Oplichter actief

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0PGA
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 aug 2005, 20:50
Roepletters: PAoPGA
Locatie: Geulle

Re: Oplichter actief

#61 Bericht door PA0PGA »

PA0PGA schreef:Ik heb zelf vorig jaar ook zo'n akkefietje gehad. zocht een voorfront voor reparatie van een gecrashte TS-940 transceiver.
Daarop een reactie gehad van iemand in Vlissingen die het gevraagde kon leveren voor 50 euro.
Dus voor 50 euro het schip ingegaan.

Ik heb dit bij Marktplaats gemeld en die hebben deze gebruiker geblokkeerd.
Tevens heb ik aangifte gedaan op de site https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml
Dat is een site die zich o.m. speciaal bezig houdt met internetfraude.
Daar kun je ook checken op telefoonnummer, rekeningnummer en meer, om te zien of de verkoper reeds bekend is bij politie en Marktplaats.
Tevens heb ik de ING bank ingeseind, de rekening werd geblokkeerd, alleen terugbetalen was niet mogelijk.

Het is dus heel eenvoudig om aangifte te doen van internetfraude.
Ik krijg nog regelmatig een update van de stand van het onderzoek.
Tegenwoordig check ik dus elk rekeningnummer, eer ik betaal.
Overigens moet ik zeggen dat dit de eerste keer was in 10 jaar dat mij dit overkwam, alle transacties die ik op Internet heb gedaan, liepen vlekkeloos, op deze na.

73, Wim PA0PGA
Nog een kleine aanvulling

Ik heb bericht ontvangen van justitie dat de oplichter op 28 september a.s. voor de
politierechter in Almelo moet verschijnen. Blijkbaar woont hij daar in de buurt.
Het is zoals Leo al zegt: het gaat me allang niet meer om het geld, maar ik wil wel graag zien dat de dader merkt dat hij dit niet ongestraft kan doen.
Ik hoop dat het iets helpt!
73, Wim PA0PGA
Real radio's glow in the dark

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#62 Bericht door PA0LMD »

Er is weer wat te melden :

Op verzoek van de politie heeft de oplichter mij gebeld met een enorm wazig kletsverhaal.
Hij gaf aan dat hij mijn betaling had ontvangen en daarna ook een pakket had verstuurd ( geen display maar een Iphone ?/ ) .
Maar niet naar mijn adres.
Hij nam me ook nog kwalijk dat ik aan de telefoon niet zo aardig (!) tegen hem was want hij was zich van geen kwaad bewust.
Vervolgens gaf hij aan de E 125 terug te zullen betalen wat inderdaad ook binnen 5 minuten gebeurde.
Kennelijk toch wel nerveus geworden door de voortdurende aandacht van de politie voor hem.
Hij ontkent dat ie de oplichter is, de politie gaat nu middels "een rechtshulp verzoek" na wie er achter het destijds door hem gebruikte email adres zit.
Wordt vervolgd !
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#63 Bericht door Juul - PE0GJG »

Mooie story Leo !
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Roy pd8rw
Berichten: 488
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Oplichter actief

#64 Bericht door Roy pd8rw »

Mooi Leo

Jij hebt je geld terug, maar waarschijnlijk gaat deze oplichter zodra de druk van de sterke arm wat is afgenomen weer verder met zaakjes die niet deugen...

Benieuwd naar de uitspraak vd rechter

Roy pd8rw
Berichten: 488
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Oplichter actief

#65 Bericht door Roy pd8rw »

Zulle we weer ontopic gaan en blijven ?!
Dat wil zeggen dat er gepost word omtrend de oplichtingszaak van leo ( en evt andere slachtoffers van de beste mr *********)

Bakkeleien over ingrepen van mods is net zoiets als tegen de scheids gaan staan klagen nadat die geflote heeft !
Doe het in een berichtje naar de mods als je er iets van vind of over kwijt wil .
Dit soort discussies dragen niet bij aan het draadje.
En zijn niet nodig zolang er binnen de (wettelijke en forum) regeltjes gepost word.

Leo houd je ons op de hoogte van de voortgang?
( gisteren opgelicht gezien? Wellicht dat deze heer ook een aflevering verdiend? :?

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#66 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Ik heb de boel weer wat opgeschoond. Discussie is wel gearchiveerd voor als daar vragen over komen.
We gaan weer ontopic, eventuele offtopic opmerkingen kunnen in PB's naar elkaar gestuurd worden.

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Oplichter actief

#67 Bericht door Solostar »

Brave broeders

Heeft dit onderwerp NOG niet voldoende aandacht gehad?

Kijk eens welk respons...zelfs een koninklijke inbreng.

73

pd0jig
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#68 Bericht door PA0LMD »

Gezien de door Tjalling uitgeoefende censuur zal ik helaas geen vervolg meer gaan melden in de oplichters zaak.
Meten is (z)weten

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Oplichter actief

#69 Bericht door jan58 »

Tjalling PE1RQM schreef:Ik heb de boel weer wat opgeschoond. Discussie is wel gearchiveerd voor als daar vragen over komen.
We gaan weer ontopic, eventuele offtopic opmerkingen kunnen in PB's naar elkaar gestuurd worden.
Dat opschonen had je beter met andere zinloze discussies kunnen doen.
Dit is nu juist een topic waar ieder wat aan heeft.
En ik hoef denk ik niet op te noemen wat zinloos hier is.

gr Jan

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#70 Bericht door Tjalling PE1RQM »

Wegens offtopic doorgang is het onderwerp nu gesloten. De opgestelde forumregels gaan nu in werking. Dat hebben we niet voor niets opgesteld en is nu wel genoeg overtreden: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=41&t=8364

Gesloten