Primaire status 70cm op de helling???

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#76 Bericht door Randy »

Eind januari heeft er een extra overleg plaatsgevonden tussen AT en VRZA/VERON (later ook DKARS). Het is even wachten tot het verslag hiervan beschikbaar komt. Naar wat ik begreep, loopt een en ander met een sisser af.

Vidioot
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2015, 08:33
Roepletters: PE1KYH
Locatie: Werkendam
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#77 Bericht door Vidioot »

Hallo allemaal, reeds bij het eerste nieuws hierover heb ik me al als donateur voor een evt. Rechtszaak aangemeld. :?:
De enige manier van gelijk hebben is via de rechter en de opschorting van de machtiging voor die bewuste amateur is onrechtmatig:!:
:arrow: :arrow: :arrow:
gr 73 Willem // PE1KYH
Live life to the max..
I do ...>>>

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#78 Bericht door Randy »

Vidioot schreef:de opschorting van de machtiging voor die bewuste amateur is onrechtmatig
Doe eens geen rood gebruiken.

De machtiging is niet opgeschort. (En ook niet geldig, want met een Belgische ON3-call had Eef nooit een Nederlandse PD-call mogen krijgen. (Basislicentie v.s. Novice). Als AT de machtiging wou intrekken, was het wel omwille een administratieve fout in het verleden gedaan lijkt me.
Naar wat ik begreep, heeft Eef zijn Full-licentie van vroeger weer gevonden en gaat dus een Full-call aanvragen. Wat de laatste status is: geen idee. Ik heb Eef een tijd niet op de repeater(s) gehoord. Wel weet ik dat er een dialoogsessie tussen AT en VRZA/VERON en later ook DKARS is geweest. Dus dat verslag zal binnenkort wel verschijnen, al gaat deze niet op individuele zaken in. Reken op iets als glas, plas en alles blijft zoals het was.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#79 Bericht door elsinga »

[mod break] Rode tekst even weer zwart gemaakt. Rood is voorbehouden aan de moderatoren. ;) [/mod break]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#80 Bericht door johnvdpas »

Ik weet wel dat wanneer je zeker vanaf de jaren 80 maar mogelijk nog eerder je je papieren hebt bepaalt, AT dit nog weet. Ik ben daar achter gekomen nadat sommige amateurs weer amateur wilde worden, nadat het jaarlijkse donatie geld verviel. Die waren toen al zeker 15 a 20 jaar geen amateur meer, en konden niet hun papiertje vinden van ik ben geslaagd.

Dus verder zeg ik er niets over.... Je hoeft dus niet altijd je papieren te vinden om terug amateur te worden. Op een gegeven moment zijn ze dat namelijk gewoon gaan registeren. Of, wat ze wellicht niet geregisteerd hebben vanaf de jaren 80 of daarvoor is als je wel je examen hebt behaald, maar vervolgens niet je call hebt aangevraagd... Maar dat laatste doet niemand, natuurlijk. behalve als je zo jong bent dat je nog geen call mag aanvragen.

Het is trouwens niet helemaal waar dat je met een oude ON3 geen novice kunt worden. Er is een tijd geweest dat dit theoretisch mogelijk was. Stel dat je in Nederland het examen novice haalt, in Belgie gaat wonen. De Belgen zetten dit toen om in een ON3 licentie. ALs je dan in Nederland weer gaat wonen, krijg je gewoon weer een PD call. Maar als je in Belgie een basis haalt mag dat niet worden omgezet in Novice.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#81 Bericht door PE1PQX »

johnvdpas schreef:...


Het is trouwens niet helemaal waar dat je met een oude ON3 geen novice kunt worden. Er is een tijd geweest dat dit theoretisch mogelijk was. Stel dat je in Nederland het examen novice haalt, in Belgie gaat wonen. De Belgen zetten dit toen om in een ON3 licentie. ALs je dan in Nederland weer gaat wonen, krijg je gewoon weer een PD call. Maar als je in Belgie een basis haalt mag dat niet worden omgezet in Novice.
Waarschijnlijk omdat je (oude) PD call geregistreerd staat bij het AT met je BSN nummer en andere gegevens die relevant zijn.
Dan is het een kwestie van BSN nummer geven of inloggen met je DigiD en al je data komt tevoorschijn.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#82 Bericht door Randy »

johnvdpas schreef:Ik weet wel dat wanneer je zeker vanaf de jaren 80 maar mogelijk nog eerder je je papieren hebt bepaalt, AT dit nog weet. Ik ben daar achter gekomen nadat sommige amateurs weer amateur wilde worden, nadat het jaarlijkse donatie geld verviel. Die waren toen al zeker 15 a 20 jaar geen amateur meer, en konden niet hun papiertje vinden van ik ben geslaagd.
Ik denk dat de jaarlijkse machtigingsgelden niets te maken hebben met het wel of niet actief worden van mensen. Zelf ben ik ook een paar jaar QRT geweest. Gewoon druk met andere zaken, wat verhuizingen tussendoor en alles dat in dozen op zolder stond. Van mij mag de 50 euro per jaar aan machtigingsgeld per direct weer ingevoerd worden, mits we dan ook wat dedicated mensen krijgen bij AT die de belangen vertegenwoordigen.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#83 Bericht door PE1PQX »

Randy schreef: Van mij mag de 50 euro per jaar aan machtigingsgeld per direct weer ingevoerd worden, mits we dan ook wat dedicated mensen krijgen bij AT die de belangen vertegenwoordigen.
Liever gisteren dan vandaag..
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#84 Bericht door PF9ZX »

Eenmalig ok, anders moet ik vragen of mijn WAO'tje omhoog kan omwille van de hobby :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Goos
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:45
Roepletters: pa0sir

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#85 Bericht door Goos »

Peilen is het omgekeerde van een antennediagram opmeten.
pa0sir

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#86 Bericht door PA3BAS »

Tijdens de gesprekken is door het agentschap aangegeven dat er geen intentie is om de toewijzing van deze frequentieband aan de amateurdienst, noch de primaire status daarvan, te wijzigen.

Vrij duidelijk denk ik zo. Inderdaad glas water en storm gelukkig.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Primaire status 70cm op de helling???

#87 Bericht door PA5COR »

Citaat At:
Naast de maatschappelijke waarde van de experimentele doelstelling van het zendamateurisme is het een prachtige hobby waar heel veel mensen plezier aan beleven. Door omgevingsbewust te zijn en de rechten van andere frequentiegebruikers te respecteren, kunnen we samenwerken aan het behoud van het positieve imago van het zendamateurisme en maatschappelijke problemen voorkomen.

Als ze nu ook deze stelling hanteren ten opzichte van de PLC en dandere storingen en onze rechten daar te respecteren dan hebben ze nog wat werk voor de boeg.,...
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

Plaats reactie