60M/5MHz (in de Staatscourant)

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#106 Bericht door jan58 »

PE1PQX schreef:
jan58 schreef:
....
Als je dit berichtje leest en niet snapt weet ik niet hoe je
aan je papiertje bent gekomen.
:roll:
...

Gr jan
Zinloze en volstrekt overbodige opmerking, alsof jij alles in één keer snapt en begrijpt.
Partij A zegt "het mag"
Partij B zegt "Het mag niet"...

Niet echt duidelijk....
Bericht is van 23 november gisteren dus.
Lijkt mij het tot nu toe het laatste bericht.
Maar ja ik zal het wel vout hebben :lol:

Gr Jan

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#107 Bericht door PA3DJS »

@PE0GJG:
Ander voorstel:
Hoe het zit is inmiddels bekend ("even" het draadje doorlezen).

Is het misschien een idee om gewoon even geduld te hebben in plaats van elkaars tijd te verknoeien met WOBjes en/of andere instrumenten?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#108 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DJS schreef:@PE0GJG:
Ander voorstel:
Hoe het zit is inmiddels bekend ("even" het draadje doorlezen).

Is het misschien een idee om gewoon even geduld te hebben in plaats van elkaars tijd te verknoeien met WOBjes en/of andere instrumenten?

Ik heb geduld. Want ik maak van de regeling geen gebruik. Dus wat dat betreft ben ik geen "partij".
Sorry dat ik kennelijk je tijd verknoei.

Geef even de juiste bijdrage waarin te lezen is dat het opgelost is. ( anders verknoei ik zoveel tijd nl. )

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#109 Bericht door PA3DJS »

Juul - PE0GJG schreef:
PA3DJS schreef:@PE0GJG:
Ander voorstel:
Hoe het zit is inmiddels bekend ("even" het draadje doorlezen).

Is het misschien een idee om gewoon even geduld te hebben in plaats van elkaars tijd te verknoeien met WOBjes en/of andere instrumenten?

Ik heb geduld. Want ik maak van de regeling geen gebruik. Dus wat dat betreft ben ik geen "partij".
Sorry dat ik kennelijk je tijd verknoei.

Geef even de juiste bijdrage waarin te lezen is dat het opgelost is. ( anders verknoei ik zoveel tijd nl. )

Juul
Ik heb nergens geschreven over aceton, thinner of ander oplosmiddel, dus die bijdrage ga ik je niet geven.

Dat een vermelding in het NFP niet betekent dat we uit mogen komen, is in dit draadje inmiddels door diverse mensen onderbouwd. Mijn veelkleurige Smith Chart is makkelijk tussen de bijdragen te herkennen, en zoeken op bijv PE5T gaat ook snel, dus dat kost je weinig tijd.

raovinge
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2011, 19:04
Roepletters: PG4R
Locatie: Rolde

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#110 Bericht door raovinge »

En dan vandaag weer een nieuwe melding in de staatscourant: https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 44086.html
'73 PG4R

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#111 Bericht door XU7AIA »

Morgen mag het. Zie onder Toelichting: 3. Vaste verandermomenten
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#112 Bericht door PA5COR »

https://www.officielebekendmakingen.nl/ ... 44086.html
Opgenomen 100 watt geen beperkingen op modulatie.

Van Hamnieuws:
Vandaag is een update van de ‘Regeling gebruik van frequentieruimte met meldingsplicht 2015’ gepubliceerd in de Staatscourant. Zendamateurs die in Nederland woonachtig zijn krijgen daarmee vanaf middernacht toegang tot de 60-meter band.

Een eerdere publicatie over de aanpassing van het Nationaal Frequentie Plan leidde tot veel onduidelijkheid. Zelfs een woordvoerder van Agentschap Telecom ging abusievelijk de fout in door te melden dat zendamateurs nu gebruik mochten maken op de 60-meter band.



Met de aanpassing van de ‘Regeling gebruik van frequentieruimte met meldingsplicht 2015’ staat niets meer in de weg om verbindingen te maken op de nieuw toegewezen 60-meter band die in Nederland van 5350 tot 5450 kHz loopt. Zendamateurs hebben een secundaire status en mogen uitzenden met 100 Watt PEP. Uitsluitend ‘Full’ zendamateurs mogen gebruik maken van de nieuwe band.

Vorige maand is op de World Radio Conference een beslissing genomen worden over de internationale toewijzing en harmonisatie van de 60-meter band. Zoals het er nu naar uit ziet mag er internationaal gewerkt worden van 5351,5 tot 5366,5 kHz toe met een EIRP vermogen van 15 Watt. Dat komt neer op een PEP-vermogen van circa 10 Watt in een G5RV-antenne of dipool.

De Nederlandse wet- en regelgeving gaat boven het ITU-besluit dat deze maand op de WRC genomen wordt. Wel zal dit ter zijner tijd leiden tot een aanpassing in de Nederlandse ‘Regeling gebruik van frequentieruimte met meldingsplicht 2015’. Naar verwachting gebeurt dat niet eerder dan eind 2016. Tot die tijd geldt de wet- en regelgeving zoals die vandaag in de Staatscourant gepubliceerd is.
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#113 Bericht door EA5JEX »

YES!!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#114 Bericht door PA0ETE »

En dit is dan ook nog een band waar de gebruikers zelf het bandplan mogen bepalen, want er ligt wat dat betreft niets vast ;-)

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#115 Bericht door dxhunter »

Radio contesten zijn toegestaan op 60M maak ik hieruit op want er staat niet bij dat het niet mag zoals bij een aantal andere hf banden.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#116 Bericht door PA0ETE »

Dat was mij ook opgevallen. Volgens mij is dat een foutje. Dat had er wel moeten staan natuurlijk :-)

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#117 Bericht door dxhunter »

100 KHz lijkt mij voldoende voor het houden van een cw contest, voor een ssb contest wellicht wel wat krap. Maar een groter probleem lijkt me het al dan niet uit mogen komen op die band in andere landen en de toegestane frequenties.
Maar voor nationale contesten zoals de pa beker of Friese 11 steden is het misschien een leuke uitbreiding.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#118 Bericht door PA3DAT »

En aan welke 60m contest ga je meedoen dan? :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#119 Bericht door PE4BAS »

En wie gaan we na 12:00 vannacht allemaal op 60m aantreffen? Ben benieuwd? Ik weet niet of ik het ga redden, zo niet dan wens ik iedereen die het wel lukt veel succes! :D

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 591
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#120 Bericht door PH4CK »

Radio contesten zijn toegestaan op 60M maak ik hieruit op want er staat niet bij dat het niet mag zoals bij een aantal andere hf banden.
Krijgen we er een band bij waar je mooie experimenten kunt doen, willen ze hem gelijk weer verpesten met contesten :cry:
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Plaats reactie