Beste mede-zendamateurs,
Als secretaris van de afdeling A-26 Hoogeveen vraag ik uw welgemeende aandacht voor het volgende:
Van onze voorzitter, Marcel Willers, PE1JNW, heb ik vernomen dat tijdens de laatste regionale bijeenkomst in Assen vermeld is dat het 'Gesproken Electron' niet meer verschijnt. Het 'Gesproken Electron' is, zoals wij vernomen hebben in de afdeling, een welkome aanvulling op onze hobby voor alle slechtziende en blinde zendamateurs binnen de VERON.
Ook binnen onze afdeling Hoogeveen, is Bertus ter Steegen, PA3GGB in Zwinderen (Drenthe), alle dagen actief op de HF banden. Tijdens onze laatste afdelingsavond op 7 december heeft hij tijdens de rondvraag uitgesproken dat 'zijn Electron' in de toekomst helaas niet meer voorradig is. Hij vindt dit bijzonder jammer en dit raakt hem zeer.
Bertus is dus alle dagen QRV op de HF banden vanuit zijn unieke locatie in Zuid Drenthe en beleeft, net als vele visueel-gehandicapte zendamateurs, DE hobby waar hij zich in kan manifesteren.
Namens de afdeling Hoogeveen, A-26, doe ik een beroep op uw medewerking. Heeft u misschien een link met Bartimeus in Zeist, heeft u de mogelijkheid om medewerking te verlenen aan het ‘Gesproken Electron’ of heeft u suggesties/adviezen hoe e.e.a. gecontinueerd kan worden?
Graag een reply naar
pa3jd@veron.nl om verdere stappen te ondernemen.
Het moet toch mogelijk zijn om in dit tijdperk van verdergaande ontwikkelingen op allerlei gebied van onze boeiende hobby onze visueel beperkte mede-amateurs een helpende hand te bieden?
Met dank voor uw aandacht,
73 de Joop, PA3JD
secr. A-26 Hoogeveen