Graag aandacht voor het volgende bericht.

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#61 Bericht door SWL nl 5321 »

pg3r schreef:
SWL NL 5321 schreef:Des orientatie
Nee, desoriëntatie. Afgeleid worden, op welke manier dan ook tijdens het besturen van een voertuig of vliegtuig kan vervelende consequenties hebben.


:lol:
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#62 Bericht door PA3DJS »

Zo, deze draad doorgelezen te hebben samen met mijn eigen ervaring met communicatie in de auto kom ik tot volgende conclusie:

Als je je blik van de weg moet richten (dus bijv: dat interactieve on-board systeem gebruiken, je gevallen GSM/peuk/dropje/etc zoeken, klodder slijm opvegen na flinke hoestbui, appen, telefoonnummers zoeken, shift goed zetten, reverse knopje zoeken, etc) lijkt de kans op bermmaaien of je voorganger kussen het grootst.

Het indrukken van een microfoon (eventueel PTT on/off op vaste plek) en wat slap lullen, lijkt slecht geringe verhoging van de maai- /kuskans te geven.

Gokje:
ik denk dat de kans op bermmaaien en autokussen t.g.v. indutten sterk afneemt als je zit te QSO'en via je TRX! Netto zou de kans op ongewenst maai- en kuswerk door het gebruik van je TRX wel eens af kunnen nemen! Met gebruik van de TRX bedoel ik niet tijdens het rijden instellingen op de TRX doen. Ik ben wel eens op SSB uitgekomen vanuit de auto, maar stilstaand, of de bijrijder bedient de knoppen. Het bedienen van een SSB TRX vraagt voor mij teveel geestelijke resources.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#63 Bericht door PE1PQX »

Als het puur om de 'aandacht bij het verkeer houden' gaat, zouden ze wat mij betreft alle reclame-uitingen langs welke weg dan ook moeten verbieden.
Dan heb ik het o.a. over die mega-reclamezuilen (De snack-schuur met die clowneske M heeft ze bij vrijwel iedere filiaal staan, net als dat Zweedse blauw-gele bedrijf die ze mogelijk nog groter heeft)
De reclame borden om lantaarnpalen (dan vaak 3 of meer achter elkaar), verlichte dingen aan diezelfde lantaarnpalen (Jumbo heeft daar ook een handje van).... WEG MET DIE ROMMEL; ZIJN AANDACHTTREKKERS!

Zo kun je nog meer dingen verzinnen die de aandacht bij het besturen van een auto/motorfiets verminderen, maar waar we het eigenlijk wel allemaal over eens zijn is dat appen en bellen (hand-held) not-done is bij het rijden in het verkeer.

Of er een verbod komt op hand-held een QSO voeren durf ik niet te voorspellen, maar of en hoe het wettelijk te handhaven is....?

De tijd zal het wel leren...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#64 Bericht door Adrian_ »


Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#65 Bericht door PA3DAT »

Moet kunnen, zegt de xyl.
Maar filmen achter het stuur, is dát nou wel zo veilig? :shock:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: Graag aandacht voor het volgende bericht.

#66 Bericht door Adrian_ »

Dat is voor de nabestaanden.

Plaats reactie