Oplichter actief

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#46 Bericht door PA0LMD »

het vervolg :

Inmiddels heb ik de exacte gegevens van de oplichter waarmee ik dit topic heb geopend .

P. Sigmans is in werkelijkheid D. Hogendorp en hij woont in Heeze ( bij Eindhoven)
Zijn adres is : Spoorlaan 27
Volgens QRZ heeft hij geen machtiging.
Iemand hier die deze oplichter kent ??
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#47 Bericht door PE2AAB »

Volgens de telefoongids woont er ene Smulders op 27 Leo. Kan er wel eens langsrijden om eens te kijken of er een antenne o.i.d. staat?
In juni vorig jaar is er nog vergunning verleend voor het plaatsen van een dakkapel voor en achter dus wellicht is die Hogendorp wel een nieuwe bewoner sinds die datum
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#48 Bericht door Juul - PE0GJG »

Wat ook nog kan, de identiteit "aannemen" van de meneer-mevrouw.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#49 Bericht door PA0LMD »

mijn info is gebaseerd op de identiteit van de eigenaar van het gebruikte Rabo rekeningnummer.
NL86RABO0179553267 .
Info is actueel !!

Hij is nog niet klaar met deze zaak, gaat me niet meer om het bedrag maar om de hufter bestraft te krijgen.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#50 Bericht door Juul - PE0GJG »

Goed plan, Leo !
"de beuk erin"
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#51 Bericht door pa3met »

Juul - PE0GJG schreef:Goed plan, Leo !
"de beuk erin"
als ik zo kijk werden er steeds rekeningen gebruikt met de achternaam van de man als tweede.... meestal de meisjesnaam.

Pas vooral ook op dat je wel bij de 'goede' (ok foute) man/vrouw op de stoep staat.

Wat al eerder aangegeven is -- als de tenaamstelling niet klopt. dan hijs je de vlag al op. En als het even kan -- de persoon bezoeken.
"waar woon je? oh dat komt goed uit, daar moet ik vanavond zijn"
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA7ES
Berichten: 171
Lid geworden op: 01 mar 2010, 22:39
Roepletters: PA7ES
Locatie: veenendaal
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#52 Bericht door PA7ES »

Ik heb een advertentie op tweedehands.nl staan met "gezocht" binnen een half uur kreeg ik bericht van ene Remco sunset1960@outlook.com
Geen waardering op 2dehands.nl en dus niet bekend. ##### ALARMBELLEN !!! #####
Ik om extra info gevraagd en die kreeg ik heel summier. Ook vroeg ik om een foto van het toestel, die kreeg ik dan ook. Direct gezocht op google afbeeldingen en op de 2e pagina was het raak. Meneer woont volgens zeggen in Leeuwarden maar moest met vakantie. Ik heb hem verteld dat ik zelf ook wel een foto van google kan halen en dat meneer niet op vakantie gaat van mijn centen. Wees gewaarschuwd !! Ik typ dit omdat ik vanochtend een mail kreeg van een amateur (met call) die wel het schip ingegaan is bij deze man.

Ik kan een heleboel tips neerzetten om dergelijke mensen te ontmaskeren maar ze kunnen hier natuurlijk ook meelezen.
Gebruik je verstand en als je twijfelt gewoon niet doen.
50MHz/70Mhz: Icom 7610 voor 70mhz een Kuhne tr-70H transverter 6+7 elementen
144Mhz/430/1200mhz: Icom 9700 in aantocht 11/23/36 elementen

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#53 Bericht door PA0LMD »

Even een update over "mijn " oplichter waarmee ik dit topic gestart.
Dankzij een vasthoudende politieagent alhier heeft hij inmiddels bezoek gehad van de politie in Heeze.
Er is een verhoor afgenomen, hij ontkent alle beschuldigingen maar geeft toe dat hij van mij een betaling heeft ontvangen.
Ook zou hij mij de spullen toegezonden hebben maar geeft tegelijkertijd aan mij terug te willen betalen indien er iets fout gegaan is.
Ja ...ja, je bent onschuldig maar geeft wel aan dat je wilt betalen.
De bedoeling van de politie is nu vervolging van deze gast.
Ik moet zeggen alle respect voor deze vasthoudende politieman.
Meten is (z)weten

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Oplichter actief

#54 Bericht door jan58 »

PA0LMD schreef:Even een update over "mijn " oplichter waarmee ik dit topic gestart.
Dankzij een vasthoudende politieagent alhier heeft hij inmiddels bezoek gehad van de politie in Heeze.

Ik moet zeggen alle respect voor deze vasthoudende politieman.
Wees blij want daar zijn er niet zoveel meer van.
Ze zijn liever lui dan moe.

Succes
Gr Jan

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#55 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0LMD schreef:Even een update over "mijn " oplichter waarmee ik dit topic gestart.
Dankzij een vasthoudende politieagent alhier heeft hij inmiddels bezoek gehad van de politie in Heeze.
Er is een verhoor afgenomen, hij ontkent alle beschuldigingen maar geeft toe dat hij van mij een betaling heeft ontvangen.
Ook zou hij mij de spullen toegezonden hebben maar geeft tegelijkertijd aan mij terug te willen betalen indien er iets fout gegaan is.
Ja ...ja, je bent onschuldig maar geeft wel aan dat je wilt betalen.
De bedoeling van de politie is nu vervolging van deze gast.
Ik moet zeggen alle respect voor deze vasthoudende politieman.

Toch na een tijd een mooi resultaat Leo.

Hulde aan de politieman.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#56 Bericht door PE2AAB »

Goed om te horen Leo!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#57 Bericht door PA0FRI »

PA0LMD schreef:De bedoeling van de politie is nu vervolging van deze gast.Ik moet zeggen alle respect voor deze vasthoudende politieman.
Een goede les voor de oplichter, want hij had zeker nooit verwacht dat je er zo achteraan zou gaan, met als resultaat politie op bezoek. Vasthoudende agent, maar ook een stevig doorzettende radiozendamateur. Ik zou de agent een aardigheidje geven en erbij vertellen dat er niet zoveel zijn zoals hij.
Een kennis heeft wat meer ervaring met politie en hij zegt, ik citeer: "Met boeven vangt men boeven en bij de politie zitten allemaal boeven, ze komen alleen in actie als ze er voordeel van hebben."

Leo, bedankt dat je het topic geplaatst hebt. Het was leerzaam!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#58 Bericht door PA0LMD »

Frits,

Zodra de volgende stap is gezet zal ik dat hier zeker melden.
Het gaat mij allang niet meer om het geld maar ik wil hem gewoon gestraft zien en zo denkt de betrokken politieman er ook over.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichter actief

#59 Bericht door PA0FRI »

PA0LMD schreef:Frits, Zodra de volgende stap is gezet zal ik dat hier zeker melden. Het gaat mij allang niet meer om het geld maar ik wil hem gewoon gestraft zien en zo denkt de betrokken politieman er ook over.
Leo, zo denk ik er ook over. Waar wij als burger het meeste last van hebben zoals internetfraude, inbraak, tasje stelen, fiets of mobietje jatten of ontfutselen, wordt door de overheid weinig aan gedaan of heeft lage prioriteit. De straffen daarvoor zijn ook te licht gezien hoeveel het voorkomt.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Oplichter actief

#60 Bericht door PA1WBU »

PA0FRI schreef:
PA0LMD schreef:Frits, Zodra de volgende stap is gezet zal ik dat hier zeker melden. Het gaat mij allang niet meer om het geld maar ik wil hem gewoon gestraft zien en zo denkt de betrokken politieman er ook over.
Leo, zo denk ik er ook over. Waar wij als burger het meeste last van hebben zoals internetfraude, inbraak, tasje stelen, fiets of mobietje jatten of ontfutselen, wordt door de overheid weinig aan gedaan of heeft lage prioriteit. De straffen daarvoor zijn ook te licht gezien hoeveel het voorkomt.
Ben je daarentegen een weekje te laat met de blauwe enveloppe betalen...

Gesloten