Kosten registratie speciale roepletters €0.25

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#16 Bericht door PA0ETE »

Ach als Voorzitter nou zo graag wil...

Zendamateur kent een heel platte organisatie. Niemand is méér gelijk dan iemand anders. Dus niet zoals bij het communisme dat iedereen volkomen gelijk is aan elkaar, en de politburoleden iets meer gelijk dan de rest :-)

Voorzitter van de VERON is toch Remy?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#17 Bericht door PA0ETE »

SGIW schreef:
ps PB0AOK....IS vz van de Veron.
Of bedoel je soms dat Bram hier niet onder zijn eigen call zit? Dat zou hij vast niet doen.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#18 Bericht door PA3BAS »

PA0ETE schreef:
SGIW schreef:
ps PB0AOK....IS vz van de Veron.
Of bedoel je soms dat Bram hier niet onder zijn eigen call zit? Dat zou hij vast niet doen.

Kijk maar eens in z'n profiel.
.... But will it blend?

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#19 Bericht door SWL nl 5321 »

PA0ETE schreef:
SGIW schreef:
ps PB0AOK....IS vz van de Veron.
Of bedoel je soms dat Bram hier niet onder zijn eigen call zit? Dat zou hij vast niet doen.

out off topic :roll:


Correct johnp.........

De persoon die onder voorzitter zijn inbreng heeft gedeeld is B. zoals door u wordt gesteld

Inderdaad zelfs in diens profiel @bas

Remy is echt niet alleen in de platte organisatie binnen de Veron.

Een goede kijk op de juiste strekking van mijn opmerking kan verhelderende blikken genereren

Herziening van Uw gedachten en reactie lijken mij niet overdadig

73

Robert

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#20 Bericht door pa1bvm »

Remy ????
dat is toch dat jochie uit " Alleen op de wereld " ???

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#21 Bericht door johnvdpas »

Eerlijk is eerlijk, AT kan niets doen aan die 31 euro, deze zijn opgelegd door de overheid. Zo van waar kunnen we op bezuinigen, klaar.
Wat wel een taak is, is duidelijkheid. Wat je zegt, eerst zeggen jongens registratie of vergunning het is in the name, en daarbij is het nu gratis omdat de overheid niet overal meer kosten op wil leggen. Of iets in die trant, in elk geval een reden die haaks staat met de reden welke nu gegeven wordt. Kan AT daar iets aan doen, nee. Dit is politiek, en dat wisselt. Dus dat is dan jammer maar gewoon betalen.

Waar ze wel wat aan kunnen doen is eerst zeggen jongens maakt niet uit, registratie terwijl toen al duidelijk was dat het in de toekomst wel ging uitmaken. Of neem nu zonder af te dwalen de N amateurs. Met hun 40 meter band uitbreiding. Eerst krijg je een positief verhaal, dat ze dat ook wel zien aangaande het bandenplan, en als je nu het amateuroverleg leest 1.5 jaar later dan denk je, trek je conclusie N amateur, ze hebben er totaal geen zin in. Geen prioriteiten bla bla. Geen capaciteit, en die we hebben zetten we daar niet voorin. (Vrij vertaalt, die uitbreiding komt er niet) Alleen een onderzoek waaruit blijkt dat de verschillen voor novice groot zijn. Ja dat weet iedereen. Mijn punt is, als je dan zo aanvraag krijgt waarvan je denkt, dat past niet in ons straatje zeg dat dan gelijk. Je kunt toch ook meteen zeggen hoe het zit. Je hoeft er toch niet om heen te draaien? Ja een registratie is een vermindering van rechten, en ja dat maakt uit. En nee we hebben weinig behoefte om na te denken over een uitbreiding van N amateurs. Kunnen beter voor F opgaan, dat zien wij veel liever bij AT. Nu klaar. Zullen de amateurverenigingen niet leuk vinden, maar als dat het uiteindelijke antwoord toch wordt kun je het beter maar meteen zeggen.
PA0ETE schreef:
Randy schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Ik maak mij echt zorgen over die jongens en meisjes in Groningen……………………….
Niet nodig. Er is een flinke automatiseringsslag gemaakt (door DICTU). Mogelijk is in het functioneel ontwerp van de programmatuur een fout geslopen, waardoor deze 'berekening' tot stand komt. Kan gebeuren. De fout wordt netjes erkend en opgelost.
Dezelfde automatiseringsslag die gemaakt is heeft ook een keerzijde: Wij zendamateurs betalen slechts 31 euro registratiekosten, terwijl dit voorheen 50+ was. Maar daar hoor ik dan niemand in positieve zin over.
Daar kan ik wel wat over zeggen. Toen in 2008 de vergunning (voor dat hogere bedrag) werd afgeschaft en de registratie ingevoerd is er gezegd dat het alleen in naam was, en dat het geen consequenties zou hebben voor bijvoorbeeld de inzet die AT deed.

De afgelopen anderhalf jaar is gebleken dat dat verschil er nu wel is. Er is bijvoorbeeld in antwoorden aan de VERON gesteld, dat bepaalde dingen niet mogelijk waren, daar bij amateurs geen sprake was van een vergunning maar van een registratie. Ook is aangegeven dat dat lagere bedrag van nu ook die mindere aanspraak die wij op de dienstverlening kunnen maken is weerspiegeld. Er is dus een reden dat het bedrag nu lager is.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#22 Bericht door PA0ETE »

PA3BAS schreef:
PA0ETE schreef:
SGIW schreef:
ps PB0AOK....IS vz van de Veron.
Of bedoel je soms dat Bram hier niet onder zijn eigen call zit? Dat zou hij vast niet doen.

Kijk maar eens in z'n profiel.
Ik vind het niet super-interessant hoor, ik had dus ook nog niet in het profiel gekeken. We hebben liever dat mensen hun call gebruiken als accountnaam, maar Bram's call staat inderdaad keurig in zijn profiel dus dat is prima.

Bram, ik had nog niet gezien dat je hier postte, wees welkom hier!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#23 Bericht door PA0ETE »

SGIW schreef:
out off topic :roll:
Kijk maar eens bij de forumregels: beheerders en moderatoren mogen off-topic posten (niet dat ik daar een gewoonte van wil maken)

Gewoon uit nieuwsgierigheid Robert, Hoe zit dat met jouw profielnaam? Heb je naast je NL-nummer ook een Zweedse roepnaam?

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#24 Bericht door SWL nl 5321 »

PA0ETE schreef:
SGIW schreef:
out off topic :roll:
Kijk maar eens bij de forumregels: beheerders en moderatoren mogen off-topic posten (niet dat ik daar een gewoonte van wil maken)

Gewoon uit nieuwsgierigheid Robert, Hoe zit dat met jouw profielnaam? Heb je naast je NL-nummer ook een Zweedse roepnaam?


Ja John Robert Knackebrood.......... :mrgreen:
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

-Verwijderd account

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#25 Bericht door -Verwijderd account »

johnvdpas schreef:Eerlijk is eerlijk, AT kan niets doen aan die 31 euro, deze zijn opgelegd door de overheid. Zo van waar kunnen we op bezuinigen, klaar. Dus dat is dan jammer maar gewoon betalen.
Zijn er zendamateurs die reeds betaald hebben?
Ik meen begrepen te hebben dat je op 1 januari jl. betaald moest hebben, maar tot nu geen factuur gehad van AT.
Ook geen aanmaningen gehad of deurwaarder aan de deur.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#26 Bericht door PA3BAS »

PA4DHG schreef:
johnvdpas schreef:Eerlijk is eerlijk, AT kan niets doen aan die 31 euro, deze zijn opgelegd door de overheid. Zo van waar kunnen we op bezuinigen, klaar. Dus dat is dan jammer maar gewoon betalen.
Zijn er zendamateurs die reeds betaald hebben?
Ik meen begrepen te hebben dat je op 1 januari jl. betaald moest hebben, maar tot nu geen factuur gehad van AT.
Ook geen aanmaningen gehad of deurwaarder aan de deur.

Ik vroeg me dat ook al af....
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#27 Bericht door PF9ZX »

Komt vanzelf. Het is blijkbaar niet belangrijk genoeg.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#28 Bericht door PA2LAD »

PF9ZX schreef:Komt vanzelf. Het is blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Yep. Het is hetzelfde als met boetes en parkeerbelasting: vergeten doen ze je echt niet :wink:

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#29 Bericht door XU7AIA »

Ik heb contact gehad met het Agentschap over automatisch betalen, gisteren kreeg ik daar een antwoord op en in de email werd tevens vermeld, dat de facturen begin volgende week worden verstuurd.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Kosten registratie speciale roepletters €0.25

#30 Bericht door TomNL »

Heb de factuur zojuist ontvangen.

Plaats reactie