60M/5MHz (in de Staatscourant)

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pe1jzq
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:37
Roepletters: pe1jzq
Locatie: het Gooi

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#46 Bericht door pe1jzq »

kom maar op 5400kc usb
DIY Mchf sdr tranceiver, 10meter EndFed

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#47 Bericht door Randy »

Om 00.01 uur is Willen WP3UX QRV op 5405USB.

pc1cp
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009, 08:22

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#48 Bericht door pc1cp »

ik lees er nog niks over op Agentschap ik wacht nog effe denk ik lijkt me beter

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#49 Bericht door PA5COR »

In ieder geval tuned mijn MFJ 998 de L antenne er prima op ;)
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#50 Bericht door PH2LB »

Van de week de FT897D maar even ombouwen zo die ook de 60m aan kan.
En als het goed is past de antenne net in de achtertuin :D
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

PA3CNO
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2010, 05:58

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#51 Bericht door PA3CNO »

Ik hoorde ook een amateur met CW op 5258.5. Sprak 'm aan via email. Kreeg de "daar heb jij niets mee te maken - dat maak ik zelf wel uit" reactie. Ik ben benieuwd wat het AT daarvan vindt als ze meeluisteren, of Defensie. Je maakt afspraken met een groep en vervolgens is het heel moeilijk om een uurtje of wat te wachten conform die afspraken. Tuurlijk, ik had ook graag Groenland gewerkt op 60m, was voor mij sowieso een first geweest. En dan nog wel op 60m. Maar als we als amateurs de afspraken niet serieus nemen, worden we straks zelf als amateur niet meer serieus genomen. En dan is de wereld te klein als we onze privileges kwijtraken.

PA3CNO
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2010, 05:58

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#52 Bericht door PA3CNO »

Oh, en forumbeheerder, doe es tijd aanpassen? Het is 8.18, niet 9.18

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#53 Bericht door Randy »

PA3CNO schreef:Oh, en forumbeheerder, doe es tijd aanpassen? Het is 8.18, niet 9.18
Gebruikersprofiel > Foruminstellingen > Wijzig persoonlijke instellingen

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#54 Bericht door pe1cmo »

PA3CNO schreef:Ik hoorde ook een amateur met CW op 5258.5. Sprak 'm aan via email. Kreeg de "daar heb jij niets mee te maken - dat maak ik zelf wel uit" reactie. Ik ben benieuwd wat het AT daarvan vindt als ze meeluisteren, of Defensie.
Dit is weer zo'n gevalletje dat je zegt, dit is "MIJN frequentie", de rest moet daar afblijven. Dit terwijl je secundair (lees "te gast bent") op die band zit die primair aan andere gebruikers toebehoord.


Als die mentaliteit door gaat krijg je straks van "amateurs toelaten als mede gebruiker, nee dank je" bij het AT overleg.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#55 Bericht door PA2RU »

Luitjes..
Pas als AT er over bericht op haar site mogen we er gebruik van maken...
Tot die tijd is het verboden terrein , eenieder die er al actief is geweest deed dat dus illegaal..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#56 Bericht door Randy »

Vanmorgen de woordvoerster van AT aan de telefoon gehad. Ze heeft gisteren foutieve informatie verstrekt omdat volgens zeggen de vraag verkeerd begrepen was. Eea is bijgewerkt: http://www.hamnieuws.nl/5-mhz-band-vrij ... damateurs/
AT komt later vandaag met informatie op de website.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#57 Bericht door PA5COR »

PA2RU schreef:Luitjes..
Pas als AT er over bericht op haar site mogen we er gebruik van maken...
Tot die tijd is het verboden terrein , eenieder die er al actief is geweest deed dat dus illegaal..
Citaat Juul:
Toegang vanaf middernacht
De wijziging treedt in werking de dag na publicatie in de Staatscourant, dus om middernacht lokale tijd. Het is niet noodzakelijk dat de ‘Regeling gebruik van frequentieruimte met meldingsplicht 2015’ aangepast en gepubliceerd wordt, zo laat woordvoerster Mirjam Suurmeijer van Agentschap Telecom aan Hamnieuws.nl weten. Zij heeft aan dat de regels van kracht zijn na publicatie in de Staatscourant..

Kortom weer een gemiste kans van het A.T. om duidelijkheid te scheppen en zolang er van hun geen verbod is geld gewoon de melding in de Staatscourant.
Zelfs de woorvoerders/sters blunderen alom....
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#58 Bericht door PA2RU »

Ik heb telefonisch contact gehad met Anneke Tabak van het agentschap , die vertelde me dat we er pas gebruik van mogen maken als dat op de site is gepubliceerd...
In de staatscourant heb ik geen datum van ingang kunnen vinden..al met al vind ik de berichtgeving van diverse instantie's en lieden erg vaag en het strookt ook in zijn geheel niet met elkaar
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2530
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#59 Bericht door PA3DJS »

@PE1PQX, PE0GJG:
Als je de toelichting hebt gelezen, moet er op zijn minst twijfel in je hoofd zijn ontstaan over of je nu wel of niet op 60 m uit mag komen na die bekendmaking in de Staatscourant. Voor iedere band hebben we gebruiksvoorwaarden, het zou heel vreemd zijn als we die voor de 60 m niet zouden krijgen (en dus maar wat aan mogen klooien).

Ondanks dat ik geen talenwonder ben, was het voor mij snel duidelijk dat het NIET mag, vandaar mijn reactie op de bijdrage van pe5t (02 nov 2015, 13:50). Het VERON artikel gebruikt de woorden "straks" en "binnenkort" en dan zou er toch ook enige twijfel moeten ontstaan.

Bij twijfel alleen aan de RX-knoppen komen en het TX-deel met rust laten!

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: 60M/5MHz (in de Staatscourant)

#60 Bericht door dxhunter »

En daarmee zijn alle tot nu toe gemaakte QSO's op 60M vanuit Nederland ongeldig.
U kunt deze dus weer uit uw log verwijderen.

Plaats reactie