Oplichters actief 2

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Oplichters actief 2

#31 Bericht door pe1rxq »

PE2AAB schreef:Omgekeerde wereld.
Nee hoor, de betreffende TBSer heeft aangifte gedaan en die wordt nu onderzocht. Dat recht heeft hij net als elk ander, en dat het onderzocht wordt is prima. Als de agent goed gehandeld heeft komt dat dan ook gewoon uit het onderzoek.

Het is juist een teken dat de rechtstaat werkt zoals het hoort.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Oplichters actief 2

#32 Bericht door dxhunter »

Voor de gewone man wordt bijna alles geseponeerd. Maar zodra iemand uit de politiek iets overkomt trekt men alles uit de kast. Voorbeelden genoeg.
Aangifte doen, zonde van je tijd. Alleen nuttig om eventueel de verzekering uit te laten keren, maar voor vervolging zinloos.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Oplichters actief 2

#33 Bericht door PA3HMP »

PE2AAB schreef:Jammer Leo,

Helaas een trend in Nederland. De criminelen wordt de hand boven het hoofd gehouden.

Van de week nog; een veroordeelde TBS'er vlucht, politie schiet omdat hij wilde vluchten en de agent is de gebeten hond.

Omgekeerde wereld.
ik wil die agent ook aanklagen, dat hij zo slecht kon schieten, hij had die tbs'er meteen in zijn hoofd moeten schieten dan waren we van die idioot af geweest

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Oplichters actief 2

#34 Bericht door PA3HMP »

PA0LMD schreef:Afgelopen week ontving ik een brief van het OM : besloten is om geen vervolging in te stellen wegens gebrek aan bewijs.
Tsja......hoeveel bewijs is er nodig om zo'n gast voor de rechter te krijgen.
Case closed.
wel eens van art12rv gehoord, dat is om luie OM medewerkers aan het werk te krijgen.

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Oplichters actief 2

#35 Bericht door PE1LGW »

Ik zal een stukje verder gaan, en eens wat stof geven tot nadenken geven.
Mijn idee, dat de forum beheerders de plicht hebben om de gegevens zonder enige beperekingen hier op het forum te plaatsen.
Om een iedereen te waarschuwen voor dit soort gasten.
Bij het niet toelaten, dan wel een filter los te laten, dit kan een belemmering zijn in de rechtsgang of opspooring zijn , En dwarsbomen van de rechtsgang of opspooring in Nederland verboden en zelf strafbaar.

Mochten de oplichter er een probleem mee hebben dat hij met naam en toe naam genoemt wordt, doet hij toe gewoon aangifte , laat mij maar hier voor de rechter komen, hier prikt elke rechter direct door heen.
Hier zijn voldoende voorbeelden van.

Maar de gast uit friesl (sorry dat mag niet) een persoon die boven evenaar woont, spullen verkocht die op de site stonden van de maxwell stichting , en daar ook nog de foto's van de site weghaalde, en waar ik eigenaar van was, en nog gewoon in mijn hobby kamer stond.
Er daar mensen voor liet betalen en niet leverde , want hij kon niet leveren hij was niet in bezit van de spullen.
Ophalen was ook een beetje lastig.
Die moet je stoppen, neem aan dat iedereen het hier mee eens is, op een persoon na die woont boven de evenaar.

Je wil toch niet hebben dat soort gasten hun werk kunnen doen, hier moeten met ons alle aan werken om dit soort gasten te stoppen, dan heeft cenzuur geen nut of mee waarde, dan moet je als forum beheerder trots zijn, als we mensen behoeden dat ze worden opgelicht.

Dit is mijn mening, als iemand hier op wil reageren prima, laat het eerst eens goed in werken.

Nu worden er regels gemaakt, en we moeten er aan houden, tot een zekere hoogte prima.
Maar regels moeten wel nut hebben, en meer waarde hebben, dan wel goed onderbouwd zijn.

Bv tekst alleen in zwart, meer waarde nul, onderbouwd nooit.
Als het alleen in de kleur zwart mag waarom staat er rechts dan een kleuren palet klaar, haal dit dan weg


Mvg Rens
PE1LGW
Laatst gewijzigd door PE1LGW op 02 feb 2016, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Oplichters actief 2

#36 Bericht door pe1rxq »

Dit forum is geen onderdeel van de opsporing of rechtsgang. Er wordt dus niks belemmerd.

Wat jij wil is een digitale schandpaal waar iedereen lekker eigen rechter mag gaan spelen.
Ik ben geen forum beheerder, maar kan me haast niet voorstellen dat je daar trots op zou moeten zijn. (ongeacht in welke kleur het geschreven wordt).

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Oplichters actief 2

#37 Bericht door PA3OZB »

PE1LGW schreef:Ik zal een stukje verder gaan, en eens wat stof geven tot nadenken geven.
Mijn idee, dat de forum beheerders de plicht hebben om de gegevens zonder enige beperekingen hier op het forum te plaatsen.
Deze plicht ligt niet bij de forumbeheerder Daar hebben we Politie en justitie voor.
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Oplichters actief 2

#38 Bericht door on4avt »

PD0OZB schreef:
PE1LGW schreef:Ik zal een stukje verder gaan, en eens wat stof geven tot nadenken geven.
Mijn idee, dat de forum beheerders de plicht hebben om de gegevens zonder enige beperekingen hier op het forum te plaatsen.
Deze plicht ligt niet bij de forumbeheerder Daar hebben we Politie en justitie voor.
Ga eens naar de politie voor een fraude van 300 euro zoals ik. met alle bewijzen,emails,adressen,datums,etc!(Een porto opgestuurd, geld niet gekregen.) ikke naïef, niet alle mensen zijn slecht,en amateurs mag je zeker betrouwen??
Na 1 (één) week afgewezen omwille van geen bewijzen??? De som is gewoon niet groot genoeg.
Maar je mag wel een menig vragen en stemmen ronselen voor een speelplein dat teveel lawaai maakt in de buurt!
Mogen mede amateurs elkaar niet helpen en waarschuwen? Een simpele vermelding van iemand die verdacht is kan dus niet? Tot de dag dat je zelf slachtoffer bent. Ik zei ook ,niet met mij. Ik had PayPal fraude. Compleet nagemaakt, PayPal zelf had er moeite mee.
Ik gebruik nog PayPal,maar weet nu waar ik moet op letten.Overlaatst iemand die kleren stal in Purmerend, is op Facebook geplaatst. Misschien moet het zo?
Of ,wil je nog paar namen van een oplichter die in Belgie,Nederland,Frankrijk actief was? Woonde om de maand op een andere plaats.
Moderators zijn bang om wetten te overtreden, waarvan ze het bestaan niet weten.
Hoe zijn burgerwachten onstaan,allemaal dezelfde problemen. Wantrouwen.
We leven niet meer in onze jeugd, waar de achterdeur openstond ,dag en nacht. We moeten dat inzien. Als we elkaar niet mogen helpen?
Als er iemand wordt aangevallen, staat de rest te kijken. Men is bang en laf geworden.De wereld is om zeep.
Ik steun de sociale media die helpt aan een betere wereld, niet deze die zijn kop in het zand steekt voor de waarheid en alles van zich afschuift.
Mijn gedacht!
mvg
Willy

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Oplichters actief 2

#39 Bericht door PA3HMP »

on4avt schreef:
PD0OZB schreef:
PE1LGW schreef:Ik zal een stukje verder gaan, en eens wat stof geven tot nadenken geven.
Mijn idee, dat de forum beheerders de plicht hebben om de gegevens zonder enige beperekingen hier op het forum te plaatsen.
Deze plicht ligt niet bij de forumbeheerder Daar hebben we Politie en justitie voor.
Ga eens naar de politie voor een fraude van 300 euro zoals ik. met alle bewijzen,emails,adressen,datums,etc!(Een porto opgestuurd, geld niet gekregen.) ikke naïef, niet alle mensen zijn slecht,en amateurs mag je zeker betrouwen??
Na 1 (één) week afgewezen omwille van geen bewijzen??? De som is gewoon niet groot genoeg.
Maar je mag wel een menig vragen en stemmen ronselen voor een speelplein dat teveel lawaai maakt in de buurt!
Mogen mede amateurs elkaar niet helpen en waarschuwen? Een simpele vermelding van iemand die verdacht is kan dus niet? Tot de dag dat je zelf slachtoffer bent. Ik zei ook ,niet met mij. Ik had PayPal fraude. Compleet nagemaakt, PayPal zelf had er moeite mee.
Ik gebruik nog PayPal,maar weet nu waar ik moet op letten.Overlaatst iemand die kleren stal in Purmerend, is op Facebook geplaatst. Misschien moet het zo?
Of ,wil je nog paar namen van een oplichter die in Belgie,Nederland,Frankrijk actief was? Woonde om de maand op een andere plaats.
Moderators zijn bang om wetten te overtreden, waarvan ze het bestaan niet weten.
Hoe zijn burgerwachten onstaan,allemaal dezelfde problemen. Wantrouwen.
We leven niet meer in onze jeugd, waar de achterdeur openstond ,dag en nacht. We moeten dat inzien. Als we elkaar niet mogen helpen?
Als er iemand wordt aangevallen, staat de rest te kijken. Men is bang en laf geworden.De wereld is om zeep.
Ik steun de sociale media die helpt aan een betere wereld, niet deze die zijn kop in het zand steekt voor de waarheid en alles van zich afschuift.
Mijn gedacht!
mvg
Willy
+1

PA1FJ
Berichten: 228
Lid geworden op: 03 jun 2015, 20:48

Re: Oplichters actief 2

#40 Bericht door PA1FJ »

Ik ben afgelopen week ook weer het slachtoffer geworden van zo'n internet crimineel, was helaas te goed van vertrouwen. Na wat speur werk stond deze man uitgebreid op internet beschreven incl. naam verblijfplaats en IBAN nummer! Ook nog eens uitvoerig beschreven op Avro's Opgelicht door vele gedupeerden, en wij mogen dat hier niet vermelden! Ik vindt de moderators van dit forum wel een stelletje grote schijters als ze hun eigen doelgroep niet willen steunen!

Fred

on4cgw
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 nov 2014, 12:57
Roepletters: ON4cgw
Locatie: Wevelgem

Re: Oplichters actief 2

#41 Bericht door on4cgw »

is Schandalig ...
73
Kurt

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Oplichters actief 2

#42 Bericht door jan58 »

Ik zou het hier vermelden,daar moet jij schijt aan hebben.
Net zoals de oplichters overal schijt aan hebben.

Gr Jan

on4cgw
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 nov 2014, 12:57
Roepletters: ON4cgw
Locatie: Wevelgem

Re: Oplichters actief 2

#43 Bericht door on4cgw »

jan58 schreef:Ik zou het hier vermelden,daar moet jij schijt aan hebben.
Net zoals de oplichters overal schijt aan hebben.

Gr Jan
GROOT gelijk !!!

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Oplichters actief 2

#44 Bericht door Ron01 »

Misschien ben ik de enige, maar als blijkt dat een verkoper diverse keren mensen benadeeld (lees:de kluit besodemieterd) en zijn afspreken niet nakomt, vind ik dat naam en toenaam gewoon vermeld mag worden. Het is onzin om zo'n persoon in bescherming te nemen. Men doet in goed vertrouwen zaken met elkaar en mocht er een luchtje aan zitten, dan vind ik het niet meer dan normaal om mede-hobbyisten hiervoor te waarschuwen.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gesloten