigd kan worden.
Dat was in het verleden ook al zo. Toen ik destijds de registratie stopzette heb ik daar nog voor de zekerheid naar gevraagd en een bevestigend antwoord gekregen.
En inderdaad, na 20 jaar inactiviteit was mijn oude call nog steeds bewaard. Zelfs mijn adresgegevens etc. hadden ze nog keurig.
Wat mij verbaast is dat aan PA0 een soort status lijkt te kleven. Dat was rond 1980 ook al zo. Wat maakt het mij nu uit of het PA0 of PA3 is?
Het enige wat ik wel jammer vind is dat je straks een PA0 kunt tegenkomen zonder cw-aantekening.
PA0FRI schreef:
Vreemd is dat in hetzelfde epistel staat dat maximaal twee keer per jaar de call gewijzigd kan worden.
Volgens de tekst .. "De registratiehouder kan de identificatie wijzigen naar een eerder aan hem/haar toegewezen identificatie, tenzij deze identificatie conform de vóór 9 januari 2018 geldende wijze van uitgifte was vrijgegeven en inmiddels aan een ander is toegewezen"
Als je dat letterlijk neemt kun je dus calls verzamelen, wat inderdaad wat raar overkomt.
http://www.pa3cqn.nl_______________________________________________